כבה אורו של עולם: הרב ישראל אייכלר נפרד מהרב עובדיה יוסף

"נדמה היה כי כבר כמעט אין צעירים ספרדים לומדי תורה, מלבד אלה שניצלו בישיבות האשכנזיות. עד שבא מרן המאור הגדול" • ח"כ ישראל אייכלר נפרד ממרן (מיוחד)

ישראל אייכלר | כיכר השבת |
ישראל אייכלר עם מרן הרב עובדיה יוסף (צילום: כיכר השבת)

"וי חסרא ארעה דישראל גברא רבא". יהדות המזרח האירה בדמותו של הרב עובדיה במשך למעלה משבעים שנה שהיו קודש להחזיר עטרה ליושנה. אנשים כאלה לא נולדים כל יום ולא נפטרים כל יום. זאת למרות שכל ילד שנולד יכול להיות כמו משה רבינו, כדברי הרמב"ם, אבל רק בודדים אכן ממצים את היכולת שלהם ומגיעים לפסגות תורניות ורוחניות כאלה.

הרב עובדיה זכה לקרב מליוני יהודים לאביהם שבשמים במישרין ובעקיפין, בכוח עמלו ופעלו ובכוח תורתו. הוא בא לירושלים כילד שנולד בבגדאד לפני תשעים ושלש שנים וגדל כבחור וכאברך עד שזכה להיות עמוד התורה, עמוד התשובה, עמוד ההלכה, שזקף את קומתה של יהדות ספרד.

מי ימנה את מעלותיו של האיש הגדול בענקים, מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א. יש גאונים שאנשים פשוטים לא יבינו שיחם ושיגם. יש אנשים שיכולים ללמד תורה לעם אבל לא יוכלו להתמודד מול גאונים ותלמידי חכמים.

צריך להיות גאון כהרב עובדיה זצ"ל שיכול לצלול לסוגיות עמוקות ולעלות לפסגות התורה בנגלה ובנסתר ובאותה עת יכול לתקשר עם אנשים פשוטים בלימוד הלכות פשוטות שכל ילד יבין אותו. מרן הרב עובדיה זיע"א, כיתת את רגליו כל ימיו ללמד תורה והלכה, לפשוטי עם שהתחזקו ביהדותם אל מול דמותו הקורנת. גם תלמידי חכמים ורבנים וגדולי תורה, התפעמו מספריו ומאהבת התורה שלו.

מליוני יהודים בארץ ובעולם הזילו דמעות על איש זקן שקנה חכמה באהבה ובתשוקה. רוח של תשובה נשבה ביום הזה בקרב אנשים שחשו כיתומים הזקוקים לחיזוק. נסתלק האיש אשר סימל עבור כל עדות המזרח את "דרך ישראל סבא". מליוני יהודים ספרדים ואשכנזים חשו השבוע כי נפל עץ החיים של ספר התורה השלם.

ארז מארזי הלבנון אדירי התורה נגדע מארץ החיים. הוא חיזק מליוני אנשים בחייו וגם במותו הרבה יהודים בכל העולם קיבלו על עצמם להמשיך את דרכו ולחזק ולהתחזק ולחנך את ילדיהם לתורה, כרצונו הטהור של הרב שמסר נפשו על הקמת תלמודי תורה וישיבות, מקוואות ובתי כנסת וזאת היתה כל מטרת חייו.

אהבתו וחיבתו אל כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבעלזא היתה נפלאה וחקוקה על לוח לבו. הוא ביטא זאת בכל הזדמנות שפגש אותנו והיה אומר לי תמיד: תמסור לרבי שאני אוהב אותו אהבת נפש. הוא הדגיש את פעולתו של מרן שליט"א להרבצת תורה ולקירוב רחוקים שזה היה כל מעיינו. הרב עובדיה היה מספר תמיד כי הקשר שלו לרבינו החל כבר לפני כארבעים שנה והדגיש שהוא אוהב את מרן שליט"א, מאז נפשגו בגשם זלעפות לאחר השיעור בביתו של המקובל הק' רבי מרדכי שרעבי זיע"א.

גם מלאכים רעים אשר על כרחם ענו אמן, הקשו וחזרו לשאלה: מדוע הרב היה משתמש במילים קשות נגד מהרסי הדת. הם לא הבינו כי בדם לבו זעק מאור ישראל, את הניתוק והחושך הרוחני שגזרו השליטים החילונים על נשמת ישראל. יהודים תמימים באו מכל ארצות ערב באמונת אומן בארץ ישראל ובתורה ישראל. דווקא כאן בארץ חמדה, קמו עליהם בתכנית "התנתקות" מן היהדות. הרב עובדיה בכה עליהם וניסה להצילם בצפרני ידיו ובשיניו ובחדות לשונו. לא לחינם חששו מפניו והסיתו נגדו אלה אשר אמרו: לכו נכחידם מגוי ולא יזכר עליהם שם ישראל עוד.

נכניס אותם ל"כור היתוך" שיוציא מלבם כל זיק של אמונה. נטמטם את מוחם בטריפות ותועבות ונרוקן אותם מכל ידיעה בתורה. נהפוך אותם ל"גוי ככל הגויים עם ככל העמים". נעקור את מסורת המזרח מתרבותם היהודית וננחיל לילדיהם את התרבות הרעה של המערב הפרוע והפרוץ. הזקנים ישארו בבתי הכנסת וילמדו זוהר וגמרא ואת הצעירים נעביר את תכנית ההתנתקות מן המסורת היהודית. ילדי העולים הועברו ל"כור ההיתוך" המערבי, בחינוך "ממלכתי" עד שנדמה היה כי כבר כמעט אין צעירים ספרדים לומדי תורה, מלבד אלה שניצלו בתיבת נוח של הישיבות האשכנזיות.

בישיבת פורת יוסף שהיתה כמעט הישיבה הספרדית היחידה, כעדותו של מרן הרב עובדיה זיע"א, היו גדולי תורה ויראה אבל תלמידים היו שם פחות ממאה.

עד שבא המאור הגדול, מאור ישראל וחולל מהפך של תשובה אדיר במשך יובל שנים. כך נבנתה דמותה של יהדות ספרד שיש בה מליון יהודים שומרי תורה ומצוות בארץ ובחו"ל, שאילולא מרן הרב עובדיה ותלמידיו ותלמידי תלמידיו ואלמלא כוחו וגבורתו ועמידתו האיתנה על קדשי ישראל, מי יודע לאן היו מגיעים. והנה קם מחנה אדיר וגדול של חיילי צבאות ה' אלוקי ישראל מבני עדות המזרח שמפארים את העולם היהודי המקורי בדרך ישראל סבא וכל הזאבים מסביב מייללים שהרב עובדיה הוציא טרפם מבולעם.

היתה לי שיחה לפני יותר מעשור שנים עם איש השלטון החילוני, שהוא עצמו נכד לרב גדול בישראל והיה מקרבנות ההתנתקות האשכנזית מן היהדות. כתינוק שנשבה לתרבות הרעה, הוא התריס בכעס נגד ש"ס באומרו: "אתם ביהדות התורה מחנכים את צאצאיכם לתורה ולאורח חיים חרדי ואני יכול להבין את זה. אבל מה שעשתה ש"ס זה פשע נגד הציונות. הם חוטפים ילדים מן החינוך "הממלכתי" ומכניסים אותם לתלמודי תורה וישיבות. הם חודרים אפילו לצבא ומארגנים שם מנינים ו"חוטפים" חיילים לשיעורי תורה ואמונה ומחזירים אותם לימי הביניים. זה הרס הציונות" הוא טען.

הבטתי אל תמונת סבו הדגול התלויה מאחורי גבו של בן שיחי ושאלתי: מי כאן הילד החטוף?! אתה בעצמך ילד חטוף ככל הצאצאים לרבנים ויראי ה', כמו הסבא שתמונתו תולה מאחוריך. מליוני ילדים נחטפו בידי השלטון החילוני לחינוך "ממלכתי" והועברו על דתם ועל דעת קונם. איך אתה מעיז לקרא לאנשי ש"ס ובראשם הרב עובדיה יוסף כ"חוטפי ילדים"?!

ואכן צדק אותו איש שלטון חילוני שהרב עובדיה "חוטף ילדים" היה. כל מעייניו נתונים היו להגביר חילים לאורייתא, להוריד ילדים מן הרכבות הדוהרות אלי תהום רבה ולהצילם מרדת שחת. אמנם גם האשכנזים עוסקים בקירוב רחוקים, אבל מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א גרם לכך שהמזרחיים יסכימו בכלל לשמוע על תורת ישראל ועל אמונת התורה. היו שנים שהעם שקע בזרם אדיר של כור ההיתוך בתהליך התנתקות שסירב לשמוע לדבר ה'.

לא לחינם התקשורת החילונית עוסקת כל השנים בהדגשת הפערים בין אשכנזים לספרדים, דווקא במיגזר החרדי, למרות שזה קיים בכל המיגזרים. הם רוצים להשניא את האשכנזים החרדים בעיני הציבור הספרדי, לבל ישמע ולא יתקרב לדת היהודית. מאז שקם הרב עובדיה יוסף ותלמידיו, אין קשר בין הפער העדתי לבין ההתקרבות לתורת ישראל. לא צריך להיות אשכנזי בשביל ללמוד תורה, לאהוב את התורה ולקיים את מצוות התורה. "יש לנו את הרב עובדיה פוסק הדור אשר מיוסף עד יוסף לא קם כיוסף", אומרים הספרדים בגאוה דקדושה.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר