מאיימים בתביעה

דוברי משרדי הממשלה מתלוננים: "לא משלמים לנו על שבת"

לטענת דוברי משרדי הממשלה, יש להם שעות נוספות כגון שבתות וחגים שאינן מחושבות בשכרם. במכתב ששלח עוה"ד איים כי יפתח בתביעה אם דרישות הדוברים לא יענו (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
נציב שירות המדינה - דניאל הרשקוביץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

דוברי משרדי הממשלה דורשים לקבל משכורת גם על עבודתם בשעות נוספות כגון שבתות וחגים. הדוברים טוענים כי עבודתם מתמשכת הרבה מעבר לשעות העבודה המקובלות אך הם אינם מתוגמלים על כך.

במכתב ששלח עורך דין ברק כלב ופורסם ב-YNET, הוא הלין על שעות העבודה הלא מקובלות ועל האפליות גם בין משרדי הממשלה ואיים, כי אם דרישת הדוברים לא תתקבל הם יגישו תביעה קבוצתית נגד נציבות המדינה.

במכתב כתב עו"ד ברק: "אנו מתכבדים לפנות אליך בבקשה לפעול לשם תיקון עוול הנמשך מזה שנים ארוכות בכך שדוברים במשרדי הממשלה וביחידות סמך מופלים ביחס לעובדים רלוונטיים אחרים בתנאי העסקתם ואינם מוגדרים כחלק מן הסגל הבכיר במשרדים, למרות שהם עומדים בכל הפרמטרים שעל-פיהם מסווגות משרות בשירות המדינה כמשרות המשתייכות לסגל הבכיר".

"אנו פונים אליך על מנת שתורה להפסיק מספר דפוסי העסקה של הדוברים המנוגדים ניגוד גמור לדין ובפרט יש בהם הפרות יסודיות של חוקי המגן". כתב.

בהמשך הוסיף: "דובר משרד ממשלתי עובד שעות עבודה רבות מעבר לשעות העבודה המקובלות - ואינו מתוגמל על כך. תקופת הקורונה, משברים שונים ופרויקטים גדולים של המשרדים תוך ייצוג עמדות השרים והמנכ"לים הם דוגמאות מצויינות לעבודה סיזיפית ומורכבת".

"צריך לזכור שעולם התקשורת השתנה מאוד מאז הנחיות נציבות שירות המדינה לפני למעלה מ-20 שנה, והדובר הוא חלון הראווה של המשרד הממשלתי בתקשורת הדיגיטלית והמסורתית. רבים מהדוברים הם חברי הנהלה והם מופלים לרעה בשכרם".

במכתבו התייחס לדרישת חלק מהמשרדים, כי השעות לא יחושבו על ידם כשהוא מתלונן שהעובדים: "נדרשים לעבוד שעות רבות בלא שמשולם להם שכר עבור כך, או שלא משולם שכר בתעריף המתחייב על-פי חוק. חלקם נדרשים שלא לדווח על חלק משעות עבודתם, חלקם נדרשים לעבודה אף בימי המנוחה, כולל בחגים, וכן הם נדרשים לזמינות בשעות רבות ללא תגמול. באופן מכוון נמנעים המשרדים ונמנעות יחידות הסמל לנהל רישום של שעות העבודה של מרשנו. אנו קוראים לך לפעול על מנת להפסיק את המצב הנוכחי בו מופלים הדוברים שלא כדין, שהתמשכותו לאורך שנים ארוכות נגועה כשלעצמה בחוסר סבירות, חוסר מידתיות ואף שרירותיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר