עורך הדין ברק כהן שנעצר בגלל שיר מחאה: לחרדים מתנכלים יותר

עו"ד ברק כהן נעצר בגלל שיר מחאה שפרסם כנגד רכז מודיעין של המשטרה. בשיחה ל"כיכר השבת" הוא אומר: "אם אותי עצרו, אז בוודאי שחרדים סובלים מפגיעה גדולה יותר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד ברק כהן (צילום מסך, הידברות)

עו"ד ברק כהן, מפעילי המחאה החברתית הזכור גם מתמיכתו בהפגנת החרדים נגד חוק הגיוס, שוחרר היום (שני) לאחר שנעצר אמש בעקבות שיר סאטירי ומחאתי שהעלה ל-YouTube נגד התנהלותה של המשטרה ובראשה רכז מודיעין בירושלים. במשטרה ייחסו לו עבירה של העלבת עובד ציבור.

יחסיו של ברק כהן עם משטרת ישראל עכורים כבר תקופה, המעצר נעשה בעקבות השיר הבא שפרסם. "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות, אוסף ומתנכל, אוכל את הבריות, בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלו-הים, מכה ללא רחם בכל הילדים. שוטר זוטר - רכז מידע למען המשטר".

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר כהן: "נעצרתי על שיר שעלה ביוטיוב שנקרא "רכז מידע", יצירת אומנות היא עבירה פלילית בעיני המשטרה. אמרו לי שם שזו עבירה על העלבת עובד ציבור. האגו של תחנת המשטרה במוריה התפוצץ, הם לא מסוגלים להבין מה המשמעות של ביקורת כנגד מוסדות שלטוניים".

"זה מעצר נקמה", קובע כהן. לדבריו: "השיר הוא ביקורת כלפי פעילות שלטונית משטרתית בהשראה של רכז מודיעין בתחנת מוריה והם חוקרים בעבור אותו רכז - חבר שלהם. אותו רכז וחבריו מנסים לנקום בי. לא מתאים להם שכל אדם שרוצה לבטא ביקורת כלפי עובד משטרה - יבטא אותה, מה יהיה - חס ושלום יהיו פה עוד זכויות?".

כהן מסביר כי גם החרדים סובלים מאותה שיטת מעצרים: "חרדים נעצרים גם כן במסגרת הפגיעה בזכויות שלהם שלא לשרת בצבא המשטר, בניגוד לחירות הרוחנית שלהם. חופש הביטוי יש לו כל מיני צורות ואחת מהן היא לקיים את החירות הרוחנית של האדם".

עו"ד כהן מחדד את דבריו: "אתה שואל אותי האם ייתכן שהמשטרה תעצור חרדי באותו אופן שבו אני נעצרתי והסיבה שאני נעצרתי - שיר או אמירה? התשובה היא שאם אותי עצרו, אז קל וחומר". כהן מסביר: "כי אני נמצא במקום עם הרבה יותר פריבילגיה: מתגורר בתל אביב, חי אורח חיים צבעוני, משפטן עם סביבה קרובה תומכת, אז בוודאי שחרדי חשוף הרבה יותר לפגיעה של השלטונות באופן כללי וגם באופן ספציפי".

ממשטרת ירושלים נמסר: החשוד זומן לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת ירושלים. משטרת ירושלים התכוונה לשחררו בתנאים באמצעות בית משפט בבוקר. בעקבות פניית עורך דינו לבית המשפט התקיים דיון אתמול בערב ובאותו דיון התקבלו התנאים שהציבה המשטרה והחשוד שוחרר בכפוף לתנאים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר