יהודה ברקן יקבל את פרס אופיר: התורה לימדה אותי לא להרים ראש

השחקן שחזר בתשובה, יהודה ברקן יקבל פרס מפעל חיים מהאקדמיה הישראלית לקולנוע על תרומתו לתרבות. בשיחה עם "כיכר השבת" אמר: "זה עוד שייך לתקופה של פעם כי פרס זה משהו גשמי יותר, היום אני יודע שהפרס הרוחני זה לבוא לשמוע דבר תורה" (ברנז'ה, תרבות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יהודה ברקן (צילום: פלאש 90)

האקדמיה הישראלית לקולנוע הכריזה הבוקר (שלישי) כי במסגרת הטקס שייערך השנה, יקבל השחקן יהודה ברקן פרס מפעל חיים על תרומתו לקולנוע הישראלי. מדובר בפרס אופיר הניתן מדי שנה על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה עבור יצירה קולנועית מצטיינת.

ברקן, שהינו שחקן, מפיק, במאי קולנוע ותסריטאי ישראלי. התפרסם בשנות ה-80 בזכות סרטי המתיחות שכתב וביים, וכן מסרטי בורקס כגון "צ'ארלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר".

בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21 החל בתהליך חזרה בתשובה. עם התהליך הרוחני נטש את הסרטים החילוניים והחל ביצירת סרטים חרדים ואף הוציא ספר על תהליך החזרה בתשובה אותו עבר, "מאבא גנוב לאבא שבשמיים".

"אתה יודע, כשאתה נכנס לעולמה של תורה אתה מבין שהשתנו היוצרות" אמר ברקן ל"כיכר השבת". פעם עניין אותי יותר הצד הגשמי וזה עוד שייך לתקופה של פעם כי פרס זה משהו גשמי יותר והיום אני יודע שהפרס הרוחני זה לבוא לשמוע דבר תורה ולשמוע טיעון שהרב אומר לך 'הבאת פירוש מה על הפסוק ורש"י לא היה מתבייש לאמץ אותו".

יהודה ברקן (צילום: פלאש 90)

"אלו דברים שמרגשים אותי", הוא אומר, ומדגיש "אני כמובן מוקיר תודה לאקדמיה, למה שנקרא פרס מפעל חיים שהם נתנו לי".

בד בבד שב ומדגיש השחקן את השוני בין דרך התורה לדרך הגשמית. "אבל אתה יודע, אחד הדברים שאתה נכנס לעולמה של תורה, הוא שמלמדים אותך איך לבוא, לא להרים את הראש כלפי מעלה ולהשתדל להתפלל לבורא".

"אנשים באים וחלקם מצלצלים. כל היום טלפונים. הרעיון הוא לא לתפוס ראש גבוה אלא להיות תמיד בין האנשים עם ראש למטה". הוסיף ברקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר