תיעוד: אלון חסן נעצר בחשד לשוחד

יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, נעצר הבוקר יחד עם 14 חשודים נוספים, בחשד לקבלת שוחד, הפרת אמונים וסחיטה באיומים. צפו בתיעוד המעצר (משטרה, משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אלון חסן (צילום: פלאש 90. וידאו: בראל אפרים - ynet)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, החשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים.

חסן הוא אחד מ-15 החשודים שנעצרו על ידי המשטרה הבוקר. סנגורו, עו"ד בני כץ, טען כי מדובר בחקירה פוליטית אותה מכוון אדם בכיר.

ההסתדרות הודיעה כי סמכויותיו של חסן הועברו לידיו של מזכיר הוועד, אבינועם שושן, עד לסיום בירור העניין.

כאמור, המשטרה עצרה הבוקר 15 בני אדם, בהם עובדים בעבר ובהווה ובכירים בנמל אשדוד. על פי החשד, יצרו גורמים בנמל מנגנון לקידום ענייניהן של חברות פרטיות בשליטת מקורבים, ומנגנון זה תועל לספק רווח בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מהחברות.

על פי החשד, העובדים הפעילו לחץ שנועד להבטיח את שכירת החברות המקורבות. הם עשו זאת גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל ובקופה הציבורית.

"במהלך השנה זיהינו פעילות של הלבנת הון והעברות כספיות חריגות, גם למדינות אחרות, שקשורות לנמל", אמר ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי. לדבריו, "להערכתנו יש גם מקרי שוחד בנמל. אנחנו על קרקע די מוצקה. יש לנו די ראיות לביצוע המעצרים".

כבר בבוקר הוציאה הבורסה הודעה לפיה הוחלט על הפסקת מסחר במניית חברת שמן משאבי נפט וגז בע"מ, זאת העקבות מעורבותם לכאורה של בעלי החברה - איש העסקים ג'קי בן זקן, המשמש גם כבעלים של קבוצת הכדורגל של מ.ס. אשדוד, והמיליארדר אברהם נניקשווילי.

חברת שמן הודיעה כי "למיטב ידיעת החברה, בין היתר נבדקת התקשרות של החברה לקבלת שירותים מצד ג' לשכירת שטח אחסון ורציף ושירותים נלווים לצורך ביצוע קידוח 'ים 3'. למיטב ידיעת החברה, החברה או מי מנושאי המשרה בה לא נחקרו באזהרה במסגרת חקירה זו".

ועד עובדי נמל אשדוד מסר בתגובה למעצרים: "הציבור בישראל נחשף בשנים האחרונות למסע רדיפה והסתה אישי, שמתנהל נגד עובדי הנמל, על רקע הכוונה להקים נמלים חדשים, בלתי נחוצים ושיהיו בכייה לדורות. עובדי הנמל בוטחים במשטרה שתעשה עבודתה נאמנה ומצפים שהעובדים שנעצרו ישוחררו במהרה וישובו לעבודתם, נקיים מכל אשמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר