המפכ"ל לשעבר אסף חפץ: "הנורמה הזו במשטרה בלתי נסבלת"

מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ יוצא להגנת במשטרה בשיחה עם 'כיכר השבת' וטוען כי השיחה לא ברורה אך מבהיר כי הנורמה שזורקים הודעות היא בלתי נסבלת (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גופות הנרצחים בהלוויה, אמש (צילום: פלאש 90)

מאז פרסום ההקלטה משיחת הטלפון אל מוקד 100 של משטרת ישראל בה נשמע אחד הנערים אומר "חטפו אותי", נמתחת ביקורת נוקבת כנגד המשטרה על הכשל החמור באי הטיפול בשיחה.

אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר, סבור כי ההקלטה איננה ברורה: "במשטרה שמעו את הקלטת לפני שאנחנו שמענו והיא לא ברורה, זה לא חד משמעי, אחרי שאתה מנתח ומקשיב עשר פעמים אתה יכול להבין".

יחד עם זאת אומר חפץ כי אין לקבל את העובדה שבמשטרת ישראל מקבלים הודעות כאלה ככוזבות: "בכל מקרה, אי אפשר לקבל נורמה כזאת שלא עושים את הכול על מנת להגיע לזה עד הסוף ומתייגים אותה כהודעה כוזבת".

"במשטרה צריכים להבין שהנורמה הזאת בלתי נסבלת שזורקים הודעות ושמפספסים הודעות כאלה ושהמפקדים גם במוקד עצמו וגם האחראים והמפקדים בשטח יבינו האם יש ספק או אין ספק ולשים את ההודעות בצד, יכול לעלות בחיים של אנשים", אומר המפכ"ל לשעבר.

אסף חפץ סבור כי הצעדים בהם נקט המפכ"ל דנינו ראויים: "המפכ"ל עצמו אמר כי הוא לא יוכל לסבול נורמה כזו ולכן הוא הדיח את אנשים מתפקידם. בנוסף לזה הוא מינה את סמפכ"ל המשטרה בראש הצוות שיבחן מה עוד אפשר לעשות על-מנת להבטיח שאירועי מצוקה יטופלו קרוב למאה אחוז ובצורה הנכונה והמקצועית ואני חושב שזה מה שצריך לעשות".

בהתייחסו לביקורת על כך שהוחלט רק להעביר את השוטרים מתפקידם ולא להדיחם משורות המשטרה, אומר חפץ: "למה שידיחו אותם מהמשטרה? "המטרה הושגה. אני סומך על המפכ"ל שהוא יודע להחליט נכון ואם הוא החליט שזה מה שצריך לעשות אז אני מאמין שזו ההחלטה הנכונה".

"ההפך", מוסיף חפץ, "העובדות מוכיחות אחרת, אולי כתוצאה מהשיחה הזאת הם פגעו בהם והכול נעשה בשעה או בשעתיים הראשונות כך שאני לא חושב שגם אם המשטרה הייתה מעבירה את המידע כהלכתו, אני לא בטוח שזה היה מונע את התוצאות החמורות שאנו עדים להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר