חבריו של יוסף חי טובול סופדים לו: "הייתה בו גבורה יהודית"

חבריו של יוסף חי טובל שנהרג בתאונה סמוך לאומן סופדים לו. בני מחלב: "היה ראשון בחסד. לא משנה במי מדובר, באיזה שעה ובאיזה מזג האוויר, העיקר לעזור ליהודי" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסף חי טובול)

אדם שכולו חסד: יממה אחרי לכתו של יוסף חי משה טובול ז"ל, אב לשני ילדים, שנהרג בתאונת דרכים בדרכו לאומן, חבריו מתקשים לעכל את גודל הטרגדיה. בשיחה עם "כיכר השבת" סופדים לו הם ואומרים כי הנפטר היה איש שכולו עזרה למען הזולת.

ככל שהשעות נוקפות, עוד ועוד סיפורים נחשפים אודותיו, כך למשל, המנוח שהיה ידוע כחובב שירים, היה כותב שירים לעצמו. לפני זמן מה את הכתיבה הוא הפך לקול, ובאופן ספונטני הקליט הוא את השיר "כל הדרכים המובילות בדרך לאומן".

חברו, בני מחלב: "הוא היה ראשון בחסד. לא משנה במי מדובר, באיזה שעה ובאיזה מזג האוויר, העיקר לעזור ליהודי. אני יודע על סיפורים מאנשים רבים שטסו לאומן וכל מיני מקומות ופגשו אותו במצבים שהם היו צריכים עזרה".

"הוא עשה הכול כדי שאנשים יהיו מרוצים. כולנו יודעים מה-זו ההרגשה של אדם שאבד לו דרכון או שנהג מוניות גוי גנב לו את הארנק, הוא תמיד היה עוזר לאותם אנשים". הוסיף מחלב.

"אני זוכר ממנו את המושג גבורה יהודית. בכל מקום שהוא היה, מארץ ישראל שהיה לו אהבה עזה אליה ועד קברי צדיקים שצריך מסירות נפש להגיע אליהם הוא תמיד היה מגיע. אנחנו מדברים על קברים הנמצאים במקומות מסוכנים ברחבי העולם".

חברו, יוסי גולדשמיט, ספד לו אף הוא: "אין אדם אחד שמגיע לאומן ולא מכיר את השם "טובול" וכשאתה אומר טובול אתה אומר יוסף חי. כל מי שצריך עזרה או שירות מסויים הוא היה הכתובות". לדבריו, "בשנים האחרונות לאחר שהפסיקו להגיש אוכל באחד מאוהלי החסד, התחלנו לערוך סעודות בבית שבהם השתתפו עשרות בני אדם, וכשהיה חסר אוכל - טובול היה הכתובת והנושא היה מסתדר".

גולדשמיט מספר על סיפור חסד - אחד מיני רבים, בהם הנפטר היה לחלק אינטגרלי: "לפני כמה שנים הבאתי ציוד הגברה לאומן, והפקדתי ערבות בסך עשרת אלפים למקרה שהציוד לא יחזור בשלמותו. זמן קצר לפני התקדש החג, הבחור ששמר על הציוד, עזב את המקום והשאיר את הציוד ברחוב. הסיכוי שזה יגנב גבוה. במקום שאשאר שם לשמור, היה זה יוסף חי טובול שדאג לזה".

"הוא ממש היה לי מלאך מושיע. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. רבינו בטוח בא לקבל אותו למעלה לאחר ששירת במסירות נפש את אנשיו שהגיעו לקיבוצו הקדוש באומן". הוסיף חברו.

היום בשעה 16:00 אחר-הצהרים תתקיים מסע הלווייתו בבית ההלוויות שמגר בירושלים, המנוח ייטמן בחלקת ברסלב בהר-הזיתים. משפחתו תשב שבעה בביתם שבעמנואל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר