'הרב המתחזה' שהפיל חרדים - נעצר

מעצרו של "הרב המתחזה" פנחס מור, הוארך בארבעה ימים. על פי החשד, מור דרש ממשפחה חרדית כ-100 אלף שקל עבור ריפוי בנה, זאת באמצעות התחזות לרב (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
"הרב המתחזה" (צילום מסך מתוך "כלבוטק")

"הרב המתחזה" פנחס מור (54), נעצר אמש (רביעי) על ידי המשטרה, זאת בחשד כי רימה משפחה שהגיעה אליו על מנת שיסייע לילדם החולה במחלה סופנית.

המקרה נחשף בתכנית "כלבוטק" בערוץ 10, כאשר תחקירני התכנית תיעדו את הסיפור במצלמות נסתרות.

על פי החשד, מור התחזה לרב שיכול לסייע לילד להבריא באמצעות תפילות והתקשרות עם רבנים שמופיעים בחלומותיו, זאת בתמורה של למעלה ממאה אלף שקל. על פי החשד, מור לקח את הכסף מהמשפחה ונעלם.

המשפחה שנפלה קרבן להתחזותו של מור ניסתה כל סוג רפואה אפשרית, אך לשווא. בייאושם פנו בני המשפחה למור שטען כי הוא יכול לרפא את הילד באמצעות תפילות והתקשרות עם רבנים המופיעים בחלומותיו.

לאחר מכן נעלם מור לבני המשפחה שנזקקו לכסף הרב בדחיפות. על פי "כלבוטק", מור הוא מהמר כפייתי שלוקח את הכסף בשביל לממן את הימוריו.

כאמור, אמש הוא נעצר. בחקירתו הוא קשר את עצמו למעשים המיוחסים לו, ובהם קבלת דבר במרמה.

היום האריכה שופטת בית משפט השלום בירושלים, ענת זינגר, את מעצרו של מור בארבעה ימים נוספים. נציג המשטרה בדיון אמר כי "מדובר במשפחה שלה ילד חולה, והוריו פגשו את מור לפני כמה חודשים בירושלים. הוא פנה אליהם ואמר שיעשה כל שיוכל מבחינת תפילות וכדומה, על מנת לסייע בהחלמתו של הילד, ולצורך כך דרש מהם הרבה מאוד כספים".

מנגד, עורך דינו של החשוד, עו"ד ארנון איתן, אמר כי "אם נשים את האירוע של ילד חולה בצד ונבחן את זה כמו תיק אזרחי, שמישהו עוקץ מישהו בכסף, דרך המלך הייתה להגיש תביעה ולא להידרש לעזרת המשטרה שנעשה באיחור ניכר".

לדבריו, אפשר להגדיר תיק בנסיבות כאלה בזוי ומכוער, אך גם אם מור הוציא במרמה מאה אלף שקלים מבני הזוג, אין עילת מעצר של מסוכנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר