אחרי המתקפה

גידי אורשר מתנצל: "לא התכוונתי"

"לא התכוונתי להתנגח כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך, אינני פועל כך, אינני מלמד כך", טוען גידי אורשר, כחודש לאחר שהפוסט הגזעני שלו עורר סערה בישראל (ברנז'ה)

גידי אורשר (צילום: מתוך ynet)

כחודש לאחר שמבקר התרבות של גלי צה"ל, גידי אורשר, השתלח בבני עדות המזרח בעמוד הפייסבוק שלו, ובעקבות כך אף הושעה מתחנת השידור הצה"לית, הערב (ראשון) מתנצל אורשר ובעמוד הפייסבוק שלו כתב כי לא התכוון לדברים וכי הם נכתבו בסאטירה.

בפוטס שפרסם אורשר נכתב "התנצלות. בפוסט שפרסמתי לפני למעלה מחודש בדף הפרטי שלי בפייסבוק והכה גלים, לא התכוונתי להתנגח כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך, אינני פועל כך, אינני מלמד כך, ואינני כותב כך במשך 45 שנות עבודתי כעיתונאי ומבקר ומורה ומרצה ואיני מתכוון להתחיל בכך בגילי המתקדם".

"מי שאכן קרא היטב את הפוסט, הבין שחלקו הראשון נכתב כסטירה, בהומור שחור ומתוך דאגה לחברה כולה מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית כפי שמובהר בהמשכו של הפוסט".

"צר לי אם פגעתי במישהו ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני עדיין מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית. בעקבות הפרסום הנרחב של "הפרשה" התוודעתי טוב יותר לרגישות השימוש גם ברשתות החברתיות בקשר האישי לתחנה שגורלה חשוב לי, לקח אותו אשא גם לעתיד".

כזכור, לפני כחודש עורר אורשר סערה לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט גזעני בו כתב בין היתר "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח. בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם".

לאחר הפרסום שעורר סערה הושעה אורשר מתחנת גלי צה"ל אך בסופו של דבר חזר לשדר בתחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר