גופשטיין הגיע לכנסת: היו צרחות, היה שמייח

יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין הגיע לוועדת הפנים של הכנסת, וחברי האופוזיציה פתחו במתקפה: "אתה המיץ של הזבל. אתה דאעש עם כיפה". צפו במהומת הענק שהתפתחה בוועדה (ברנז'ה, אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת)

יו"ר ארגון להב"ה, איש הימין בנצי גופשטיין, הגיע לוועדת הפנים של הכנסת ועורר מהומת ענק. גופשטיין הגיע לדיון בנוגע לארגונו, זאת לבקשת סיעת מרצ המבקשת להוציאו מחוץ לחוק. חברי הכנסת ממפלגות השמאל - מיכל רוזין, איציק שמולי, יואל חסון ועוד הורחקו מהדיון על ידי מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי.

גופשטיין שטח את משנתו כנגד התבוללות בין יהודים לערבים, וחברי הכנסת מהאופוזיציה דרשו למנוע ממנו את זכות הדיבור, אך סמוטריץ' לא נענה לבקשות. "אתה דאע"ש עם כיפה, לא מייצג שום יהדות ושום מוסר, אתה בושה למדינה ולחברה", קרא ח"כ איציק שמולי לעבר גופשטיין, "עצם העובדה שארגון הטרור להב"ה לא הוצא מחוץ לחוק, היא אות קלון למדינה ולממשלת ישראל".

ח"כ אילן גילאון ממרצ קרא לעבר גופשטיין "אתה המיץ של הזבל. אין לי עניין להיות חלק מהמיצג הבזוי הזה. אתם הסיוט הציוני. אתם האג'נדה של המוות".

ח"כ עבדאללה אבו מערוף קרא לעבר גופשטיין: "אתה נאצי. מה אכפת לך עם מי מישהו מתחתן? אתה גזען נאצי".

ח"כ אוסמה סעדי אמר: "בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת. הוא סרטן בגוף החברה הישראלית. זה דאעש יהודי".

גופשטיין עצמו הספיק לומר כמה מילים בין בליל הצעקות: ''אני בטוח שחבר הכנסת יואל חסון לא מוכן שהבת שלו תצא עם ערבי. זו לא גזענות - זו יהדות. ארגון להב''ה פועל אך ורק לפי החוק. הם מחכים לרגע שאנחנו נעבור על החוק. הם מפחדים לשמוע את מה שיש לנו לומר. האהדה שיש לנו בציבור גדלה. הם מפחדים שאני אהיה כאן בכנסת והם לא".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין התייחס לעניין ונתן גיבוי דווקא לחברי האופוזיציה מהשמאל. אדלשטיין אמר במליאת הכנסת: "מכיוון שהגיעו פניות רבות ללשכתי לאסור את כניסת יו"ר ארגון להב"ה לכנסת, פניתי גם ללשכה המשפטית וגם לקצין הכנסת ומכיוון שלא נמצאה סיבה חוקית לאסור על כניסתו לכנסת, אני לא יכולתי לאסור את כניסתו של אזרח ישראלי שמוזמן לדיון בוועדה, אחרת אנה אנו באים?

"יש הרבה אנשים שמאוד לא הייתי רוצה לראות אותם במסדרונות הכנסת כי הם פשוט לא ראויים להיות כאן אבל אין דרך לעשות את זה. אני מצטרף לקריאות שגורמי אכיפת החוק ייקחו יוזמה ויכריזו על הארגון הזה את מה שהוא ראוי להיות מוכרז ואז זה יפתור פעם אחת ולתמיד את הבעיה.

"אני קורא ליושבי ראש ועדות להיזהר כפליים, גם אם זה נותן כותרות טובות ומצלמות טלוויזיה בתוך החדר. זה נוגע לכולם לא לצד זה או אחר. היו דיונים גם בכנסת הנוכחית וגם בכנסת הקודמת, שהוזמנו אנשים שממש לא היו אמורים לתרום שום דבר לדיון מלבד סקנדל וכיסוי תקשורתי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר