מתקרב לדת?

מנחה הטלוויזיה הבכיר: לא עובד בשבתות

גורי אלפי, מנחה טלוויזיה הבכיר, סיפר כי החליט שלא להופיע יותר בשבתות ולא לחתן יותר זוגות בטקסים אלטרנטיביים. עוד סיפר בריאיון כי הוא מקפיד לעשות קידוש מדי שבוע (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אלפי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מנחה הטלוויזיה הבכיר, גורי אלפי העניק בסוף השבוע ראיון מיוחד על הקריירה שלו למגזין העיתון 'ידיעות אחרונות' וסיפר על ההתקרבות שלו לדת ולמסורת היהודית - ההחלטה שלא להופיע יותר בשבתות ולא לחתן יותר זוגות בטקסים אלטרנטיביים, ההקפדה על קידוש וההתעניינות בפרשת השבוע.

"השנה שבה התגוררתי בארה"ב, גרמה לי להתקרב לשורשים", סיפר גורי אלפי, "שם נכנסה בי החרטה שאני לא מכיר ביהדות כמו שהיהודים האמריקאים מכירים בה. למה אני לא יודע מהי פרשת השבוע? כי בארץ אני מרגיש שזו כפייה דתית, וכחילוני אתה כל הזמן מחפש שלא ייגעו לך בחילוניות. אז אני לא אומר שכולנו צריכים להיות יהודים במובן של פאות ומצוות, אבל תנו כבוד לרגע להיסטוריה שלכם. אני רוצה להיות יהודי ולהיות גאה"

בהמשך דבריו סיפר על ההחלטה לשמור שבת: "אני כבר 15 שנה לא עובד בשבתות, הטלפון בשבת במגירה. אני מעריך את העניין המשפחתי ורוצה לעשות קידוש עם הבנות שלי, וזה שאני יודע אותו בעל פה נותן לי הרגשה טובה".

לסיום חשף אלפי כי החליט להפסיק לחתן זוגות בטקסים אלטרנטיביים: "פעם גם אני חיתנתי אנשים. הציעו לי לעשות את זה ועשיתי. אבל באיזשהו שלב, גם בעניין היהודי, אמרתי להם: 'חבר'ה, תקשיבו, אני חושב שיהיה לכם יותר קל בחיים אם תתחתנו כמו שצריך, וסליחה על השמרנות'. הרגשתי שאולי זה קצת זילות של מוסד הנישואים שאני אעשה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר