במסלול נפרד לגברים ולנשים

סוף סוף זה קורה: מהפיכה בעולם המוסיקה • כל הפרטים

לאהוב מוסיקה, לדעת לנגן ואפילו להקים להקה קטנה, זה משהו אחד. לעבוד בזה ולהתפרנס בכבוד - זה כבר עניין אחר • במכללה למוסיקה "נגינות" בירושלים, תוכלו לחבר את האהבה למקצוע • כל הפרטים >> (מוסיקה, לימודים)

ב'נגינות' תוכלו לחבר את האהבה למקצוע מכובד (צילום: שאטרסטוק)

כל יוצר מוסיקלי יודע שהסיכוי להפוך את הכישרון לקריירה הוא אתגר משמעותי, ולאדם שומר תורה ומצוות – על אחת כמה וכמה. עולם הבידור מזמן לפתחם של מוסיקאים ואמנים אתגרים רבים ברוחניות ובדרך כלל הם יאלצו לוותר על קיום ההלכה המסורה לנו מדורי דורות לטובת הגשמת החלום. מצוקה זו מנעה מיוצרי מוסיקה ונגנים מוכשרים לממש את המתנה שניתנה להם ולפתח קריירה של ממש בעולם המוסיקה. כמענה למצוקה אדירה זו הוקמה המכללה המקצועית למוסיקה לציבור החרדי - "נגינות".

"נגינות" - הדרך שלך להגשים את החלום, ליצור ולהופיע!

מכללת נגינות נוסדה כמענה לצמא האדיר שכבר שנים בוער מהשטח. ליצור מסגרת עבור יוצרים מוסיקליים, תוך הקפדה על כללי ההלכה בלי לוותר על אף סעיף בשולחן ערוך. אל הצורך הזה נקראו כמה דמויות משמעותיות, יזמים, מוסיקאים ואמנים מהשורה הראשונה והחליטו לפתוח מרכז שיהווה בית למוסיקאים חרדים. לנגד עיניהם שמו דגש, על איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, על טהרת הקודש וכמובן הפרדה מלאה בין גברים לנשים. הכל בהתייעצות ובברכתם של פוסקי הלכה ותלמידי חכמים והכל בפיקוח וליווי צמוד של הרב שיינפלד.
לפרטים והרשמה חינם ליום הפתוח בווטסאפ - הקליקו >>

מהפיכה בעולם המוסיקה! | מכללת 'נגינות' בירושלים


לימודים ב"נגינות" ברמה מקצועית וגבוהה

במכללה מתקיימים שלושה מסלולי לימוד שונים:

א. אומן יוצר - המסלול מיועד למי שחשקה נפשו לכתוב ולשיר, ליצור מילים ומנגינות. המשימה - להעמיד יוצר מקורי, עם יכולות גבוהות והשראה ליצירת שירים מקוריים והבנה בטכניקות השונות הנדרשות לכתיבה ולהלחנה. בנוסף, אומן יוצר יעבור הכשרה במקצועות הבמה, ביניהם: פרפורמנס, אינטרפרטציה, תנועה וקול, על מנת שיגיע לרמה גבוהה, יכולת עמידה על במה והגשת שירים לקהל.

ב. ביצוע - בוגר המסלול יוכשר להיות נגן מבצע ומאלתר ברמות הגבוהות ביותר ובסגנונות שונים. המטרה היא להכשיר נגנים לעבודה כמבצעים בתעשיית המוסיקה הישראלית, בין אם בתור יוצרים מקוריים, נגני ליווי או נגני אולפן והפקות.

ג. הפקה מוסיקלית - המסלול יעמיד בוגרים שיהיו מומחים בטכנאות סאונד, ידעו להפיק אלבום לאמנים, לעבד ולתזמר להרכבים ולהיות מפיקים ומנהלים מוסיקליים.

לפרטים והרשמה חינם ליום הפתוח בווטסאפ - הקליקו >>

ללמוד מהאומנים הגדולים ב"נגינות"

במכללה מלמדים מיטב המרצים שנמנים על בכירי האמנים בתחומי המוסיקה בישראל. הגיוון, האיכות והייחודיות יביאו את התלמיד למימוש היכולות שלו בצורה הטובה והמקצועית ביותר. צוות המכללה הינו חלק מהותי בהתפתחות התלמידים שיקבלו הזדמנות מיוחדת ליפגוש ולהתייעץ עם דמויות מרכזיות בתעשיית המוסיקה, בדגש על התפתחות אישית של כל תלמיד.

מבין המרצים שלנו במסלול לגברים:

הזמר והמלחין, ישי לפידות, זוכה פרס אקו"ם, שמשמש גם כשדרן ומגיש תוכניות שונות, ישי כתב והלחין מספר להיטים ביניהם "עלה קטן" של אברהם פריד "אשת חיל" ועוד. ישי ילמד אתכם את מקצועות הבמה, פרפורמנס, תנועה, הלחנה ועוד.

נאור כרמי מגדולי המפיקים והמעבדים בישראל, יזם, מקים ומנהל של הרכבים ופרויקטים מוסיקלים שונים (ביניהם הפרויקט האדיר "צמאה" כולל ההופעות ועיבודי השירים, כולם פרי ידיו). נאור יעמוד בראש מסלול "הפקה ועיבוד" וינחה את הקורס "הרכבים מוסיקליים".

אביה גרינברג, בוגר האקדמיה למוסיקה, מנהל מוסיקלי ופסנתרן בהפקות הישראליות הגדולות, ניגן עם מיטב האומנים בכל העולם-אברהם פריד, יעקב שוואקי, בני פרידמן ועוד. אביה ילמד אילתור, מיומניות מקלדת וילווה הרכב.

וכמובן, עוד סוללת מרצים ארוכה וחשובה שילמדו את מקצועות המוסיקה השונים שיביאו את התלמידים לשליטה מקצועית וגבוהה בתחומי המוסיקה.

חלמת מספיק! עכשיו הזמן לעשות את זה (שאטרסטוק)

בתוכנית הנשים של "נגינות" ילמדו האומניות המובילות:

אתי אנקרי זמרת-יוצרת, מלחינה, פזמונאית ושחקנית ישראלית, זמרת השנה של השנים 1991 ו-1993, הוציאה עשרה אלבומים וזוכת פרס אקו"ם על מפעל חיים. זכתה בפרס לנדאו לאמנויות הבמה. בנימוקי השופטים נכתב שאנקרי "מצליחה לגרום למוזיקה היהודית להגיע אל מרכז הזירה ובכך יש לה השפעה על התרבות הישראלית שלוקחת משהו מן העבר אל העתיד". אתי תלמד את קורס הלחנה ותוסיף רקע מעולם הכתיבה.

דין דין אביב, זמרת ופרקשניסטית, מרצה בבתי ספר למוסיקה, זוכת פרס התרבות בתחום הזמר העברי, הוציאה שני אלבומי סולו נחשבים ואף זכתה לאלבום זהב, והקליטה עם מיטב האמנים. כיום היא מופיעה עם להקתה לנשים ומשלבת מופעי מחול ומעבירה סדנאות המשלבות שירה מחול וקצב. דין דין תלמד את מקצועות הבמה.

דניאל ארבלי הינה פסנתרנית, מלחינה, מעבדת ומנהלת מוסיקלית. דניאל בוגרת קונסרבטוריון פ"ת, בית הספר רימון ובעלת תואר מהאקדמיה למוסיקה, מנגנת ומפיקה לאומניות מהשורה הראשונה במגזר. דניאל תלמד את מקצועות ההפקה והעיבוד, Cubase ועוד.

אז על מה אתם מנגנים? (שאטרסטוק)

עדנה גיאת-דפנה מוסיקאית בוגרת האקדמיה למוסיקה בירושלים, פסנתרנית, מלחינה ומעבדת, תעביר את מקצועות תורת המוסיקה והרכב ווקאלי.

תהילה זמרת-יוצרת, כותבת ומלחינה בוגרת בית הספר למוסיקה "מזמור", תעביר את קורס הכתיבה.

בתהליך בחירת המרצים שמנו דגש על אנשים שכבר חיים בעולם המוסיקה שמגיעים מהשטח כדי שהתלמידים לא יפגשו עם חומר תיאורטי בלבד, אלא ילמדו איך לתרגם אותו לעשייה ולמקצוע שאפשר גם להתפרנס ממנו.

להופיע מול קהל ולהתפרנס בכבוד

לאחר עבודת מחקר נוכחנו לדעת כי קיים מספר לא מבוטל של יוצרים מוכשרים שאינם זוכים להתפרנס בכבוד מיצירת המוסיקה ונאלצים למצוא מקור הכנסה נוסף. כשהעמקנו עוד יותר גילינו שלעיתים חסרים ליוצרים היכולת והכלים להפיק תמורה כספית הוגנת עבור הכשרון, כך שייתכן מצב בו אומן מצוין יצליח פחות מאומן אחר שיודע להתנהל נכון ולהשתלב בתעשיית המוסיקה כבעל עסק ולא רק כאומן. לכן פיתחנו בנגינות מסלול ייחודי ובלעדי בארץ להתנהלות עסקית.

מלבד המסלול המקצועי שלנו, "נגינות" מעניק לתלמידיו קורס שנתי ייחודי לפיתוח עסקי. הקורס נותן הכשרה וליווי בניהול הכלכלי של האומן, הכרת הפלטפורמות השונות, מקורות תקצוב והכרה מעמיקה של התעשייה והאפשרויות והדרכים לפרוץ דרכה. הלימודים ב"נגינות" מתאימים גם לאברכים ובני תורה שמעוניינים לשלב את המסלול עם לימודים בכולל או בישיבה.

לפרטים והרשמה חינם ליום הפתוח בווטסאפ - הקליקו >>

האם אתה מתאים ל"נגינות"?

המכללה מיועדת לתלמידים מגילאי 18 ומעלה, בעלי רקע מוסיקלי שרוצים להפוך כישרון למקצוע. על מנת ליצור קבוצה איכותית ומקצועית הקבלה תתבצע על בסיס אודישן וראיון אישי שיוכיחו התאמה מבחינת היכולות ומבחינת האופי הרוחני של המכללה.

בואו ליום הפתוח של "נגינות"!

אז אם הגעתם עד לכאן אתם בכיוון הנכון! אתם מוזמנים ליום הפתוח של נגינות, חינם וללא כל התחייבות, שיתקיים בירושלים בשבוע הבא. בואו לפגוש את אומני המוסיקה הגדולים שלנו בערב היכרות וחוויה, טעמים וצלילים. ביום הפתוח תפגשו את האמנים והמרצים המובילים, תכירו את הצוות ואת התוכניות השונות. מי יודע? אולי יהיה זה הצעד הגדול שלכם לעולם המופלא של המוסיקה.

בנוסף יינתנו הנחות משמעותיות למשתתפי הערב.

יום פתוח נשים - ה' כסליו 29.11 - אתי אנקרי, דין דין אביב דניאל ארבלי ועוד
יום פתוח גברים - י"ב כסליו 6.12 - נאור כרמי, ישי לפידות, ידידיה אנקרי ועוד

תביאו אתכם חברים ובואו!!

מחכים לכם
צוות נגינות

לפרטים והרשמה חינם ליום הפתוח בווטסאפ - הקליקו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר