הורים, תפסיקו לעשות פדיחות לילדים המתבגרים שלכם

בני נוער מתכווצים מכל דבר שהוריהם אומרים או עושים - במיוחד אם מדובר במשהו מביך שקורה ליד החברים שלהם. לכן פנינו למטפלת משפחתית שתמליץ לנו מאילו נושאים כדאי להימנע בשיחות איתם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אף הורה לא עובר את גיל ההתבגרות של ילדיו מבלי להביך אותם על בסיס קבוע. זה פשוט לא אפשרי. טינאייג'רים מתכווצים כמעט מכל דבר שהוריהם מוציאים מהפה או עושים - במיוחד אם מדובר במשהו מביך שקורה ליד חבריהם. אבל יש הבדל בין לצעוק "אני אוהב אותך, חמוד!" לבין אמירת משהו שיכול להשפיע בצורה רצינית על ההערכה העצמית או ההתפתחות של יורש העצר שלכם. לכן פנינו למטפלת משפחתית כדי לקבל את עצתה בנידון והנה הנושאים שהיא המליצה להימנע מלשוחח עליהם בפני הידידים של בני הנוער.

1. שאלות אישיות

לדוגמה: "האם כבר השלמת עם חני אחרי הריב הענק שהיה לכן?". "אם החברה אינה בת בית של ממש, אל תפתחו את זה לידה", אומרת אמנדה קרייג, Ph.D, בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה כמטפלת משפחתית.

אתם אולי חושבים שאתם עוזרים, אבל מתבגרים ממש משתגעים מזה. "טינאייג'רים רוצים להבין דברים בעצמם. הם רוצים קצת מקום להיות עצמאיים. העלאת דברים אישיים מבטלת את העצמאות הזו ומביישת אותם". וזה מובן מאליו שלדבר עם החברים של ילדכם על כל מה שהוא אמר לכם בחדרי חדרים זה דבר גדול. זה לא אומר שאתם לא יכולים לדבר עם החברים שלו בכלל, אלא פשוט להיצמד לדברים לא אישיים ובטוחים (כלומר, אילו ספרים הם אוהבים לקרוא או מה הם רוצים לארוחת ערב).

2. ציונים

זה לא שאסור לכם לדבר עם הנער שלכם על הציונים שלו (כדאי לכם לעשות זאת!), אך זה לא משהו שצריך לדוש בו עם בני גילו - וזה לא משנה אם הילד שלכם קיבל 70 או 90 במתמטיקה. "ציונים יכולים להיות נושא מסובך עבור מתבגרים כי הם מודעים מאוד לכמה הם 'חכמים' או 'טיפשים' והמדד לכך הוא ציונים", אומרת ד"ר קרייג. "למרות שאנחנו המבוגרים לא רואים את זה ככה, כשאנחנו מתחילים לדבר על ציונים זה מביא להשוואה פוטנציאלית שתשאיר את הטינאייג'ר שלכם או את החברים שלו בתחושה שהם לא מספיק טובים, תלוי מי מקבל ציונים גבוהים יותר".

אז בין אם אתם רוצים לשבח את בנכם על כך שהוא עושה חיל או להציע לו דרך לשפר את ציוניו, עשו את זה במסגרת של אחד על אחד ולא בקבוצה.

3. בעיות שיש לכם בעבודה או עם בן הזוג

אתם מכינים ארוחת ערב לילדים וכשהם משוחחים על היום שלהם, הם שואלים אתכם על היום שלכם - ובכן, זה לא הזמן להתלונן על הבוס או האישה, אומרת ד"ר קרייג. "זה נראה מובן מאליו, אבל תתפלאו כמה הורים יביאו את הדברים האישיים שלהם כדרך לקשר או להתחבר לבני נוער. למרות שהם נראים מבוגרים ומתעניינים, טינאייג'רים אינם מעוניינים ומסוגלים להבין את נקודת המבט של מבוגר בנושאים הרי גורל כמו נישואים או קריירה. זה גורם לכולם להרגיש מבוכה".

שמרו את דסקוסי הקריירה והנישואים עבור חבריכם במקום זאת והתחברו לבני הנוער שלכם בדרך בריאה יותר, על ידי תחומי העניין שלהם (לדוגמה: לשאול באיזו מוזיקה הם מתעניינים בימים אלה או לצפות ביחד בסרטונים משעשעים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר