"באתי לומר לך תודה": הלווית הרב מאיר רוט ז"ל • תיעוד

עין לא נותרה יבשה במהלך הלווייתו של האברך מאיר רוט זצ"ל שהתקיימה מבית הוריו ברחוב עוזיאל בבני ברק. האב בהספדו: "רבונו של עולם באתי לומר לך תודה" • תיעוד (דיין אמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

איש חסד: עין לא נותרה יבשה במהלך הלווייתו של האברך מאיר רוט זצ"ל שהתקיימה אמש (שלישי) מבית הוריו ברחוב עוזיאל בבני ברק. המנוח בשנות ה-43 לחייו שנפטר באופן פתאומי כתוצאה מדום לב השאיר אחריו שלושה בנים ובת.

המנוח היה מתלמידי ישיבת גרודנא באשדוד והיה לאחד מעמודי התווך בישיבה גם ביום האחרון לחייו.

האברך הינו ממשפחה ידועה בציבור הליטאי ובנו של הרב צבי רוט, גבאי בית הכנסת "צעירים" בבני ברק. לדברי בני משפחה, הוא סבל ממחלת הסוכרת, כך שייתכן ונפטר בעקבות כך.

אביו הרב צבי רוט, גבאי בית הכנסת "צעירים" בבני ברק, נשא הספד מרטיט וקורע לב. "ריבונו של עולם באתי לומר לך תודה", פתח האב. "ריבונו של עולם צריך להודות על הרעה ולברך עליה כשם שמברכים על הטובה. צריך לתת לקדוש ברוך הוא ברכה על כך שקיבלנו מתנה לפני ארבעים ושלוש שנים".

"צריך להודות על זה שהחזקנו במתנה ארבעים ושלוש שנים. מתנה שהשאירה אחרי זרע של קיימא: תלמידי חכמים - בחורים צעירים אבל כאלה שמוסרים נפשם על תורה ושמבטיחים כאן 'אבא תהיה רגוע, אנחנו הולכים בדרך שהנחלת לנו. לא נסור מזה'", המשיך האב בהספדו.

האב רמז בדבריו על הליך האישי אותו עבר בנו המנוח. "אף אחד לא יודע כמה שנים אתה נלחמת מלחמה שאין כמותה שאני לא יודע כמה היו נשברים באמצע, כמה היו נופלים. נלחמת כדי שהילדים האלה יישארו בני תורה אמיתיים. ארבע שנים של מלחמה שלא יתואר מה עברת בזה וניצחת ברוך השם".

"אלה שבקיאים בדברים אמרו שהם לא זוכרים כזה סיפור מעולם. ילדים כאלה חמודים שהצלחת להעביר אליך ולהכניסם לישיבות כרצונך - כרצוננו. על זה ריבונו של עולם אנחנו אומרים לך תודה רבה. זיכית אותנו בכזו מתנה", הוסיף האב.

"עכשיו שלא כדרך הטבע במקום שבן יספיד את האב עומד האב ומספיד את הבן אבל צריכים להודות. צריכים להודות על כך מצב. ריבונו של עולם זכינו להמשך, זכינו לילדים תלמידי חכמים - כולם משובצים לישיבות טובות. מבטיחים לך אבא אנחנו ממשיכים את הדרך", הוסיף האב.

אחיו של המנוח הספיד מיד לאחר אביו ואמר" "אחי נעמת לי מאוד. אחי אחי, איננו כי לקח אותו אלוקים. כל מאן דעביד רחמנא לטב.. אבל כזה מכה יש לנו תמיהה. צריכים לחזור בתשובה. הזכירו פה את הכולל שמיום פטירת הסבא לקחת על עצמך להחזיק את הכולל. זה הכול כל המציאות שלך".

צפו בדברי ההספד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר