דן חלוץ: "לא ממהר לאחל בריאות לנסראללה"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ מתייחס לשמועות על מצבו הבריאותי של מזכ"ל חיזבאללה שהוכחשו על ידו ואומר: "אני לא ממהר לאחל לו שיהיה בריא" • חלוץ ביקר גם במהלך הדברים את הצטרפותה של ציפי לבני, יו"ר התנועה, לקואליציה. חלוץ אמר כי "אני חושב שהיא הצטרפה מהר מדיי וקנתה סחורה שלא תועבר לידיה" • ובאיזה מתווה גיוס הוא דוגל? • צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, ליל שישי אקטואלי)

חלוץ על נסראללה: "אני לא מתפלא שהוא קצת חולה, ואני לא ממהר לאחל לו שיהיה בריא"

הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ התייחס ביום חמישי האחרון לידיעות על מחלתו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, ואמר כי "אני לא מתפלא שהוא קצת חולה כי הוא כבר שבע שנים לא ראה אור שמש וזה קצת מורכב. איני יודע אם הוא באמת חולה אבל אני לא ממהר לאחל לו להיות בריא".

במפגש עם צעירים חרדים במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' חלוץ התייחס גם לשאלת מיקומו של נסראללה והיכולת של ישראל לחסלו. "אני מניח שיודעים בגדול היכן הוא נמצא. נסראללה היה ברשימת הסיכולים גם במלחמת לבנון אבל לא הצלחנו להגיע אליו לצערי הרב, ובשבילו אני מקווה שהוא לא ינסה עוד פעם כי הפעם כנראה יהיו יותר מדוייקים מאשר בפעם הקודמת".

במפגש שהתקיים במלון לאונרדו בירושלים בהשתתפות כמאה וחמישים צעירים חרדים התייחס גם חלוץ לשאלה האם אנו עומדים בפני אינתיפאדה שלישית. "אינני חושב כך ברגע הזה אבל אתה יודע שהנבואה ניתנה לשוטים, גם את האינתיפאדה השנייה לא חזו ולכן כל תחזית שלי היא טובה כמו שלך. כי לפעמים יש גפרור שמדליק את ערימת הקש הזאת ואנחנו לא יודעים מי מצית אותו ומתי הוא מצית אותו", אמר חלוץ והוסיף כי "יחד עם זה אני לא חושב שזה באינטרס של הפלסטינאים לעורר עכשיו מהומות דמים מן הטעם הפשוט זה ימנע מהם את שביב התקווה היחיד שנותר לנהל איזשהו מו"מ, אם הם רוצים וחפצים באמת במדינה. ולכן אני לא מעריך שזה מה שיקרה ובוודאי זה לא נכון לקראת ביקורו של הנשיא האמריקאי בארץ כי אז הם באמת שומטים את השטיח מתחת לרגליהם".

הקהל באירוע (צילום: שלומי כהן, ליל שישי אקטואלי)

פורום ליל שישי אקטואלי הוא זירה של מפגשים בין אישי ציבור בכירים בישראל לבין צעירים חרדים. מלבד חלוץ, השתתפו עד היום במפגשים שורה של בכירים במערכת הביטחון, ביניהם, ראשי המוסד לשעבר אפרים הלוי ומאיר דגן, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, סגנו של חלוץ ברמטכ"לות דן הראל ועוד.

על הצטרפות לבני לקואליציה: "הסחורה שהיא קנתה לא תועבר לידיה"

המפגש נסוב גם סביב מאמצי הרכבת הקואליציה ובסוגיית השוויון בנטל העומדת במרכזם. חלוץ חשף במפגש כי מבין שני המתווים המונחים כעת על שלחן הדיונים הוא חש קרוב יותר לזה של לפיד. "המתווה שמדבר אליי יותר מבלי לאמץ אותו כלשונו הוא מתווה לפיד".

חלוץ הסביר: "המתווה של יעלון הוא מתווה של מי שמסתכל על החיים גם במשקפיים פוליטיות מתוך אינטרסים נוספים ואחרים. גם אם הוא היה רמטכ"ל, אני לא אמרתי שרמטכ"ל זה עדות לאובייקטיביות מוחלטת בדעות שאתה מביע. יש כמה רמטכ"לים שנמצאים במערכת הפוליטית אבל, מה לעשות, אין קשר בין מה שהם עשו כרמטכ"לים לבין מה שהם עושים כפוליטיקאים".

חלוץ ומנחה האירוע אשר גולד (צילום: שלומי כהן, ליל שישי אקטואלי)

חלוץ הסביר את התנגדותו למתווה יעלון ברף של הגיל שהוא מציב להגשמת המתווה. "גיל 26 משמעותו שאף אחד מהחרדים לא יוכל לשרת ביחידות הקרביות. כולם יגיעו לשם ב"ה עם 3-4 ילדים, ואני לא חושב שנכון לקחת אבא ל-3-4 ילדים ולשלוח אותו לשרת ביחידה קרבית (...) ואני חושב שלא נכון שאלה שיילחמו ויקיזו את דמם יהיו רק לא חרדים אני חושב שזה לא נכון בתפיסת העולם שלי כמדינה שיש בה גם ערך של שוויון, ואני חושב שבתורה כולם שווים בפני האלוהים".

חלוץ ששימש בעבר חבר 'קדימה', עד לפרישתו בשיא סערת השוויון בנטל עם הצטרפותו של מופז לקואליציית נתניהו, ביקר גם במהלך הדברים את הצטרפותה של ציפי לבני, יו"ר התנועה, לקואליציה. חלוץ אמר כי "אני חושב שהיא הצטרפה מהר מדיי וקנתה סחורה שלא תועבר לידיה".

לתיעוד המלא מהאירוע היכנסו: ערוץ ליל שישי אקטואלי ביוטיוב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר