הטבח בליל שבת | תיעוד

חלק מנרצחי הפיגוע הובאו למנוחות: "נער טהור עיניים שלא חטא"

שלושה משבעת נרצחי פיגוע הירי הנורא שאירע בליל שבת סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, הובאו הלילה למנוחות | בהלוויית הנער אשר נתן הי"ד, אמר הסבא: "אין לנו ביטחון במדינת היהודים. יש לנו אויבים מסביב - וזה לא החרדים" | האבא ביקש סליחה מבנו | תיעוד דומע (דיין האמת)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה משבעת נרצחי פיגוע הירי הנורא שאירע בליל שבת סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, הובאו הלילה (ראשון) למנוחות.

הנער אשר נתן הי"ד בן ה-14 הובא למנוחות בהר הזיתים, כשההספדים נאמרו בבית ההספד הספרדי בהר המנוחות. בהלוויה השתתפו השרים יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש, עמיחי אליהו ויצחק וסרלאוף וכן חבר הכנסת אוריאל בוסו.

ראש העיר ירושלים משה ליאוד ספד לו ואמר: "הוא נרצח באכזריות בלתי נתפסת על-ידי מחבל שלא עצר גם כשראה נער טהור עיניים שלא חטא". הוא פנה להוריו של הנער ואמר: "זמן קצר לפני כן ישבתם כולכם יחד סביב שולחן השבת ולא העליתם בעיני רוחכם שזהו המפגש האחרון, שאתם נפרדים מאשר היקר. רק שעה לפני כן חיה לחשה את התפילה שכל אם יהודייה מתפללת ברגעים של כניסת שבת. כמה שעות לאחר מכן, הנר האישי שלכם כבה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אשר היה כל כולו אור. הוא היה מעיין נובע של נדיבות וטוב לב, הוא ראה כל אחד והיה לו אכפת מכל מי שמסביבו. בדרכי לכאן סיפרו לי שלא מזמן עזר מיוזמתו לשכנה שעברה כשראה שקשה לה. אני פונה אליכם אהרון וחיה היקרים, קורבן גדול שילמתם אתמול בלילה, ערב שבת קודש. אין מי שיכול לתאר את הכאב הנורא שחשים הורים שצריכים לקבור את בנם. נעשה הכול כדי לא לחזור לימים הנוראים ההם, לא נשוב לימים שבהם החרדה שלטה ברחובות".

הרב מיכאל מורלי, סבו של הנער, אמר בהספדו כי "המדינה לא מתפקדת. הממשלה לא מתפקדת. לא יכולים לצאת מהבית. אין לנו ביטחון במדינת היהודים. יש לנו אויבים מסביב - וזה לא החרדים".

הרב מיכאל מורלי, סבו של הנער (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אביו של הנער, אהרון, ספד בדמעות לבנו ואמר: "אשר לא מת, הוא רק נפרד מהגוף. הנשמה היא נצחית. האחדות שיש כאן היא חיבוק אחד ענק שאשר מחבק אותנו". הוא התנצל בפני בנו ואמר: "סליחה שלפעמים פגעתי בך ולא ראיתי את הטוב שבך".

האבא אהרון נתן בהספדו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אשר נתן הי"ד, יצא בליל שבת מביתו ונורה למוות בידי המחבל. הוריו, שמעו את היריות, וכשהבינו שמדובר בפיגוע יצאו לחפש את בנם, ורק כעבור שעה הבינו שגופתו בזירה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גם בני הזוג אליהו ונטלי מזרחי הי"ד, הובאו הלילה למנוחות בבית העלמין ארץ החיים בבית שמש. בהלוויה השתתפו השר ניר ברקת, וחברי הכנסת אברהם בצלאל ומתן כהנא.

הלווית אלי ונטלי מזרחי הי"ד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר ניר ברקת, אמר בהספדו: "שמעון אבא של אלי, תמרה אמא של נטלי. בערב שבת הגיע מחבל בן עוולה לבית כנסת בנווה יעקב. זה היה בידיעה שהוא הולך לרצוח יהודים רק כי הם יהודים. הוא חיפש מקום שבו יהודים מתפללים. כמה רוע ושנאה אוחזים בהם.

"אלי ונטלי היו בכלל בביתם בעת הפיגוע יושבים סביב שולחן השבת. אלי ירד לרחוב להציל חיים. שם ברחוב הוא חיפש את מי הוא יכול להציל, שם המחבל בן העוולה ירה גם בו ורצח אותו. כאשר נטלי אשתו ראתה שנפצע היא ניסתה לטפל בו ואז המחבל רצח גם אותה, וכך ברגע מחבל ארור רצח בעל ואישה רק בגלל שהם יהודים".

הלווית אלי ונטלי מזרחי הי"ד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחותו של אלי מזרחי צעקה באמצע ההספד על השר ברקת ואמרה: "כולם יהיו פה משפחות שכולות, אתה עושה הצגות בגלל שיש פה טלוויזיה".

תמרה, אמה של נטלי, ספדה לבתה ואמרה: "לקחו אותי גם איתה. היא כל יום הלכה לעבודה וחיכיתי לה. היא כל הזמן דאגה לי לתרופות ואוכל. איך זה עכשיו? שניהם?".

אלי ונטלי מזרחי התחתנו לפני שנתיים. הם שמעו יריות ויצאו לסייע לפצועי הפיגוע, אך נרצחו על ידי המחבל.

בפיגוע הנורא נרצחו גם ר' שאול חי הי"ד, בן 68, היה גבאי בית הכנסת בשכונת פסגת זאב. כשעשה את דרכו מבית של קרוב משפחה בנווה יעקב לפסגת זאב, נתקל במחבל שרצח אותו. רפאל בן אליהו הי"ד, הותיר אחריו את רעייתו ושלושת ילדיו, כאשר אחד מהם נפצע אף הוא בפיגוע ומאושפז בבית החולים שערי צדק. איליה סוסנסקי הי"ד: בן 26. ואירנה קורולובה, אזרחית אוקראינה שעבדה אצל אישה מבוגרת, תושבת השכונה. אירנה נרצחה כשירדה להוריד את האשפה.

הלווית אלי ונטלי מזרחי הי"ד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר