הורים לתאומים, יש 3 דברים שאתם מוכרחים לדעת

אבות ואימהות לתאומים מתמודדים עם אתגרים שאנשים אחרים לא מבינים. בשבילכם, פסיכולוגית ילדים, שהיא תאומה בעצמה ואם לתאומים, מספרת מה היא רוצה שלא תפספסו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם התברכתם בשני תינוקות ביום אחד, מוטב שתשימו לב, כי בנוסף לשמחה הכפולה, הורים לתאומים מתמודדים עם כל מיני אתגרים שאנשים אחרים פשוט לא מבינים. זו הסיבה שביקשנו לקבל מפסיכולוגית הילדים ג'ואן א. פרידמן, תאומה בעצמה ואם לזוג תאומים, את נקודת מבטה המקצועית והאישית כאחת. הנה מה שהיא רוצה שכל ההורים לתאומים לא יפספסו:

1. כדאי לוותר על שמות (ובגדים) דומים

התאומים שלכם מקסימים יחד וזה אולי נראה לכם נהדר להלביש אותם בתלבושות זהות או לתת להם כינויים מחורזים. עם זאת, ד"ר פרידמן לא תומכת בכך, מאחר ופעולות אלו ממשיכות לחזק את התפיסה השגויה שתאומים הם יחידה אחת, ללא אישיות בלעדית.

ואם תעודות הלידה של יהונתן ונתן כבר הונפקו? אל חשש. שוב, מה שהכי חשוב הוא לטפח את האינדיבידואליות של כל ילד. עם זאת, אף פעם לא מאוחר מדי להיפטר מאאוטפיטים זהים, שבכל מקרה, בואו נהיה כנים, לא עוזרים לחמותכם להבדיל בין הנכדים שלה.

2. צריך לחגוג להם שני ימי הולדת

תאומים נתפסים לעתים קרובות מדי כיחידה אחת, כאמור - והמסר הזה מגיע לרוב באמצעות מחוות קטנות בעלות השפעה גדולה. לדוגמה, ד"ר פרידמן מציינת שרוב ההורים לא מעלים בדעתם לפזם את שיר יום ההולדת המשמח פעמיים, אבל ביום הגדול של הצאצאים שלכם, ההשמטה הזעירה לכאורה הזו יכולה להכאיב: "אתם חייבים לשיר אותו פעמיים כי יש פה שניים. לאנשים שונים יש יום הולדת באותו היום". ואם כבר מסיבות יום הולדת, פרידמן רוצה שאבות ואימהות ידעו שעדיף לא לרכוש לתאומים מתנה זהה. הסיבה פשוטה ומתבקשת: אחד מהם יפתח את המתנה מהר יותר ויקלקל את ההפתעה לאחיו.

3. וללמד אותם איך לא לחלוק

הורים משקיעים מאמצים רבים בללמד את יורשי העצר שלהם כיצד לשתף ולהעניק לאחר את מה שברשותם - ומסיבה טובה, מכיוון שרוב הילדים מתחילים בתור אגוצנטריים שמעדיפים למות ולא לתת לאחיהם לגעת בצעצוע שלהם. עם זאת, אותם כללים אינם חלים על תאומים - בעיקר בגלל שהשיעור שלהם בחלוקה התחיל כבר בבטן אימם ולעולם לא יפסיק. לכן, בעלות היא מושג חשוב שכדאי להנחיל להם. אי לכך, ד"ר פרידמן ממליצה שלכל תאום יהיו כמה משחקים שמיועדים רק לו, ללא צורך בשיתוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר