מתי טוכפלד ומנחם ברוד בשבת משותפת: "הפערים אינם גדולים"

שלוש שנים אחרי העימות הסוער ביניהם סביב השאלה האם הרבי מליובאוויטש חי ונראה בעיניים גשמיות, העיתונאי מתי טוכפלד מ'ישראל היום' ודובר חב"ד, הרב מנחם ברוד ישבו לשבת משותפת (חסידים)

חיה כהן | כיכר השבת |
מתי טוכפלד והרב ברוד ((צילומים: י. בלינקו, אתר COL חב"ד))

הם גרמו לסערה כשהתעמתו זה מול זה בשידור סביב הפולמוס שמאתגר את חסידות חב"ד - האם הרבי מליובאוויטש חי ונראה בעיניים גשמיות, שלוש שנים אחרי, הפרשן הפוליטי הבכיר מתי טוכפלד מעיתון 'ישראל היום' ודובר חב"ד, הרב מנחם ברוד ישבו יחד לשבת משותפת בביתו של ברוד בכפר חב"ד.

"היינו בשבת בכפר חב"ד. אצל הרב מנדי ברוד. כן זה מ"צעירי חב"ד". אתם יכולים להחזיר את הלסת למקומה כעת" כתבה נעמה טוכפלד, מנהלת פרסום ורעייתו של מתי בפוסט שסיכם את השבת האחרונה, ומבהיר כמה נקודות לגבי המחלוקת הקיימת בחסידות:

"היה נהדר, ויש לי כמה מסקנות בקשר לזה: סביב השולחן הערוך בשפע ובטוב טעם ישבו חסידים. לא "משיחיסטים", לא "אנטים", חסידים. בכלל, ההגדרות האלה שייכות לעולם פוליטי ויש לי בסיס חזק להאמין שזו המצאה של גברים. אצל נשים אין חלוקה כזו, לפחות לא תודעתית. לפחות לא בסביבתי (ויש לי רדיוס לא רע עד כה). יש חסידים, יש רבי, וההחלטה היחידה היא כמה אתה מקושר אליו, כמה הוא נוכח בחיים שלו, כמה הרבי חי אצלך וכמה אתה חי אותו. דאטס איט".

לפני שלוש שנים, טען מתי טוכפלד בראיון למרדכי לביא ב-'קול ברמה' כי "הרבי הוא נשיא הדור, והוא ממשיך להנהיג את חסידות חב"ד" והוסיף כי בביקורו בבית המדרש של החסידות בניו יורק, שב-770, ראה את הנהגתו של הרבי חיה וקיימת. דבריו עוררו סערה ושבוע לאחר מכן, נערך עימות בינו לבין דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד, שתלה את ההתלהבות הרבה של מתי בעובדה שהוא מגיע מרקע לא חב"די.

"בסופו של יום מתברר כי הפערים אינם כה גדולים כפי שהצטייר וכי החסידים ממשיכים בהוראת הרבי, לפעול מתוך אחדות, כל אחד במקומו וביכולותיו כדי להגיע למטרה הסופית זירוז הגאולה האמיתית והשלמה, ככל שניתן" אמרה טוכפלד לכיכר השבת.

>> האזינו לראיון המלא עם מתי טוכפלד

>> האזינו לעימות ותגובת הרב מנחם ברוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר