הקשיים וההצלחה

ירח טוקר: "התחושה היא בעיקר עשיית צדק"

בתום חודש של פעילות במטה ההסברה של "דגל" וניהול מטה ההסברה החרדי של ליאון, מספר ירח טוקר ל"כיכר השבת" על ההצלחה, העבודה הסיזיפית והקשיים שבדרך (ברנז'ה, אנשים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טוקר עם ליאון, גפני ואשר (באדיבות המצלם)

שעות ספורות לאחר היוודע התוצאות המפתיעות של "דגל התורה", בירושלים, בחיפה ובערים נוספות, התכנסו מאות בחורי ישיבות, אברכים ופעילים, באולם "שירת ירושלים", הסמוך למטה המרכזי של 'דגל התורה' בירושלים, ורקדו אל תוך הלילה עם הנציגים וחברי הכנסת. "היסטוריה אמיתית", הגדיר זאת ירח טוקר, האסטרטג של "דגל התורה", בשיחה עם "כיכר השבת".

"צריכים להבין שבמשך שלושה שבועות בלבד היינו אמורים בירושלים להטמיע מותג חדש לחלוטין בקרב עשרות אלפי איש", הוא מספר, "הציבור היה צריך להכיר, לזהות ולהזדהות עם "דת", מול האות ג' שכולם מכירים עשרות שנים. באמצעות צוות ההסברה של "תוצאות אפקטיביות" ו"דגל התורה", פעלנו במספר רב של חזיתות ושיטות כדי להטמיע את המותג החשוב הזה שהביא להצלחה הגדולה".

חגיגות הניצחון של ירח טוקר

לדברי טוקר, ההצלחה בירושלים הייתה דרמטית וחשובה עבור מאזן הקולות והכוחות של "דגל התורה" בכל הארץ, אך בעיר חיפה הניצחון היה משמעותי ומתוק במיוחד. "אנחנו כבר שנתיים וחצי עובדים על החלפתו של ראש עיריית חיפה יונה יהב, שהציבור החרדי בעיר הרגיש שהוא רודף אותו באופן חמור ופוגע בזכויות הבסיסיות של האוכלוסייה החרדית בעיר", מספר טוקר. "לא היה כמעט סיכוי למצוא חלופה ראויה שתתמודד מולו, הרב גפני היה היחיד שלחם ביונה יהב בכל הכוח, במאבק שניהל יחד עם הנציג המקומי של "דגל התורה" מיכי אלפר שספג נאצות והשפלות שכיבכול הוא דואג רק לעצמו לתפקיד, בעוד שהציבור כולו עמד מאחוריו".

טוקר אומר כי המפלה של יהב היא המשך ישיר של ברכת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שאמר לאחר שיהב הרס מבנה של ישיבה לצעירים, כי "ינחל מפלה גדולה". טוקר מספר כי "פנינו למועמדים ארציים וחשובים שיתמודדו מולו וחששו, לאור החוזק שהיה לו, ובסוף הוא נפל מול נציגה מקומית מוערכת, שזכתה לאט לאט לעוד ועוד תמיכה נוספת מכל הסיעות בעיר, החל מישראל ביתנו וכלה בדגל התורה ומפלגת העבודה".

טוקר וליאון, אמש (צילום: שלומי כהן)

"התושבים החרדיים בעיר חיפה יוצאים לדרך חדשה בעזרת ה', והכל בגלל ברכתו של מרן שר התורה והמלחמה העקבית שניהלו מול ראש העיר – לבדם ממש, בעוז רוח, הרב גפני ומיכי אלפר, בגיבוי רבני העיר והקהילה המקומית".

טוקר מספר גם על העבודה במטה משה לאון "העבודה הייתה קשה מאד, מסיבות רבות. מול משה ליאון התמודד יוסי דייטש, איש ציבור אהוד, נדיר ומיוחד, מענטש אמיתי, וככל שהימים נקפו, היו שביקשו לצאת נגדו בהתקפה תקשורתית, אבל ליאון יחד עם הצוות כולו, התנגדנו להוציא ולו מודעה אחת שתפגע ביוסי. האווירה הייתה לא קלה, ליאון ספג נאצות על דילים שקריים כאלו ואחרים, ולמרות האווירה הפנימית, ראינו לאורך כל הדרך את המצב כמות שהוא, וההצלחה הייתה בטוחה לנו. אין ספק שמדובר בניצחון גדול, בעזרת ה' גם בסיבוב השני ננצח יחד עם התמיכה שיקבל כעת משאר המפלגות בעז"ה".

"התחושה היא של ניצחון, אבל בעיקר של עשיית צדק. הציבור שלנו הרגיש שצריך להתאחד, לצאת לרחוב, לעשות את מה שגדולי התורה מבקשים ורוצים שנעשה", חותם טוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר