צוואה מטלטלת של נגן הסקסופון: "תחיה בשביל היום ואל תחשוב על מחר"

שבועות ספורים לפני שהשיב את נשמתו לבוראו, יואל בראך ז"ל (30) המתגורר בארה"ב ולמקצועו עבד כנגן סקסופון, התיישב לכתוב צוואה מרגשת: "תחיה בשביל היום" (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יואל בראך ז"ל (צילומסך: פייסבוק)

צוואה מטלטלת: שבועות ספורים לפני שהשיב את נשמתו לבוראו, יואל בראך ז"ל (30) המתגורר בארה"ב ולמקצועו עבד כנגן סקסופון, התיישב לכתוב צוואה שנחשפה רגע אחרי הלווייתו, בה הוא מספר על דבר מחלתו שנפלה עליו כרעם יום בהיר וגרמה לו למכאובים קשים בשנותיו האחרונות.

בתחילת המכתב מספר המנוח על החיים טרם חוליו: "כל החיים שלי עבדתי סביב השעון 19 שעות ביממה, תמיד עם דאגה מה יהיה מחר, בחיים לא לקחתי חופש מהעבודה לא בימי ראשון, לא בחופשות ולא בחגים". הנפטר ממשיך לתאר "נמנעתי מלאכול סוכר ,בשר אדום ואלכוהול, עשיתי כושר כל יום במשך שעתיים במשך ה17 שנים האחרונות. הלכתי עם תחושה שאני במצב הכי טוב והכי בריא שיכול להיות, אני עושה כל דבר למנוע מחלות, אני מוגן מסרטן!".

בטקסט מטלטל, מתאר יואל בארך ז"ל את הרגע ההוא שבו חייו התשנו מהקצה אל הקצה, הרגע בו גילה כי הוא מצטרף אל מעגל חולי הסרטן: "ובזמן שאני חושב לעצמי שיש לי קריירה ולאשתי יש קריירה, אני באמצע לבנות בית, וכל החיים שלי מתוכננים היטב. אז זה קרה בלי שום התראה מוקדמת החיים שלי השתנו מקצה לקצה!!!".

"למדתי מזה כמה דברים ואני מעוניין לשתף אתכם בהם", שיתף את חבריו במסקנותיו, "תחיה בשביל היום ואל תחשוב על מחר, ולחיות אני מתכוון תנצל את הזמן בצורה חכמה. הדבר הכי חשוב שיש לאדם זה המשפחה שלו, כשמישהו עובר משהוא כל-כך טראומתי רק המשפחה שלו תעשה הכל בכדי לעזור לו לעבור את זה".

"שום כסף שבעולם לא יעזור לך, כל השנים שעבדת קשה וכל הכסף שיש לך בחשבון בנק לא יעזור לך כמו המשפחה ששומרת לך על השפיות, אז למה לשים את העבודה לפני המשפחה, למה לשים אותם בתחתית הרשימה?", הוא תוהה ובמילותיו פסיקה.

"וכשאתה מביט הצידה ומבין שאף אחד לא מובטח לו החיים, לא משנה הגיל וכמה שהוא בריא, אז אתה מבין שמה שיש לך, זה לא בגלל שרכשת את זה עם העבודה הקשה, או בגלל שעבדת, אלא שקיבלת את זה למטרה מסוימת. לא למטרת האגו שלך להסתכל על זה ולהרגיש טוב "תראה לאיפה הגעת בחיים", אלא להשתמש עם זה להחזיר טובה למשפחה, לבלות איתם, ולעשות שינוי בעולם", הוא כותב.

לדעת שאם יש לך מספיק כסף לשלם חשבונות, ואתה והמשפחה שלך בריאים. אתה אמור להיות הבן אדם הכי מאושר בעולם ולדעת שאתה בר מזל", חותם המנוח את מכתבו האחרון שהשאיר את חבריו פעורי פה תחת יגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר