פרשת גלנט: גבי אשכנזי ייחקר, מנדלבליט ימסור עדות

לקראת סיום החקירה בפרשת "מסמך גלנט", הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי צפוי להיחקר בימים הקרובים באזהרה בפרשה. גם מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, ייתן עדות (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גבי אשכנזי (צילום: פלאש 90)

לקראת סיום החקירה בפרשת "מסמך גלנט", הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל'), גבי אשכנזי צפוי להיחקר בימים הקרובים באזהרה בפרשה, זאת לאחר שהמשטרה הודיעה מספר פעמים כי אשכנזי צפוי להיחקר בפרשה. מלבד אשכנזי, גם מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, ייתן עדות.

לפי הדיווח ב"ישראל היום", מנדבליט יגיע למסור עדות במשטרה שם יישאל מדוע בתקופה בה כיהן בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי, לא הודיע לשר הביטחון דאז, אהוד ברק, וליועץ במשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, על כך שהרמטכ"ל אשכנזי מחזיק בידיו את מסמך גלנט.

הרמטכ"ל לשעבר טען בעבר כי פעל לפי חוות דעתו של הפרקליט הצבאי הראשי דאז, אביחי מנדבליט ולכן הוא הוזמן לתת "עדות פתוחה" במשטרה.

עד כה נחקרו בפרשה גורמים צבאיים רבים כמו עיתונאים שהגיעו לחקירה במשרדי לה"ב 433: דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, סמנכ"ל במשרד הביטחון, בצלאל טרייבר, עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל אשכנזי, ארז וינר וראש המלמ"ב במשרד הביטחון, אמיר קין.

לפני מספר ימים הגיע בכיר במערכת הביטחון אל משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בעיר לוד, שם נחקר במשך שעות אחדות על פרשת הרפז.

החוקרים ניסו להבין ממנו על מערכת היחסים העכורה בין לשכת הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, לשר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. החוקרים הסבירו לבכיר כי הוא חשוד בביצוע של עבירות הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט.

לפי החשד, הבכיר הפר אמונים כששיתף פעולה עם אנשי אשכנזי, נגד ברק. הוא חשוד גם בהעברת מידע לאשכנזי מלשכתו של ראש הממשלה.

בימים אלו עושים במשטרה את המרב כדי להגיע אל סיומה המהיר של הפרשה שטלטלה את צה"ל. לאור הדד-ליין אותו הציבו לעצמם, במשטרה זימנו באחרונה מספר בכירים במערכת הביטחון בהווה ובעבר. תא"ל במיל', עימאד פארס הגיע בשבוע שעבר אל משרדי להב 433, שם נשאל על הידוע לו בפרשה אך לא נחקר באזהרה.

בסוף החודש יסיימו החוקרים את עבודתם ומסקנותיהם יוגשו לקראת ההחלטה האם להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר ובכירים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר