עם ישראל התגייס ואלפי מנות פלאפל חולקו לחיילים

העיתונאי מתי טוכפלד התגייס למשימה בחזית הדרומית ויחד עם אנשי הטנקים של חב"ד, יצא לחלק אלפי מנות פלאפל לחיילי חטיבת גולני. אחד החיילים: "אתם נותנים לי כוח להגן על המדינה'" (ברנז'ה)

חיה כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הכתב הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד יצא ביום שלישי לחזית הלחימה בדרום ולא כדי לסקר עוד סגן שר על רקע שדרות המופגזת, אלא לחלק אלפי מנות פלאפל לחיילי חטיבת גולני.

במסגרת יוזמה של מנכ"ל ניידות חב"ד בישראל, התנדבו אנשי "הטנקים" לשמח את חיילי החטיבה בפלאפל חם לסיום צום י"ז תמוז. אך אז התברר שכדורי הפלאפל שהובטחו להם לא יספיקו לכולם, והם החליטו להיעזר בפלאי הטכנולוגיה ולגייס את עם ישראל למשימה. ואכן, עם ישראל לא אכזב.

"הגענו ליותר מ-2000 מנות באפס זמן" מספרת נעמה טוכפלד, אשתו של מתי, "כי אולי פלאפל אין לנו, אבל מחשב וטלפון יש".

ד"ר יקיר קאופמן, נוירולוג בכיר וחסיד חב"ד אף הוא, היה מהראשונים שנרתמו למשימה. טלפון קצר ממתי, ובלי להסס, עזב את העבודה ועשר דקות אחרי כבר התייצב לעזרה.

בפוסט שפרסמה, מתארת נעמה עד כמה ההיענות הייתה מידית: "לא מכירה אותם, הם לא מכירים אותי, אבל אנשים התגייסו בכל מאודם. אחד תרם 500 כדורים, אחד אלף, אחת גייסה את כל היישוב להכין סלטים. מישהי התנדבה לעשות טלפונים לפלאפליות והצליחה לדוג לנו כמה דגים שמנים ונדיבים במיוחד. בקיצור, מדהים. מדהים-מדהים-מדהים!" כתבה, "אנשים שלא הכרתי, מרקעים שונים, גילאים שונים, מקומות שונים ועולמות שונים התלכדו פתאום לגוש פלאפל חם ושמח ורצו רק דבר אחד: לעזור".

מסתבר שגולני זה רק ההתחלה: "החבר'ה מגיעים לכל מקום שניתן להגיע אליו עם טנקי חב"ד. כעת ממשיכים לפלס"ר גבעתי ולכל כוח צבאי לוחם שניתן להגיע אליו" אומרת נעמה, "כשחזר ב-3 בלילה, כולו מאובק, בעלי סיפר לי שאוטובוסים של חיילים חזרו מאימונים, עם אפודים ונשק כולם מאובקים ועייפים ואיך שהם ראו את טנק חב"ד שקיבל אותם עם שירה ומוזיקה ונתנו להם שתייה ביד עם מנת פלאפל נדלק להם האור בעיניים. אחד החיילים אמר להם: 'אשריכם. אתם נותנים לי כוח להגן על המדינה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר