בין שמיים לארץ: דרעי גולש באומגה

יו"ר ש"ס אריה דרעי ערך ביקור רציני בגוש עציון, אבל היו גם רגעים פחות מעונבים כשדרעי גלש באומגה הכי ארוכה בארץ וקצת פחד • צפו ברגעים המשעשעים (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אומג(ה)ד: דרעי בן שמים וארץ (צילום: אהרון והב )

יו"ר ש"ס אריה דרעי ערך אמש (רביעי) ביקור ביישובי גוש עציון, בסיומם הוזמן דרעי להדלקת נר אחרון של חנוכה במתחם ההרודיון, בהשתתפות מפקד חטיבת ציון אלוף משנה עמית ימין ורב היישוב אלון שבות גדעון פרל.

במהלך היום סייר דרעי בחוות ארץ האיילים בו ממוקמת האומגה הארוכה ביותר בישראל, המשיך ליישוב 'מעלה עמוס' בו כיהן כמזכיר הראשון של היישוב והיה ממקימיו בתחילת דרכו הפוליטית, וסיים בהדלקת נרות חנוכה בהרודיון.

דרעי הגיע למתחם האטרקציות של 'גוש עציון' יחד עם בני משפחתו ונכדיו, וגלש יחד עם ראש המועצה וסגנו באומגה ולאחר מכן סייר במתחם.

לאחר סיום הגלישה חזרה משפחתו לביתה, ויו"ר ש"ס המשיך לסיור מעמיק על גוש עציון ומגמות ההתפתחות של האזור.

דרעי הודה בדבריו לפרל על האירוח ואמר כי "ההרודיון היה סמל של גבורה עבור לוחמנו, ומנגד סמל לרודנות של עמים אחרים בנו, והדלקת נרות חנוכה במקום זהו ניצחון העם היהודי".

"אתם החיילים והחיילות ממשיכים את הרוח של המכבים והתרבות שלהם, שיתגברו על היוונים שניסו להשמיד את התרבות של העם היהודי. המאבק של היוונים היה לא להרוג את אותנו, אלא להשליט את התרבות שלהם עלינו, ולשמחתנו לא כל היהודים הלכו איתם. המכבים הכריזו מי לה' אלי, ובזכותם אנחנו פה" אמר דרעי לחיילים.

דרעי התייחס להתיישבות היהודית במקום ואמר: "רק העם היהודי המשיך בתרבות שלו מתקופת היוונים אחרי שכולם השתנו וזה בזכות המשולש הקדוש: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. תענוג לראות איך עם ישראל חוזר לארצו ומתפתח, והלוואי ואהיה שליח טוב להמשיך לפתח את מוסדות החינוך וההתיישבות כפי שעשיתי בעבר", דרעי אף פנה לחיילים ואמר להם כי "אנחנו מתפללים עליכם החיילים ודואגים לכם".

ראש המועצה האזורית דוידי פרל דיבר על חשיבות ההתיישבות ואמר: "היה לנו ולך חשוב לחזור לפה ולראות את ההתפתחות, על מנת שיחד נוכל להעמיקאת השורשים היהודיים במקום, ונפעל שנצח ישראל יישאר פה לעד, בעזרתך ובעזרת נציגיך בכנסת".

מנכ"ל עמותת תיירות גוש עציון גד כהנא הוסיף כי "הסיור והחיבור לאתרים והיישובים בגוש עציון הינו משמעותי ביותר ואנו מודים ליו"ר אריה דרעי על הגעתו והתעניינותו ומצפים לשיתוף פעולה בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר