עורכי הדין של פיינר ולופוליאנסקי: הם לא נטלו אגורה לכיסם

עורכי הדין של אברהם פיינר ואורי לופוליאנסקי מסבירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי לא ניתן להשליכם לכלא בשל העובדה שלא נטלו אגורה לכיסם. עוה"ד של לופו אופטימית? (משפט,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לופוליאנסקי ופיינר (צילום: פלאש 90)

באולם הדיונים של השופט דוד רוזן התייצבו הבוקר (שני) פרקליטיהם של אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר ואברהם פיינר, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר. האולם לא היה נגיש עבור פיינר, שהגיע עם כיסא גלגלים. לאור זאת הוא צפה במתרחש מקצה האולם.

גזר דינם של השניים לא הוכרע היום סופית. בעניינו של פיינר, השופט ביקש לקבל חוות דעת מהממונה על חוות דעת הרפואיות בשרות בתי הסוהר כדי שזו תהיה תואמת את הסיבה לעסקת הטיעון בגינה ירצה עבודות שירות בבית החולים הדסה עין-כרם בבירה, במתכונת של 6 שעות ביום.

בעניינו של אורי לופוליאנסקי, השופט דוד רוזן החליט לדחות את מתן גזר הדין בשל מצבו הבריאותי ואשפוזו אתמול בבית החולים לאחר דלקת ריאות. בכך השופט קיבל את עמדת הפרקליטות לפיה יש לדחות את מתן גזר הדין וכי אין לדון בענייני מאסר שלא בפני הנאשם.

ביום חמישי בשבוע הבא יתכנס שוב השופט רוזן וייתן את גזר דינו של אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר. לעומת זאת, הכרעת הדין הסופית בעניינו של אברהם פיינר, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים אמורה להתקבל עם קבלת חוות הממונה הרפואי בשב"ס.

עו"ד דוד ליבאי, המייצג את אברהם פיינר, אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו ביקשנו מבית המשפט שיתחשב בכך שמר פיינר מיוחד בכך שהוא לא נטל אגורה לכיסו מכספים שהוגדרו כשוחד, מדובר בכספים שנתרמו למוסדות החינוך "בעלזא", הכספים כולם שימשו את המטרה לשמם נתרמו, וכיוון שהוא לא נעזר באגורה אחת מהכספים, ביקשנו מהשופט להתחשב בכך".

"בנוסף ביקשנו להתחשב בו מכיוון שהוא נכה מאה אחוז ויכולתו מאוד מוגבלת ומצב בריאותו אושר על ידי רופא שנתבקש לבדוק אותו מטעם התביעה ולכן היא סומכת על חוות דעתו של הרופאים והרופאים קבעו כי בגלל מצבו הבריאותי הוא איננו כשיר להיכלא". הוסיף עו"ד ליבאי.

פרקליט הצמרת מסביר כי לפנים משורת הדין הסכים מרשו, אברהם פיינר לקבל עליו עונש: "למרות זאת פינר הביע נכונות לבצע עבודות שירות שהם חלופה למאסר, מחוץ לבית הסוהר. רופאו אישר שהוא יכול לבצע עבודות שירות במגבלות מסוימות כאשר המטפל האישי שלו יש לו גישה לסייע בידיו. התביעה הסכימה לקבל את ההסדר".

"חשוב הוא מבחינתי שהתביעה הסכימה לתת יחס אנושי ומתחשב במצב בריאותו ולכן היא לא ביקשה להעניש אותו במאסר בפועל", אומר הפרקליט ומסביר כי "בית המשפט דחה את מתן גזר הדין כדי לקבל חוות דעת מהממונה על חוות דעת הרפואיות בשרות בתי הסוהר כדי שדעתו תהיה תואמת את הבקשה המשותפת שלנו ושל התביעה".

עו"ד שלומית הראל-שוורץ, המייצגת את לופוליאנסקי, אמרה ל"כיכר השבת" כי בין שני הנאשמים החרדים יש הבדל: "ביחס לפיינר הייתה הסכמה עם הפרקליטות שהוא לא יכול לשבת בכלא ושהוא יירצה את עונשו עבודות שירות, לכן את הסכמה הזו בית המשפט חייב לקבל כי הצדדים הגיעו להסכמה ויש חוות דעת שהוא לא יכול לשבת בכלא, אבל אצלנו יש מחלוקת לעניין האם אורי יכול לשבת בכלא או לא. אנחנו הבאנו חוות דעת רפואית שהשהות בכלא עלולה לסכן את חייו והשב"ס מצידו טען כי אפשר לטפל במצבו ואנחנו צריכים להתמודד עם המחלקות הזו".

הפרקליטה מסבירה כי המגעים בינם לבין הפרקליטות הגיעו למבוי סתום ממנו קשה יהיה לשוב למשא ומתן נוסף בעניין העונש: "אין לנו מה לדבר עם הפרקליטות וכל הדיבורים איתם מוצו. קשה לעשות ספקולציות בשלב הזה. השופט רוזן התבטא בשלב הטיעונים לעונש ואמר בצורה ברורה כנגד אפשרות הכליאה של לופוליאנסקי והיום הוא אמר דברים שיכולים להתפרש אחרת ואנחנו נצטרך להתמודד עם ההחלטה שתתקבל בשבוע הבא".

"אני לא אומרת שאנחנו לא אופטימיים", היא מוסיפה, "אבל בוודאי שבנסיבות הקיימות, אדם שלא לקח לכיסו שקל, לא צריך לתת לו ענישה שהיא כלא אבל אני לא מתנבאת על החלטת השופטים, נמתין ונראה מה יהיה בסופו של דבר".

במהלך הדיון הבוקר אמר התובע בהתייחסו לראש עיריית ירושלים לשעבר כי "אין מניעה ממאסרו בשב"ס. יש תנאים ההולמים את מצבו הרפואי. אסירים במצבו נמצאים בקרבת בית החולים אסף הרופא. הוא יקבל את הטיפול הרפואי וצרכיו ימולאו".

לדבריו, "יש אסירים נוספים שסובלים מסרטן ומקבלים טיפול לפי הצורך. לקחנו גם את השיקולים הנוספים נוכח התרומה שלו לקהילה ולכן נבקש את החלק התחתון של הענישה".

השופט דוד רוזן אמר כי מדובר באמירה לא מבוטלת, אך הוסיף וציין כי עדיין לא הגיע להחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר