לקראת פרשת שמות

הרבנות הראשית בקריאה לעורר את הציבור לנושא חומרת ביצוע הפלות

מכתב הרבנות הראשית לרבני ישראל: "לצערנו בשנים האחרונות המודעות לאיסור הפסקת הריון על פי היתר חכם, הולכת ופוחתת. על כן חובה להציג בפני הציבור את הדבר בכל חומרתו"

הרבנות הראשית קוראת לרבני הקהילות להקדיש את דרשתם בבתי הכנסת לנושא הכאוב (צילום: פלאש 90)

במכתב אותו מפרסמת אמש (ג') הרבנות הראשית ועליו חתומים הרבנים הראשיים לישראל- הרב יצחק יוסף הראשון לציון נשיא מועצת הרה"ר, והרב דוד לאו נשיא בית הדין הרבני הגדול, מבקשים הרבנים להזכיר לציבור את האיסור החמור שבהפסקת הריון שלא על פי דעת תורה ופסיקת ת"ח.

קראת פרשת שמות העוסקת במיילדות העבריות שהצילו את התינוקות העבריים במצרים- קוראת הרבנות הראשית לרבני הקהילות להקדיש את דרשתם בבתי הכנסת לעורר את המודעות לענין ולהחזיר לו את חומרתו הראויה.

עוד במכתב- מציעים הרבנים לרבני ישראל להביא למודעות את פועלה של אגודת אפרת ואת האפשרות להעזר בה.

אגודת אפרת תומכת כלכלית במשפחות שעל רקע זה מתלבטות אם לבצע הפלה ואף מכשירה אותן לצאת לעבודה ולהוציא אותן ממעגל העוני.

המכתב המלא:

אל רבני ישראל די בכל אתר ואתר, ה' עליהם יחיו!

השלום והברכה,

מזה שנים נהגו רבים להעלות בציבור בשבת פרשת שמות את נושא חשיבות הילודה ואיסור הפסקת הריון שלא על פי היתר חכם.

ידועים דברי הזוהר הקדוש בחומר איסור זה, שיש בכך משום סתירת בניינו של הקב"ה ואומנתו.

לצערנו בשנים האחרונות, המודעות לאיסור זה פחת והלך. ועל כן חובה להציג בפני הציבור את הדבר בכל חומרתו, ולהבהיר כי על פי תורת ישראל יש להתייחס לעובר כאל יצור חי. וחז"ל דרשו את הפסוק "שופך דם האדם באדם"- איזה הוא אדם שהוא באדם הוי אומר- זה הוא עובר שבמעי אמו" (סנהדרין, נ"ז)

ואכן זכות העובר לחייו איננה שווה לזכות האם לחיים, ורק במקרה ח"ו שהעובר מסכן את חיי האם, על החכם להתיר להעדיף חיי האם על חיי העובר. אבל כשאין כל חשש לחיי האם, אין כל היתר על פי ההלכה לגרום להרג העובר ח"ו.

בין הפעילים המרכזיים בנושא זו אגודת "אפרת" מיסודו של הרב ד"ר אלי שוסהיים זצ"ל, וכעת ממשיך דרחו חתנו היקר והנעלה, חגי גולדשמידט הי"ו, אשר נטלו על שכמם להחדיר את המודעות לנושא זה, ויעידו על כך מאות ואלפים שבעקבות פועלם המבורך זכו לחיים.

ועוד הוסיפו להקים תמיכה לנשים, שבשל מצבן הכלכלי רצו לעשות הפלה, להכשיר אותן לצאת לעבודה ולהוציא אותן ממעגל העוני.

פנייתנו בזה לרבני ישראל, שבדרשות שבת פרשת שמות יזכירו בין השאר, את עניין מניעת הפלות שאינן הכרחיות, תוך הדגשת מסירות נפשן של המיילדות העבריות שפעלול מען הצלת ילדי ישראל, ולציין גם שניתן להיעזר באגודת אפרת בכל מידע שיתבקש בנושא זה ולקבל את סיועם בעצה ובהכוונה.

בקריאה להצלת חיים,

יצחק יוסף הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית

דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול.

ב-44 שנות פעילותה, הצליחה אגודת “אפרת” להציל למעלה מ-80 אלף תינוקות שאימהותיהן שקלו להפסיק את חייהם בעודם עוברים. אגודת “אפרת” תמכה במשפחות, סוציאלית, פסיכולוגית וכלכלית, והיום הן מגדלות משפחות מאושרות.

אגודת "אפרת" מעניקה לאם המתלבטת לגבי המשך ההריון בשל מצוקה כלכלית, חבילת סיוע הכוללת: מיטה, עגלה, אמבטיה, ציוד ראשוני לתינוק וכן חבילות חודשיות של טיטולים ומגבונים, מזון לבית או לתינוק למשך 24 חודשים.

בנוסף אגודת אפרת עוזרת לנשים למצות את זכויותיהן מול הרשויות, ותומכת ומכשירה אותן לצאת לעבודה.

במקביל מקיימת אגודת אפרת מערך יעוץ רפואי לבריאות האם והעובר.

3,500 שנה אחרי גזירת פרעה על התינוקות, אנו באגודת 'אפרת' ממשיכים בדרכן של המיילדות ועושים כל שביכולתנו להציל תינוקות נוספים.

בשבת פרשת שמות, אנו קוראים לכם "ותחיינה את הילדים". היו שותפים עמנו במצווה החשובה של הצלת חיים, תרמו לאפרת וסייעו לנו להציל תינוק נוסף.

תורמים לאפרת ומצילים חיים >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר