תביעה: החוסה נפטר לאחר שאכל בלי הפסקה

חולה בתסמונת נדירה נהג לאכול ללא מעצורים, בעקבות מותו, הגיש אחיו תביעה של מיליונים נגד משרד הרווחה ומוסד בו חסה, בטענה כי הנהלים המיוחדים עבורו לא נשמרו (חדשות, משפט)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה של מיליוני שקלים נגד מוסד לחוסים ומשרד הרווחה, על ידי אח של אדם שאושפז במקום ונפטר לאחר שנחנק מאוכל. לפי הדיווח ב-mynet, הצעיר שסבל מזן נדיר של תסמונת לאורך כל חייו, נהג לבלוע מזון ללא לעיסתו. התסמונת הנדירה חייבה השגחה צמודה עליו.

לפני מספר שנים הועבר הצעיר למעון טיפולי בעיר חולון. אחיו שהגיש את התביעה באמצעות עו"ד דוד פייל טוען כי לאורך השנים נכתבו נהלי סיכון מיוחדים עבורו - אך לא נשמרו.

בשנת 2007, חטף החולה לחם ונחנק ממנו. הצוות שמצא אותו טיפל בו והעביר אותו לבית החולים. לאחר שמצבו התייצב, הוחלט להחמיר את נהלי ההשגחה עליו.

לפי התביעה, בשנת 2011 הוא הושאר במוסד לצד מטופלות נוספות ותחת השגחת מטפלת, כשבשלב מסויים הוא נשאר לבדו בחדר. כשהמטפלת האחראית עליו חזרה לחדר הוא כבר היה שרוי בתרדמת, לאחר ארבעה ימים הוא נפטר בבית החולים.

בתביעה טען עו"ד פייל כי "אין ספק שאילו הנתבעות היו מבצעות את עבודתן בזהירות ובמיומנות סבירה, בהתאם לנהלים ולהנחיות המקובלות, ניתן היה למנוע את מותו הטרגי והמיותר של המנוח".

במשרד הרווחה אמרו בתגובה ל-mynet: "אנו משתתפים בצער המשפחה. המשרד פעל כנדרש וכראוי כדי לפקח על המעון למען טיפול איכותי ושמירה על רווחתם ושלומם של כל דיירי המעון". במוסד אמרו כי הם מנועים מלהגיב לתביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר