בשורה קשה

אבל בעולם הדיינות: הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצוק"ל

אבל בעולם הדיינות וההלכה, עם קבלת הבשורה הקשה על הסתלקות הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, מחשובי הדיינים וגאוני ההלכה - ימים ספורים לאחר שהתמוטט בביתו שבי-ם (אקטואלי, חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' באב תש"פ | 20.08.20
הגרז"נ גולדברג זצוק"ל (צילום: דוברות הרבנות)

אבל כבד בעולם הדיינות עם קבלת הבשורה הקשה על פטירתו בצהריים (חמישי) של הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, מחשובי הדיינים וגאוני ההלכה שהתפרסם בכינוי "הגרז"ן", בן 89 בפטירתו.

הלוויתו של הדיין הבכיר תצא הערב, בשעה 21:30, מבית הלוויות שמגר בירושלים, בדרכה להר הזיתים, שם ייטמן.

רבי זלמן נחמיה זצ"ל נולד בשנת תרצ"א להוריו שהתגוררו בעיירה מינסק, וכשהיה בגיל 5 עלה לארץ ישראל ולמד בתלמודי התורה 'מאה שערים' ו'עץ חיים'. כשהגיע לגיל מצוות למד והתחנך בישיבת 'תפארת צבי', ולאחר מכן שקד על תלמודו בישיבות חברון ופוניבז/ בבני ברק.

כשהגיע לפרקו נישא לבת מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל, כאשר מאז קבע את מקום מגוריו ברחוב אלקנה בירושלים, שם התגורר עד היום.

הגרז"נ בישיבת דיינים בלשכת הרב הראשי הגר"ד לאו (צילום: דוברות הרבנות)

הגאון רבי זלמן נחמיה זצ"ל למד בצעירותו בראשות כולל להכשרת דיינים חדשים 'שבט ומחוקק', כולל שהוקם לבקשת הרב הראשי לישראל דאז, ולבקשתם של גדולי ישראל מרנן הגרש''ז אוירבך והגרי''ש אלישיב והרב אליעזר גולדשמיד.

בהמשך שנותיו שימש בתפקידים תורניים רבים, בין היתר שימש במשך שנים רבות כחבר בית הדין הרבני הגדול והעורך הראשי של האנציקלופדיה התלמודית. בנוסף, שימש כראש ישיבת סאדיגורא וראש הישיבה במכון לב ומוסר שיעורים בישיבות דתיות לאומיות.

הגאון רבי זלמן נחמיה היה ידוע כגאון ותלמיד חכם עצום, בקי בכל מכמני התורה וההלכה, אדם שחתם על מאות הסכמות לטובת ספרי הלכה רבים שיצאו לאור במשך השנים.

הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל התמוטט בערב שבת האחרונה בביתו, ולאחר שנחבל בראשו, הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא ללא הכרה, שם נלחמו הרופאים על חייו, אך כאמור בדקות האחרונות השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לבם של תלמידיו הרבים ובני המשפחה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר