ברגל ימין: כך תסדרו את הבוקר שלכם

שעת בוקר זה זמן של מתחים, אי סדר, ניסיון לרדוף אחר השעון והילדים גם יחד. האם אפשר גם אחרת? יהודית הורביץ מאמינה שכן

יהודית הורביץ | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הורים, בואו נשחק משחק אסוציאציות. אני אכתוב לכם מילה, ואתם תאמרו את המושג הראשון שקופץ לכם לראש בקונוטציה הזו. שנתחיל?

בוקר.

תוכלו לענות לי באמצעות מערכת התגובות, למרות שאוכל לנחש כבר עכשיו שהתגובה הראשונית שלכם ל'בוקר' היא לא שמש או ציוץ ציפורים. גם לא כוס קפה ועיתון. לחץ, עצבים, רעש יקבלו וודאי פופולאריות גבוהה יותר. וזה עוד בלי שהזכרנו את הבקרים הרועדים מקור ש... מי רוצה לצאת מהפוך בכלל?

כל הורה בישראל יודע ששעת בוקר זה זמן של מתחים, אי סדר, ניסיון לרדוף אחר השעון והילדים גם יחד. ואני אומרת: אפשר גם אחרת!

• עקביות

מילת הקוד להתארגנות מהירה היא עקביות. סדר קבוע מקנה לילדים הרגלים שאחרי תקופה של התמדה הם יעשו כבר בכוחות עצמם. קימה, נטילת ידיים, צחצוח שיניים, ארוחת בוקר וכו'. אחידות הפעולות יום אחרי יום באופן קבוע משרה סדר ברור בערפל של הבוקר. ארוחת בוקר לפני ההתלבשות, אגב, חוסכת לכם זמן של החלפת בגדים במקרה של לכלוך.

• שותפות

בגזרת ההורים, סכמו ביניכם האם התארגנות הבוקר היא עבודה משותפת של שניכם, או תפקיד של אחד ההורים בלבד, בהתאם למציאות חייכם. גם הילדים צריכים להיות שותפים לקביעת הזמנים וחוקת התפקידים. כך הם מרגישים אחריות מצד עצמם, ולא רק נתינים בממלכתכם הקטנה שצריכים למלא הוראות חסרות פשר.

• מחשבה תחילה

גם אם אתם אנשים לא מסודרים מטבעכם (כן, תתפלאו, יש אנשים כאלה...) תוכלו להקל על עצמכם בהכנה של כל מה שאפשר לילה מראש. את מערכות הבגדים תבחרו יחד עם הילדים לפני השינה, כך תימנעו מהבכי הצורמני של ילדה שכל הלילה תכננה ללכת לגן עם שמלת השבת ומקריאות עצבים של הבן של מוצא את הנעל השנייה. חשבו מראש על המשברים שעלולים לצוץ בבוקר, כל משפחה לפי צרכיה, ונסו למצוא להם פתרונות יחד עם הילדים. יש המהדרין להכין את הסנדוויצ'ים בלילה ולשמור במקרר. לבחירתכם...

• קימה מוקדמת

כן, אני יודעת, "רק עוד חמש דקות". אתם רוצים לישון עוד טיפ טיפה, וגם כך הילדים מתעוררים רק מאוחר יותר, אז למה לא להתפנק עוד קצת בחמימות הזו ולצאת לאכזריות של הקור? כי בחישוב מתמטי פשוט, חמשת הדקות יעלו לכם אח"כ ב20 דקות! אל תתחילו בוקר מנומנם, אל תקומו מתוך לחץ כי מאוחר וחייבים להעיר את הילדים. קומו כמה דקות לפני שצריך להעיר אותם. קחו את הזמן השקט הזה לעצמכם. ברכות השחר מול חלון פתוח, שתו משהו חם ברוגע. הבוקר של הילדים ייראה אחרת לגמרי, כשאתם מעירים אותם רק אחרי שאתם התעוררתם, ולא תוך כדי מלחמה בקורי השינה.

• בן יחיד

אתם אמנם משפחה, ואתם גידלתם את כל הילדים באותם התנאים, אבל חשוב לזכור (ולא רק בהקשר הזה) שלכל ילד יש את הצרכים המיוחדים שלו. יש מי שזריז בטבעו, ולא צריך זירוזים חוזרים ונשנים מצדכם, אבל יש גם כאלה שזקוקים לעזרה שלכם. העירו כל ילד בצורה ובזמן שיהיו הטובים ביותר בשבילו. יש מי שיכול לקום בקריאה אחת קולנית, וילדים אחרים צריכים את הזמן להתעורר לאט יותר, בהדרגה. כל פעם עוד קצת.

אל תצפו מהם להיות שווים והערות כמו "למה אחותך כבר לבושה ואתה עוד לא אמרת מודה אני?" לא יועילו. זה תלוי בכם, הורים.


• בוקר טוב

בוקר טוב זה לא רק איחול בשמיים. בוקר טוב הוא פתיח חשוב מאוד לכל המשכו של אותו יום. באיזה פרצוף הילדים הולכים ל'חדר'? כמה מרוכזים הם בשיעור? האם המוח שלהם ערני מספיק לקלוט ולהחכים? יש להם מספיק מצב רוח כדי להתערות היטב בחברה? כל הדברים הללו תלויים רבות באופן שהם מתעוררים. אז אם כבר התעוררתם לפניהם כמו בסעיף הקודם, למה שלא תהיה מוסיקת בוקר נעימה? התחילו בהדרגה, בווליום רגוע שיחדור לאט ובנעימות לתת ההכרה הישן שלהם. לאט לאט תגבירו את הדציבלים יחד עם קריאות ה'בוקר טוב' שלכם.

אז שיהיה לכם יום נעים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר