תקדים: שנתיים מאסר לשוטר שתקף עציר בטייזר

שוטר שהורשע בהתעללות בחסרי ישע תוך ניצול לא מוצדק של סמכותו כשתקף עצורים באקדח טייזר, נידון בפסק דין תקדימי ל-28 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי. עורך דינו: "בית המפשט מגבה את העבריינים" (משטרה ומשפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(jasonesbain, ויקיפדיה)

פסק דין תקדימי נגזר היום (א') על השוטר סעיל אנעים שהורשע בשלושה סעיפים של התעללות בחסר ישע וגרימת חבלה של ממש, כשתקף במספר מקרים שונים עצורים באקדח טייזר. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי.

בכתב האישום הוצג הנאשם כשוטר אלים ואכזר, שעשה שימוש בכוח מופרז ובסמכות שניתנה לו ללא צורך והצדקה, במיוחד באמצעות האקדח המחשמל. השופט צבי גורפינקל קבע כי "אירוע זה של שימוש בלתי חוקי בטייזר אינו יכול לעבור לסדר היום, אין לו כל הצדקה, אין לו כל הסבר זולת הסבר של פריקת זעמו של הנאשם על המתלונן בדרך בלתי חוקית לחלוטין".

השופט הוסיף כי "הנאשם ניצל את היותו שוטר, השתמש במדיו ככיסוי לביצוע פעולה אסורה, והפעיל מכשיר טייזר בצורה בלתי סבירה ובלתי הגיונית בעליל". במקרה שאירע לפני כשלוש שנים, הפעיל אנעים את אקדח הטייזר על עצור במשך 24 פעמים באמצעות הקרסים המחוברים לגופו, בתגובה לאדם שהעיר לו ולשוטרת שהייתה עמו כי הם נראים "משועממים".

מקרה מטריד נוסף התרחש כחודש לאחר מכן, כאשר אנעים עצר חשוד בפריצה לכלי רכב והכה בראשו באמצעות הטייזר. כשהגיעו לתחנת המשטרה, דחף אנעים את החשוד לחדרי השירותים, שם חבט בו בחגורה ובמקל מגב.

בפסק הדין כתב השופט כי מקרים אלו מעדים על "קלות בלתי נסבלת בה משתמש שוטר במכשיר הטייזר שלא לצורך. מן הראוי לרענן את הנהלים המתייחסים לשימוש בטייזר, להפנות את תשומת לב השוטרים לכך ששימוש בטייזר דינו כדיו השימוש באקדח, וכי השימוש בו נועד כאמצעי אחרון בלבד".

עורך דינו של הנאשם, ד"ר עו"ד נתן שרייבר אמר בתגובה לחדשות 2 כי אנעים פעל כך בשל חוסר גיבוי מצד המשטרה. לדבריו, "מדובר בעונש חמור ושערורייתי. בית המשפט בעצם נתן גיבוי לעבריינים והמסר הוא שעל השוטרים לנתק מגע ולא לנהוג כצפוי מתפקידם ולחתור למגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר