"הציבור יגיד את דברו"

השר בן צור: "לאחר המלחמה נתניהו יצטרך ללכת לבחירות" 

סערה תקשורתית התעוררה בעקבות הדברים ושר העבודה מבהיר: "דבריי הוצאו מהקשרם, הדברים אינם מייצגים כלל את עמדת תנועת ש״ס, הנקבעת ע״י מועצת החכמים ומובאים ע״י יו״ר התנועה בלבד." (חדשות)

יהודה גל | כיכר השבת |
שר העבודה בן צור (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

שר העבודה, יואב בן צור, (ש"ס) התראיין לעיתון "מעריב" ואמר כי להערכתו לא יהיה מנוס מהקדמת הבחירות מיד לאחר סיום המלחמה.

"בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. זאת דעתי. ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט", אמר בן צור.

לדבריו, "ההגינות מחייבת שאחרי אירוע נורא כזה, הציבור חייב להגיד את דברו. הממשלה לא תוכל להמשיך לתפקד במצב הנוכחי. כולם לוקחים אחריות על מה שהיה. גם אני, כשר בממשלה, לוקח אחריות".

שר העבודה מש"ס התייחס בראיון ל 'מעריב' גם לנושאים נוספים שעל סדר היום החברתי כמו סוגיית הכספים הקואליציוניים ואמר: "הכספים הקואליציוניים נועדו להשוות את תנאי החינוך התורני לרשת הממלכתית. המורים שלנו לא אמורים להיות מקופחים. אני לא מבין מדוע קוראים לזה כסף קואליציוני. התשלום חייב היה להיות חלק מבסיס התקציב."

השר בן צור התבטא גם בנושא חוק הגיוס ואמר: "המלחמה הביאה לשינוי בעמדות הציבור החרדי וכלל הציבור. תראה את גודל הפילוג שהיה לפני חודש וקצת ומה שקורה עכשיו בעם ישראל. המדובר בהתגייסות יוצאת דופן המסמלת את אופיו האמיתי של העם. מה שהיה בעבר מת ואני מקווה שנוכל לשמור על אחדות גם בעתיד".

"חרדי שחושב שהוא יכול לתרום לצבא במקומות שהוא יכול להרשות לעצמו, שיתגייס. אני לא מדבר על אלה שיושבים ללמוד תורה, שתורמים בדרכם להצלת עם ישראל. אבל אני נגד התופעה שאנשים סתם יישבו ללא מעש"

בעקבות הפרסום והסערה התקשורתית שהתעוררה, הבהיר הבוקר (חמישי) השר בן צור: ״דבריי הוצאו מהקשרם. בתשובה לשאלה הקבועה על אחריותו של ראש הממשלה נתניהו, ביקשתי לומר שזו לא העת לעסוק בזה ולאחר המלחמה נתניהו בעצמו יוביל את החקירה"

"בכל מקרה, הדברים אינם מייצגים כלל את עמדת תנועת ש״ס, הנקבעת ע״י מועצת החכמים ומובאים ע״י יו״ר התנועה בלבד. במלחמה לא מדברים פוליטיקה וטעיתי בשיקול הדעת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר