בניגוד להערכות קודמות

המומחים מעריכים: הריבית במשק תישאר ללא שינוי

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, צפוי לפרסם היום אחה"צ (שני) החלטה בנושא הריבית שצפויה להישאר ברמה של 4.75%, בניגוד להערכה קודמת שהריבית תרד (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

ההערכה הרווחת בשבוע שעבר הייתה כי בעקבות המלחמה בנק ישראל יוריד את שיעור הריבית במשק אך נראה כי נגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון החליט להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי, ברמה של 4.75%. חלק קטן מהמומחים סבור כי הריבית תרד בשיעור של 0.25%.

לפני שבוע דיווחנו כי ההערכה בשוק הריבית הייתה שבנק ישראל דווקא יוריד את הריבית, ולא מעט כלכלנים אף דיברו על הורדה חדה של 0.5% ושל 0.75%. זאת כדי להקל על העסקים ועל משקי הבית בתקופת המלחמה, וכדי לבלום לפחות במעט את האטת המשק.

מנתוני חודש ספטמבר עולה כי מחירי התחבורה והבידור רשמו ירידה משמעותית. אולם הנתונים המשמעותיים ביותר הם כמובן מחירי הדיור. לאחר שנרשמה האטה בקצב עליית המחירים משיעור של 0.7% ל-0.2%, כעת נרשמת ירידה שנתית ממוצעת של 6% - נתון משמעותי בהחלט בו מתחשב הנגיד בבואו לקבוע את שיעור הריבית במשק.

משמעות הורדה של חצי אחוז משיעור הריבית מגיעה להפחתה מיידית בהחזרי המשכנתא החודשיים בשיעור שעשוי להגיע לסך של מאות שקלים לחודש לבית אב במקרים מסוימים - תלוי כמובן בגובה ההלוואה וההחזר החודשי.

עם זאת הכלכלנים מעריכים: בעקבות העובדה שמחיר הדולר חצה את רף 4 השקלים וממשיך לטפס למרות התערבויות במסחר במט"ח של בנק ישראל. אחד השיקולים של הנגיד הוא למנוע פיחות חד ומהיר בשקל שעלול להתרחש אם הריבית תרד בחדות.

יצויין כי בכירים רבים במשק קוראים לנגיד להוריד את הריבית בעקבות המיתון הכלכלי שהובילה במלחמה, וככל ששאלת משך המלחמה מרחפת באויר כך חוסר הוודאות במשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר