הפרשן אטילה שומפלבי חושף: הספר שקירב אותי ליהדות

אטילה שומפלבי, כתב ופרשן פוליטי באתר החדשות ynet, נאם בפני צעירי חב"ד וסיפר להם כיצד התקרב לדת בשנים האחרונות. "כל יום שישי נרות שבת, אין אש בבית בשבת" (ברנז'ה, אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אטילה שומפלבי (צילום: מעיין מינזלי, מתוך ויקיפדיה)

אטילה שומפלבי, כתב ופרשן פוליטי באתר החדשות ynet, נאם בפני צעירי חב"ד וסיפר להם כיצד התקרב לדת בשנים האחרונות, בין היתר בזכות קריאת ספר על הרבי מליובאוויטש.

בפני מאות המשתתפים סיפר העיתונאי הבכיר כי הפסיק להשתמש באש בשבת והחל להניח תפילין. "מאז הספר כל יום שישי נרות שבת, מאז הספר אין אש בבית בשבת, אולי זה הרבי, אולי זאת אשתי שהתחתנתי איתה. מה-זה משנה?".

(באדיבות אתר COL)

הוא סיפר כי לפני שנתיים עשה את דרכו ברמת אביב ולפתע אדם הציע לו להניח תפילין, מאז הוא לא נפרד מהן. "הרב ליפיש, בזכותך אני יודע להניח תפילין, ממש כך. הוא הגיע אליי לימד אותי והסביר".

"לפני שנתיים הייתי במערכת החדשות, קראתי בניו יורק טיימס על ספר חדש שיצא באמריקה, חשבתי עוד ספר על רב, אך כבר כשיצא הוא הפך לרב מכר. אמרתי את זה אני חייב לקרוא. לא ידעתי למה, כי אני לא אדם דתי אבל בכל זאת. למחרת נכנס שליח חב"ד למערכת ואנחנו מתחילים לדבר ומפה לשם סיפרתי לו על מה שקראתי. בידיו היו ספרים, הוא שאל; על זה אתה מדבר?".

"יש כנראה דברים גדולים מאיתנו. קראתי את הספר, רצתי הביתה באותו הערב ולא יצאתי מהבית וקראתי אותו במשך כמה לילות. מאז שהספר אצלי, רעייתי אומרת לי 'תגיד, מה אתה קורא שם כל ערב?'". הוא אמר בהתרגשות: "אני כתב פוליטי כבר 15 שנה, וכל הזמן אנחנו מדברים וכותבים ומחפשים מנהיגים, הנה לכם מנהיג רבותי. מי שקורא פרק אחד מבין שמדובר ברבי גדול".

בשנה שעברה הגיע שומפלבי יחד עם עיתונאים נוספים לביקור בהיכל ישיבת פוניבז' ובמוקדים המעניינים של העיר החרדית התוססת בני ברק. הוא סיכם אז בפוסט שפרסם בפייסבוק: "מרגש לראות כי במרחק חמש פסיעות מתל אביב מתנהל עולם מופלא של חיים יהודיים כמו לפני מאות ואלפי שנים כשהוא מנותק מהכל. זו הזדמנות שלנו להתנתק מגשר מעריב, אהוד ברק ונתניהו ולנשום אווירה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר