הנשיא רובי ריבלין החזיר ספר עתיק לספריה הלאומית

נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו אירחו את חברי הפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית, בסיום האירוע השיב הנשיא ספר בן כמאתיים שנה שנמצא בבית הכנסת במשכן (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ריבלין משיב את הספר (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין אירחו אמש (שני) את חברי הפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית. בסיום האירוע הפתיע הנשיא את יו"ר הספרייה הלאומית מר דוד בלומברג, והשיב לו ספר בן כמאתיים שנה, שהושאל מהספרייה הלאומית ונמצא במהלך ביקור של הנשיא ריבלין בבית הכנסת במשכן הנשיא.

הספר "בירת מגדל עוז" נכתב על ידי רבי יעקב אמדין, ומתוארך לראשית המאה ה- 19.

"אני מברך אתכם כאן על ההחלטה לקחת חלק בבניית עתידה ועיצוב אופייה של הספרייה הלאומית", פתח הנשיא את דבריו, "במשך ההיסטוריה האיום הגדול על הזיכרון היה השכחה. האדם שחתר ללא לאות להנצחת שמו ולהבנת מניעיו, עשה כל מאמץ להתגבר על אותה שכחה ארורה. תחילה היו אלו מספרי הסיפורים שזכרו את תודעת העם או השבט בעל פה. עם הזמן, עלו הדברים על הכתב, נחרתו באבן ומאוחר יותר נכתבו בטכנולוגיות מתפתחות על הפפירוס והנייר. המאבק בין שכחה לזיכרון היה גדול"

"עם חזרת העם היהודי לארצו נעשה מאמץ ציוני לאומי להעלות גם את הזיכרון הלאומי של עם הספר, זיכרון שנטמן בין מאות אלפי כתבי יד, מיליוני ספרים ופרויקטים נוספים של שימור. יוזמה זו, שבוצעה בתחילה על ידי ארגון "בני ברית", הביאה להקמתה של הספרייה הלאומית שמעמדה הוסדר על פי חוק", הוסיף הנשיא.

ריבלין המשיך ואמר כי "כאשר אנו חושבים על עתידה של הספרייה הלאומית והמרכבות שאתה היא תתמודד בעתיד, היא בוודאי זקוקה ללווי, להדרכה ולעצה של חברי הפורום החשוב הזה כפורום שיתווה מדיניות של שימור, זיכרון ושכחה בעידן דיגיטלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר