אלפים השתתפו ב'מצעד החיים'

הרב לאו: עם כל הביקורת, צריך לנשק את אדמת א"י

מצעד החיים בפולין: הרב הראשי לישראל לשעבר אמר באירוע שנערך במחנה ההשמדה בירקנאו: "יש לנו בית, יש לנו תקווה, יש לנו עצמאות, יש לנו מקום לחזור אליו, עם כל הביקורת, צריך לנשק את האדמה כשנחזור הביתה". הרמטכ"ל פנה לאלפי המשתתפים: "אתם ההוכחה לניצחון הרוח" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חלק מן המשתתפים במצעד (צילום: דובר צה"ל)

כ-11 אלף בני אדם השתתפו בשעות הצהריים (שני) במצעד החיים בפולין, בהם: ניצולי שואה, בני נוער, חיילי צה"ל, ויהודים מהארץ ומהעולם.

הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, יו"ר הנהלת 'יד ושם', וניצול שואה שהשתתף גם הוא בצעדה אמר בנאומו באירוע שנערך מידי שנה במחנה ההשמדה בירקנאו: "יש לנו בית, יש לנו תקווה, יש לנו עצמאות, יש לנו מקום לחזור אליו. לא נישאר כאן, אנחנו חוזרים הביתה. אלה מילים שלא יכלו לחלום לומר לפני 68 ו-70 שנים. יש לנו מורשת, יש לנו לאום".

"ועם כל הביקורת והתלונות צריך לנשק את האדמה כשנחזור הביתה, לנשק את רגבי עפרה של ארץ ישראל. היא הבית שזוקף את קומתנו ומעניק לנו את החירות האמיתית. היא נותנת לנו להיות עם עם מסורת".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, אמר בנאומו: "במקום שבו אנו עומדים היום לפני רגע קצר במושגי חייה של אומה, נשאו בני העם הזה את מבטם השמיימה, אל אותם השמיים שבהם הביט אברהם. יחפים בכפור ובשלג, בשעתה האפלה ביותר של האנושות, לא הצליחו למנות את הכוכבים דרך עשן המשרפות שמצעד המוות הוא סופו של המסע כשכל המאורות כבו".

"בראשית תולדות עם ישראל מסופר שאלוהים הבטיח לאברהם אבינו – הדרך תהיה קשה; המסע יהיה רצוף אויבים וסכנות. אך בסופו של דבר תצלחו את המכשולים וידכם תהיה על העליונה. אתם תגיעו לארץ ישראל למודי שכול ומלחמה, ובידיים שאחזו במגן ובחרב תטעו עץ, תקימו בית. הצעד הראשון שעשה אברהם אבינו לאחר הברית הזו כשבלבו ההבטחה היה הצעד הראשון במצעד חייו של העם היהודי".

הרמטכ"ל פנה לצועדים ואמר: "כל אלו הנוכחים כאן, בני העם היהודי, אזרחי ישראל, אזרחי העולם: אתם רבים מספור ככוכבי השמיים וכחול אשר על שפת הים. כל אחד מכם, בן העם היהודי - אתם ההוכחה החיה לניצחון הרוח, לניצחון החיים, לניצחון ישראל. מחורבות השואה גדלנו כאומה חזקה יותר, כמדינה חזקה יותר. הדגל הישראלי הוא חלק מהתחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר