מונולוג מצמרר

"גדולי ישראל אמרו לי: זו כפרה בשביל עם ישראל"

שבוע לאחר שעמד מול מיטותיהם של שבעת בני משפחתו וליווה אותם בדרכם האחרונה, הרב אברהם ברנשטיין מדבר ב"קול חי" על הכאב, הניסיון האדיר ועל האסון. על הנהג: "הייתי אומר למשטרה שישחררו אותו". חושף: "גדולי ישראל אמרו שזו כפרה על עם ישראל". וגם: עיבוד מוזיקלי מצמרר (דיין האמת)

שמוליק קמינקר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

"קמנו מהשבעה, הלכנו לבית הקברות לראות את הקדושים. זה מן השמיים. חשבתי, איך אני אעמוד בזה? הקב"ה נתן לי כוחות. אני מאמין באמונה שלמה שזה ממנו. הוא נתן, הוא לקח".

מונולוג מרעיד לב, מלא עוצמה, השמיע היום הרב אברהם ברנשטיין, שאיבד שבעה בני משפחה בתאונה לפני שבוע.

בכל משפט, ניתן לחוש את הכאב הבלתי נתפס. אבל יש בדברים שלו עוד דבר: אמונה. בלתי מתפשרת, למרות האסון הכבד והשבר שבעקבותיו.

הרב ברנשטיין העניק ראיון מיוחד לתוכניתו של מרדכי לביא ברדיו "קול חי". "אני שבור", הוא מספר. "בא קצין המשטרה, החברה קדישא וסיפרו לי. עמדתי בזה כל-כך חזק. הוא בא אליי עם פסיכולוגים, יועצים.

"הקצין מסתכל עליי ומספר שבמסגרת עבודתו, כשהוא מבשר לאנשים בשורות קשות - בדרך כלל משתוללים, דופקים, מתחילים לצחוק. אמרתי לו, ´אני לא יודע מאיפה ה´ נתן לי את הכוחות´. הוא התחיל ממש לבכות, אמר לי ´אני עוד לא ראיתי דבר כזה´".

הרב אברהם ברנשטיין מתאר את הרגעים הקשים מנשוא בהלוויה. לנגד עיניו, עוברות שבע מיטות - כולם בני משפחה אחת. כולם בני משפחתו.

על הנהג, ישר ישורון: "המשפחה של הנהג, זה שעשה את התאונה, שאלו אותנו אם הם יכולים לבוא לנחם. אמרתי להם: ´הוא לא אשם, להפך. עכשיו אנחנו משפחה אחת´. חלק מהמשפחה הלכה לי, עכשיו יש לי עוד משפחה.

"אשתו של הנהג כל-כך בכתה. הוא לא אשם. ה´ יכל לעשות את זה אחרת, שיהיה מישהו אחר הנהג. תאמין לי, אם הייתי יכול ללכת למשטרה ולהגיד להם שיוציאו אותו, הייתי עושה זאת".

הרב אברהם ברנשטיין מספר כי גדולי ישראל, שבאו לבית המשפחה בימי השבעה אמרו לו ש"היתה צריכה להיות גזירה קשה על כל עם ישראל, שואה היתה צריכה להיות. וה´ החליט, או זה או משפחה שלמה, לשים אותם תחת כיסא הכבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר