הסוקר קמיל פוקס: "מפלת ש"ס בסקרים - בשל הפילוג"

קמיל פוקס, שמוביל את ממכוני הסקרים המובילים בישראל, התייחס למפלת ש"ס בסקרים ("כנראה בגלל הפילוג") וחשף את מאחורי הקלעים של עבודתו. האזינו (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קמיל פוקס (צילום מסך)

עוד בטרם הוכרז על הליכה לבחירות רשמה תנועת ש"ס ירידה עקבית במספר המנדטים שלה בסקרים ביחס לאלו שיש לה כיום. הסוקר קמיל פוקס, אמר הבוקר (רביעי) בראיון לתכנית "שמונה עד עשר" בהגשת מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה", כי הסיבה לכך היא המלחמה הפנימית במפלגה ופטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

"אני לא יודע מה נקרא רציני אבל אני חושב שיכול להיות שהם יקבלו יותר מנדטים", אומר פוקס והוסיף, "אני לא נמצא בתוך המגזר אך אני מבין שהייתה תקופה ארוכה מאוד שהיו בעיות פנימיות בתוך ש"ס ויכול להיות שאלו השפיעו על זה כרגע ויכול להיות שעכשיו כשיש פיוס גדול, יכול להיות שילכו כולם ביחד".

"מצד שני, שומעים קולות מצדו של אלי ישי שיכול להיות דווקא יותר פלגני. אני יכול להעריך שזה אחד הבעיות וכמובן פטירתו של מרן". הוסיף פוקס.

"מפלגה שקשה לדגום אותה היא בעיקר יהדות התורה" אמר פוקס בהתייחסו לטענות כי קשה לסקור את המגזר החרדי ואת תנועת ש"ס, "ומנגד ש"ס היא מפלגה שמחציתה הייתה של חרדים והיו הרבה מהם דתיים ומסורתיים ולאו דווקא חרדים שהצביעו לה וחלק מהם מצביעים כעת על הבית היהודי וכחלון".

באשר על מי שמסתמן כהצלחת הבחירות, משה כחלון, הסוקר מסביר מדוע הצלחתו כה גדולה. "בכנסים שלו הוא מדבר על נושאים חברתיים הנוגעים לכיסו של כל אחד". פוקס מסביר כי אנשים סומכים על מילתו בגלל הקבלות אותם הוא מציג כמו הפחתה משמעותית במחיר הסלולרי. "הוא מסביר להם איך הוא יעשה את הרפורמות הבאות שלו".

"הוא עובד על נושאים פיננסים - הבנקים. הוא עובד עכשיו על תכנית דיור ויכול להיות מעניין", אומר פוקס ומסביר כי הדבר הכי מעניין היום הוא מהיכן לוקח כחלון את המנדטים. "הוא לוקח מכולם. שני מנדטים מהליכוד, מהעבודה ומהתנועה. וכן גם מש"ס. יש לו מגוון רחב של מפלגות אשר אחוזים מסוימים אומרים כרגע שיצביעו לכחלון".

עד כמה יש משמעות לשם המשפחה כחלון?

"עצם העובדה שהוא גזע אחר זה מושך אליו אנשים מגזע אחר והם רוב המדינה והכוונה לספרדים ולא רק, אלא גם אנשים שמגיעים מגבעת אולגה וכולם מרכיבים שגורמים להזדהות. הבנאדם מבין על אנחנו מדברים מאשר אחרים במערכת הפוליטית".

על מאחורי הקלעים בעבודתו בתקופת בחירות סיפר פוקס: "אחת המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה התקשרו אלי ואמרו 'אתה לא הזכרת את עלה ירוק' או 'אתה לא הזכרת את 'ארץ חדשה. אני אומר להם את האמת שלא אני קובע את הדברים האלה אלא העיתון".

"העיתון הוא זה שמבקש ממני לשאול את האזרחים עבור מפלגות מסוימות" אמר פוקס, "כך שייתכן והמפלגות שאינן עולות בסקר יחלו לשנות את המפה במידה והיו מתעניינים בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר