אחרי האסון הנורא 

הנשיא הרצוג בישיבה שספגה אבידות רבות: "אפשר להתווכח כמו אביי ורבא; יש דרך להתווכח" 

הנשיא הרצוג הגיע היום לישיבת הסדר בירוחם שספגה אבדות רבות במהלך חודשי הלחימה ברצועת עזה | בדבריו אמר הנשיא כי הוא מכיר חלק מהנופלים באסון הנורא ודיבר על הרוח שמחזיקה את עם ישראל בשעותיו הקשות (חדשות)  

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הנשיא בדבריו, היום (צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו)

הנשיא יצחק הרצוג הגיע היום (שלישי) לישיבת ההסדר בירוחם, ישיבה ששמונה מבניה מתו מות קדושים במלחמה ברצועת עזה.

הנשיא הרצוג פתח את דבריו בהתייחסות לאסון הנורא שהתרחש אמש ברצועה. ״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של חיילים יקרים ואהובים, מכל רבדי החברה הישראלית. מיכל ואני מכירים חיילים שנפלו ביממה האחרונה, ואנחנו משתתפים מעומק הלב באבלן של המשפחות", אמר הנשיא.

הנשיא הדגיש כי נפילתם של עשרים וארבעת הלוחמים היא "עוד תוספת כואבת למגש הכסף שאנחנו נושאים מדור לדור, מגש הכסף שהוא מצבת הגבורה של הלוחמים במערכה הכבדה הזו שאין צודקת ממנה. אנחנו שולחים מכאן ניחומים וחיזוק למשפחות השכולות שעולמן חרב עליהן באסון הנורא", אמר הרצוג.

"אנחנו גם מחזקים את מפקדי צה״ל, הלוחמים, הלוחמות, כל מי שנמצא בחזית, כל מי שנמצא בכל מערכי הלחימה" אמר הנשיא הרצוג. "שישלימו את המשימות, שישובו בשלום, שיכריעו את האויב הנפשע והמר, כדי להביא שינוי אמיתי - שינוי אמיתי בחיינו, שינוי אמיתי בחיי שכנינו, שינוי אמיתי באזור כולו. זו שליחות עצומה והיסטורית ואני רוצה להודות ללוחמים שנמצאים כאן".

בדבריו פנה הנשיא אל תלמידי הישיבה ואמר כי "הרוח היא הדבר הכי חשוב במערכה הזאת, היכולת שלנו להיות כקבוצה אחת, ביחד, מאוחדים ומלוכדים. מחר אני מתכוון לשאת על כך נאום בכנסת ישראל, בט״ו בשבט, יום ההולדת ה-75 של הכנסת. שם, במקום בו נציגי העם מתכנסים, אני מתכוון לדבר על רוח האחדות הזאת בכל מקום ומקום".

הנשיא פנה אל בחורי ישיבת ההסדר ואמר כי הדרך הנכונה להתווכח היא דרכם של התנאים והאמוראים: "מיכל ואני פוקדים משפחות שכולות, פצועים, מפונים, משפחות של חטופים, ואנחנו שומעים מכל עבר - תהיו ביחד, תורידו את מפלס הריב. אפשר להתווכח אבל כמו שאתם לומדים פה, רבה ורבא, שמעיה ואבטליון, בית הלל ובית שמאי. זה אך טבעי, אני חושב שזה אפילו חלק מהדי אן איי שלנו, אבל יש דרך איך להתווכח, אני חושב שזה מאוד חשוב שנדע לקיים שיח, וכל מי שיצא מן המערכה יודע את זה, אנחנו מכירים את זה גם מהבית. מה שקורה שם שונה ממה שקורה כאן", אמר הנשיא.

הרצוג הדגיש כי חבריהם של התלמידים שנפלו מתו על קידוש השם: "אני רוצה לדבר על השכול. אתם איבדתם שמונה חברים יקרים ואהובים, פקדנו את ביתם של חלקם, קראנו על אחרים, קראנו גם את הדברים הנפלאים של ראשי הישיבה. זהו החזון של דוד בן גוריון - כאן בנגב, כאן זה המקום של ההתפתחות עם ישראל. שמונה חברים שלכם נפלו במערכה הכבדה, על קידוש ה׳ ובהגנה על הארץ, על המולדת. מכאן מירוחם תצא תורה, וזו אמירה מאוד חשובה. אנחנו רואים את החזון הנפלא שלכם. אני רוצה לאחל לכולכם שתטעו כאן שורשים, כל אחד לפי דרכו, כי באמת המקום הזה הוא העתיד של מדינת ישראל בהרבה מאוד מובנים", איחל הנשיא לתלמידים.

"לוחמי צה״ל מגיעים מכל קצוות הארץ, והרבה מהם בוגרי החינוך הדתי וישיבות ההסדר. הם הולכים ראשונים, ואני כאן כדי לבטא הוקרה עמוקה והערכה לכם, ׳היושבים והלומדים׳ כפי שחיים נחמן ביאליק תיאר את בית המדרש, את עולם הישיבות בכלל ואת עולם ישיבות ההסדר בפרט".

"אני מבקש לחזק אתכם, רוחנית", אמר הנשיא הרצוג לתלמידי הישיבה, "ולומר לכם שאנחנו מעריכים אתכם מאוד. העם כולו מעריך מאוד את מה שהוא רואה, את הגבורה בנפש, את זיו העלומים ואת היכולות הנפלאות שלכם. ואני מקווה שגם תדעו ימים טובים, כמו כל עם ישראל, שנגיע לימים של שקט. עוברים את התקופה הזאת בייסורים אבל אנחנו גם נצא מהתקופה הזו מחוזקים כי אנחנו עם חזק שעבר דברים איומים, כשאני חושב על זה בציר ההיסטוריה, ותראו מה בנינו ומה עשינו", אמר הרצוג.

הנשיא סיים את דבריו: "אני מאחל לכולכם בריאות טובה, תחזרו בשלום, תלמדו היטב ותעשו טוב לעם ישראל, תודה רבה לכם״.

(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר