גדעון סער: "נדרתי בברית לבני לשמור שבת"

השר הפורש גדעון סער הצהיר כי בעקבות נדר שנדר בברית לבנו הוא החל לשמור שבת: "אני לא שומר תרי"ג מצוות, אבל אני שומר שבת מאז שנולד בני, דוד. נדרתי בברית" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השר הפורש גדעון סער. נדר לשמור שבת (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

החלטתו של שר הפנים היוצא גדעון סער שלא לאפשר את פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת, החלטה ממנה נסוג בסופו של דבר והעבירה למחליפו, גרמה ללא מעט גורמים חילונים לבדוק אודות מצב משפחתו. אלו גילו כי הוא מתקרב אל הדת. כעת, השר עצמו, חושף כי הוא שומר שבת.

בטקס מיוחד שנערך לכבודו במודיעין עילית בשבוע שעבר חשף השר בפני הנוכחים כי מאז הולדת בנו, דוד, הוא שומר שבת כפי שצוטט ב"חדשות 2". "אני לא יהודי ששומר תרי"ג מצוות, נכון. אני שומר שבת מאז שנולד בני, דוד. זה נדר שנדרתי במעמד של הברית".

השר שיתף את הנוכחים בכך שרוב חבריו ומכריו אימם שומרים שבת ולמרות זאת הוא בחר בדרך השונה. "כל הסביבה שלי היא לא סביבה ששומרת שבת. אף על פי כן אני חושב שבכל הקריטריונים קיבלתי את ההחלטה הנכונה".

סער ידוע כאוהד של אלופת אירופה, ריאל מדריד, ומאז התקרבותו אל הדת ושמירת השבת, הוא נדרש לא פעם להכריע האם לדחות את הסיפוקים וההתמכרות למשחקי הספורט או שמא לשמור שבת.

ההתלבטות האחרונה הייתה לקראת המשחק שאמור היה להתקיים בין ריאל מדריד לברצלונה, כאשר חברו הזמינו לצפות במשחק שהתקיים בספרד. אך למרות ההזמנה השר וויתר על התענוג. מה הסיבה? ניחשתם נכון: רצונו של השר לשמור שבת כהלכתה. "אחרי שכבר הגעתי לספרד התברר לי שהמשחק יהיה בשבת", סיפר השר. "התקשרתי לחבר טוב שלי בארץ, יהודי דתי. אמרתי לו 'תראה, כך וכך העניין. לפני שאני מתקשר לרב, מה אתה אומר?', והוא אמר לי 'תראה, אתה הולך ברגל? המלון קרוב למגרש? על המגרש לא משחקים יהודים? אני חושב שמבחינה הלכתית זה בסדר'. אז התחלנו לדבר על עניין של כבוד השבת. בסופו של דבר הגענו למסקנה שמבחינת כבוד השבת - אי אפשר ללכת למשחק, ובאמת לא הלכתי למשחק".

בעת האחרונה, כך לפי הדיווחים, שר הפנים, לו דמות חילונית תל אביבית, החל להיוועץ עם "החלבן" וכי לא מעט מהחלטות המהותיות אותן קיבל בעת האחרונה, הוא קיבל על פי עצתו של המקובל. כך למשל אירע בהחלטתו של השר לסגור חלק מהחנויות בתל אביב בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר