רגעי ההשתלטות על האישה בכותל

אישה מכת השאלים שנחשדה כמחבלת ליד הכותל המערבי נורתה על-ידי המשטרה ברגליה ונפצעה • צפו בתיעוד מהתקרית בכניסה לכותל עד להשתלטות השוטרים על האישה (משטרה)

האירוע החמור שהתרחש אמש (רביעי) ברחבת הכותל המערבי, כאשר שוטר ירה ברגליה של אישה המשתייכת ל"כת השאלים", לאחר שחשד בה כמחבלת, תועד על-ידי אזרח שהגיע באותו הזמן להתפלל במקום.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", ניתן לראות את הדקות הראשונות של האירוע הדרמטי. שוטר חבוש בקסדה שולף נשק לכיוונה של האישה, ועומד מולה במרחק כמה מטרים בודדים, כשבמקביל רצים לכיוונה כמה שוטרים ומורים לה להרים ידיים למעלה. שוטר נוסף צעק "לדרוך נשקים".

לפי עדי ראיה, השוטר ביקש ממנה לעצור, אך היא לא נענתה לבקשתו, מה שהביא את השוטר לבצע ירי אזהרה באוויר. לאחר שהיא המשיכה בשלה ולא התייחסה לבקשתו, השוטר ירה לעבר פלג גופה התחתון, בחשד כי מדובר במחבלת שמנסה לפגוע במתפללי הכותל המערבי.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "לכניסה לכותל הגיעה אישה מכוסה בבגדים שחורים ושמיכות. התקדמה לעבר השוטר בכניסה בצורה מחשידה. השוטר קרא לה לעצור. משלא נענתה לקריאותיו והמשיכה להתקדם לכיוונו, ירה ירייה באוויר".

"לאחר שלא תקשרה והמשיכה לכיוונו ביצע ירי לכיוון רגלי החשודה, פגע ברגלה. החשודה נעצרה. השוטרים השתלטו עליה, בבדיקה הוברר כי מדובר באישה יהודיה. הרקע למעשה לא ברור. המצב חזר לשגרה באזור הכותל".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (55%)

לא (45%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

42
המצב כאן לא מוביל להדברות חיובית ולכן עצה ידידותית לא להמשיך להגיב כאן זה לא מביא לאהבת ישראל . הריני מוחל וסולח לכולם !
א.מ.
41
והיום מורות סמינרים הולכות עם פאה כשהבנות של הסמינר לא מבינות למה לא ללכת עם שיער פזור הרי הפאה נראית אותו דבר ומושכת אותו דבר. יש הרבה סיבות שנותנים להן חוץ מהאמת. שבאמת נראות כמו פרוצות ה' ירחם. לא נמשיך, טוב ?
תם
לבנות לא נשואות, יש תקנה מהסמינר או מבית הספר ללכת עם קוקו, אבל לפי ההלכה הפסוקה? רק המגן אברהם כתב שיש לאסוף את השיער אבל רוב האחרונים חלקו עליו (יביע אומר ו,יג). חוץ מזה, למישהי לא נשואה, במיוחד בגיל צעיר, אין שום סיבה לפזר את השיער או להתנאות. אשה נשואה צריכה להתנאות לבעלה.
יעקב
להתנאות לבעלה אכן כן ולא ליד אחרים או להתנאות מה שאחרים גם עלולים להיפגע. תלמד טוב ותראה שיש איסור לבנות שלא לאסוף שערן ויותר מזה נהגו במשך כל הדורות חוץ מהדור הזה ללכת עם צמה כמו חוה אמנו.
נתן
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דו
מפורש בגמרא
40
ראוי לכל מי שלא יודע שיבין שהמצב היום גרוע מצד הצניעות! ואל תעמדו אחרי הרבנית קנייבסקי, הלוואי וכולם היו הולכות כמוה. קודם כל, תביאו מחאה אמיתית על נשות האברכים ועל מורות הסמינרים וכן על בנות הסמינרים, שלא מבינות למה להן אסור ללכת עם שיער פזור כמו המורות שלהן. תוציאו את הקורה מבין עיניכם בבקשה!!!
חכם
אף אחד לא דורש מבחורות צעירות להתלבש כמו רבנית בת 80, ואף אחד לא דורש מהרבנית קניבסקי להתלבש כמו בחורות צעירות. די לזרות חול בעיניים!
שפרה
39
תשימו על עצמכם שמיכה וגם כרית, וגם מיטה וארון!ככה לא יראו אף אחת.ראית פעם את הרבנית קנייבסקי? בלי כל השכבות ההזויות האלו היתה צנועה וחסודה למופת! קודם תהיו כמוה! די לטירוף! הגיע הזמן שהרבנים יאסרו על הטרנד הזה. זה מביא משפחות לידי טירוף! הגברת מהכותל - בטח לא ענתה למאבטח כי אסור לדבר עם גברים...!
מזועזעת
היתה דומה לטירוף הזה? ואיזה רבנית את מכירה שמתלבשת עם שמיכות על הראש, חוץ מהחולות נפש האלה?
עדנה
38
שרה רבקה רחל ולאה וכך גם יקומו בתחיית המתים. לחיים אמיגוס
בן אמיתי
"ויראה יהודה ויחשבה ל.... כי כסתה פניה"
כוכב
בבקשה
תשאל רב
חוץ מזה כל הרבנים נגד כת השאלים. חוץ מכמה הזויים
אל תתחכם
37
למה היא לא עצרה כשהשוטרים אמרו לה לעצור? למה היא לא אמרה משהו אחרי שהם ירו באוויר? מגיע לה, סתומה. השוטר נהג בסדר גמור! ואם היא באמת הייתה מחבלת ח"ו? קשה מאוד להבדיל בין נשות השאלים לערביות. צריך להיות צנועות אבל לא להגזים!!!
אחת
למה ולמה ולמה - חביבי יש הרבה תשובות קודם כל לפני שמפיצים את המילה מפגרת כדאי לעשות שיעורי בית והרבה ...
מבין
וגם לא רבקה ולא רחל. "וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת עֵינֶיהָ וַתֵּרֶא אֶת יִצְחָק וַתִּפֹּל מֵעַל הַגָּמָל" אם היתה לה שמיכה על הפנים, היא לא היתה רואה אף אחד.
אליעזר
36
אנשים יקרים וקדושים! האמהות שלנו הלכו עם שאאל וגם עם רעלה!תסתכלו תמונות של פעם של הנשים ותבינו היום החרדיות שהולכות עם פאה מסוסלת לראשן ועם זקט פתוח או איזה חולצת בד מסכנה שמבליטה את כל הגוף שלא נדבר על החצאיות הצרות והקצרות זה פשוט גועל נפש זה התדרדרות של הדור הזה בגלל באים גזרת על עם ישראל האברכים
אהובה
"האברכים בבני ברק באים לרב קניבסקי ובוכים לו שהם לא יודעים מה לעשות הם לא יכולים שלא להסתכל על נשים ברחוב מרוב המשיכה שלהם".... הפתרון: ספרי מוסר, ומהר!! לא הנשים אשמות!!
רחלי
35
השוטר אומר לה לעצור אז היא חייבת לעצור ולא משנה מה היא תהיה! אני בעד השוטר ואני חושבת שהוא עשה את הדבר הכי נכון!!! חוץ מזה מה היא ערביה שהיא הולכת ככה? צריך להיות צנוע מכובד ויפה! לא אמרתי לכם עכשיו שצריך ללכת בפריצות אבל גם לא להיות כמו הערביות הטיפשות האלה!
מישהי
צנועה מהרבנית שלך? תראי, הערביות למדו מאתנו והמצב שלנו עגום. את צודקת שעל פי התורה אפשר ללכת בצורה צנועה אחרת אבל מי שאומר שזה לא צנוע הוא שקרן ויהיה מי שיהיה גדול בעינך יהיה קטן. הערביות טיפשות נכון אבל אימותינו שרה רבקה רחל ולאה הלכו כך. תסתכלי בספר עולמות של טוהר וגם בספר באתי לגני מסכים שכשיש פ
א.מ.
דוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה - מה שמוכיח שאין שום איסור לאשה
למדן
תלמדי את הנושא ואח"כ תדברי
א.
34
נשות הצנועות (המקרבות הגאולה) הלובשות השאלים יזכו ליכנס לגן עדן! אבל הפרוצות הלובשות פאות, שהם ידועים כנשות הפרוצות ירדו לגיהינם ולא יעלו לעולם ר"ל
נשות הצנועות
אבל מכאן ועד לא להישמע לשוטר??? בגדים אולי יש לה ובשפע...אבל שכל??רחוק מלהיות
דתיה ציונית גאה
בהחלט אסור להישמע לשוטר! מתי תחדלי, ציונית, ללקק את המגף שרומס אותך? אמנם, ללא ספק, ה ת ע ל מ ו ת משוטר הינה מעשה מטופש בעליל. ולו אך מכיון שיש לו רובה גדול...
ארפכשד
יזכו רק לברכה והצלחה, כפי שמובא מגדולי הדור בספרים. ◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה ל
המברך
33
יהודייה אמיתית שמתלבשת כמו אמותינו הקדושות ולא כמו הנשים שלכם הפרוצות עם הפאות
מוטי
אמותינו הלכו ככה "אך ורק" משום שזה הי' גדר של צניעות באותו הדור. אבל בדור הזה ההולך בזה היא בגדר "פורש מן הציבור" ויש בזה איסור לאו של ולא תתגודדו, ודו"ק
מברוקלין
ראינו בימינו מה זה לא לפרוש מן הציבור. הרבניות נשות המצוי"ם -ה' ירחם, מורות הסמינרים - פיאות חצאיות קצרות - ה' ירחם, בנות סמינר - ה' ירחם ומי שלא תשים פאה אחרי שתתחתן אוי ואוי לה כמו כן נשות אברכים וגננות או הו ה' ירחם. אז מה ההטפת מוסר הזאת למי שהולכת בוודאי בצניעות על איזה פורש מאיזה ציבור אתה מדב
א.מ.
וכן כתב מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב הפוס
ירמיהו
מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה מפריעה להם וגורמת הרהורים? על זה עונה בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פריצות
ישראל מאיר
32
אשה צדיקה שקידשה שם שמים כשהראתה את מסירות הנפש שלה לשמור על צניעות ולא לדבר עם גבר. יישר כוחה!
שמואל
שם היא תמצא הרבה ערביות כמוה
יהודי
31
בימים כאלו זה ממש מפחיד,אי אפשר לראות את הבן אדם ואי אפשר לדעת מי זה שלא יצאו מהבית בימי המלחמה
חרדית לדבר השם
והצבועות מכת השאלים נמצאות כל היום ברחובות
ירושלמי
30
זה שהיא הולכת עם שאל- זו בעיה שלה, הבעיה פה שהיא לא הזדהתה, זה הקטע!!!
שרית
ככה מדברים ברחוב. זו מעלה ללכת עם שאל ולא בעיה.
א.מ.
וגם הגר"ע יוסף זצ"ל. הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, א
רפאל
29
די כבר! די כבר עם כל הנשים המטומטמות כאן באתר שמגינות עליה!!! תבדילו בין צניעות אמיתית לבין קיצוניות הזויה. וללא ספק שהאישה במקרה הנ"ל היא אשמה במה שקרה ויכולה לבוא בטענות רק אל עצמה!
די כבר!
ברור לכל בר דעת שאין שום צניעות בשאל מטורף.
הונלולו
למדת את הנושא שאתה מצייץ ?
חכם
יופי הוא מציאות חיים. ההלכה קובעת את גדרי הצניעות (גם לגבי יחוד, דיבור, השתתפות בחיים ציבוריים וכו'). הקב"ה נתן יופי לאשה, והתורה לא באה לכער אותה! לא לפני הנישואים ולא אחרי הנישואים! ואדרבא, אשה נשואה צריכה להקפיד שבעתיים על יופיה... גם הנשים הכי חרדיות במאה שערים מתקשטות בתכשיטים, ולא רק בבית, גם
ליזי
28
לא עצרת והיזדהית ? תמותי
ד
27
מי שחושב שדרכם כונה שיגיד לי שם של רב אחד אמיתי שמסכים עם ההזיה הזאת
פלונית
26
חבל על הרגל פשוט. בשביל חומרא על עוד חומרא? היא אולי תהיה עכשיו נכה כל חייה ולא תוכל לטפל בילדים שלה. אז מה הרווחנו מהקיצוניות הזאת? אני נגד פאות , כמו שאסרו רוב רובם של גדולי ישראל, אבל מכאן ועד לסכן את עצמה ולהפחיד אנשים, יש גבול שרק אנשים לא שפויים יכולים לעבור.
הרבנית+
כל אחד יעשה כחומרותיו כל זמן שלא מפריע לאחרים. בתנאי שאחרים לא משונים כמוך אם את נגד פיאות כל הכבוד אבל שאל הרב עובדיה היה מעודד. נכון אם היא בכוונה לא ענתה לשוטר בגלל צניעות יש בזה בעיה אבל בנושא חומרות או שאל לא מפחיד אף אחד ולא יפחיד . אל תשכחי שבימי הרומאים שהיו הולכים בחוסר צניעות היו בגדים יות
א.מ.
יש שאל שמכסה רת החלק העליון של הגוף שאת זה הרבנים באמת מעודדים וזו חומרה כהלכה. ויש שאל שמכסה את כל הגוף, כולל הראש (שלא לדבר על אלה המכסות את הפנים) שזה כבר טירוף. חוץ מזה שזה היפך הצניעות, כי הלובשות כך מעוררות עינין וכולם מסתכלים עליהן.
הרבנית+
כי כידוע זה מושך תשומת לב רבה, רוב הנשים לא לובשות את זה וזה נראה זר ומוזר. לכן אין שום רבנית עם שאל.
גילה
25
אבל היא נעבאך
?
24
זו כת שהיא חיקוי לאיסלם . יש להתייחס אליהם כמחבלים לכל דבר.
שארית סיהאלום
לדבר, המוסלמיות הם מחקות את הצניעות היהודית ולא ההפך. יותר מזה הרב עובדיה כך פוסק וממליץ בחום לכל מי שמכירו . ראו בספר באתי לגני.
א.מ.
23
היכן כתוב בתורה שצריך לכסות גם הראש? האם אנחנו מוסלמים? לא דיינו במה שאסרה תורה?(כלשון הגמרא)
אביהו
בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש
ירון עמרוצי
22
הגמרא במסכת שבת אומרת ש"הערביות יוצאות רעולות" בשבת, כלומר מותר ליהודיות שבארצות ערב המתלבשות כמנהג מקומן, לצאת בשבת כשהן חבושות רעלה. עם זאת, ההסבר שנותנים לטעם המקורי בעטיית רעלה אינו צנוע במיוחד. היא נועדה למשוך תשומת לב למה שמוסתר, ולנטוע סקרנות עזה לגבי מראה שאר הפנים. חכמים לא אסרו זאת על אלו
שמריה המכירי
רבו המתירים, לכן כל אדם ישאל את רבו ולא צריך לריב בגלל זה.
א.מ.
אבל המציאות היא שזה יוצא דופן בימינו (אלא אם כן אתה גר בשועפט) ולכן זה פריצות כמו כל לבוש פרוץ. כי אם מדובר באשה נאה, הרי זה גורר הסתכלות בפניה.
דן
21
מי שבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו.....
רבקה
20
כך אני תמיד קורא לילדים שלי כשאנחנו רואים אחת כזאת. אם היא לא מבינה שבזמן מתוח כזה עם הלבוש שלה, והיום לא היה פורים, זה מפחיד, בעיה שלה. השוטר היה בסדר ושימשיך לירות בכל מי שהולך בצורה המעוררת חשד לשלום הציבור. אם ח"ו היה להיפך והיא היתה מחבלת והוא לא היה יורה בה, היה נגרם אסון כבד.
ישראל
אתה המסוכן ביותר: א. יש הרבה יהודיות שהוכות כך בצניעות אתה מלמד לא נכון את ילדך ב. הרב עובדיה יוסף פוסק כך וכן גמור בספר באתי לגני ועוד ג. חשד יש הרבה שמעוררים השוטר צריך להיות מספיק חכם ומיומן שלא ליפול בטרגדיה כזאת ד. סוף דבר הכל נשמע ...
אבו עמאר
והגר"ע לא הסכים עם השאל והרעלה כידוע, וגם אשתו לא הלכה עם שאל. ואולי באותו מקום שהיה נהוג ללכת עם שאל ורעלה, בין הערבים והערביות, יש מקום לנהוג כך משום צניעות, אבל במקום אחר? וכבר כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ: "דבר הרגיל באותה מדינה, אינ
לוי
בעיניך, מעליל עלילות דברים. אל תבלבל לנו במוח מטימטום כזה במקרה של תמניה שנמצאת במקום שהאשכנזים (מנסים לשלוט). דעתה לחזור לא כשהיא נראית כנוכריה ז...קודם כל שתלך צנועה כובע - מנהג אבל פיאה הרי היא מושכת כמו שיער בדיוק, אז מה אם היא מכסה את שערה הרי היא מגלה שיער של אחרת או אפילו שיער סינטטי(כביכול
שבט לוי
פאה זה פריצות ממש כשיערה נקודה ! שום פרופסור לעיניני דת לא יוכל להכחיש את המוחש ודי להיות כמו החילונים האשכנזים עם ראש באדמה כדי להציל את הכבוד (והכסף).
הלוי
19
ישעי' הנביא אומר בספר ישעיהו פרק ג' פסוק טז, שה' אמר לו למה נאבדה הארץ [=הבית המקדש], משום שהנשים הלכו עם רעלים, ורש"י מפרש שם הטעם, משום שמי שהולכת בדרך קיצוני מדרך-העולם, הרי היא מכשילה את הרבים. ולכן "אומר ישעיהו הנביא" (ואחריו כל לומדי תורתינו הקדושה) כי אסור ללכת עם שאל בשום פנים ואופן. ולדעתי
ישעי' הנביא
כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנים, וגם י
גבריאל
שקרן גדול מאוד! תלמד אצל תלמיד חכם ולא אצל זימרי או לבן או בלעם
תלמיד
18
זה ממש כמו הערביות, אסור להם ללכת ככה!!!במיוחד במצב הביטחוני.
חי
מה שלא נכנס דרך השכל יכנס דרך הרגלים !
ל
במצב בטחוני לא יורים בעזה בערביות שצועקות... צריך קצת אורך רוח לגבי יהודיות או להיות שונא כמוך כמו עמלק ובלק מלך מואב ועוד. רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף התיר והמליץ על השאל .
א.מ.
יתירה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
פסיכולוגי
כמו כל שחקן מומחה יודע לנצח בתחומו - אגב לקטול כמוך זה לא מראה על טקט וגם על...
פסיכיאטרי
יורים לה קצת יותר למעלה!
גענ
יוסף. שחורה ? זה מזכיר את החילונים שאומרים שאנחהו שחורים - אתם בדרך אליהם ...אולי
א.מ.
בתמונות רואים שאפילו ראו מקצת משערה מחוץ לכיסוראש.., כך שוודאי שהוא לא בעד כל הרעלות והשאלים המוזרים הללו שעושים חילול ה' נורא, מסכנות הבנות של האמהות הללו שמכריחים אותן להתלבש כך מגיל קטן... ה' יחרם
רו
אין אדם ניכר בידיעותיו אלא אם מציג אותן. אפשר לראות בספרי הרב וגם בספר באתי לגני של תלמידו של הרב. לא יפה לדבר מהדמיון.
א.מ.
17
וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה, וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה; כִּי כִסְּתָה פָּנֶיה, זו ההתייחסות בתורה למי שהיא מכת השאלים!.
ה
וגם מביא פירושים מהתורה להצדיק את העמלקיות שבך. הראש שלך מלא בחילוניות ולכן כל זמן שאחרים קוראים לך חרדי אתה מנסה להצדיק את דרכך על פי התורה. האמת שזה פי האתון ולא התורה !
א.מ.
ולכן היום זה כפשוטו, שכל הלובשת שאלים ורעלות היא ז*** וצבועה
אמת
לחבל
דניאל
16
פשוט ענקקקקק
מנחם אב
15
כל אחד יודע ששאל מכסה את כל חלקי הגוף, תלוי עד כמה הוא ארוך. לא צריך להיות לא חכם ולא דתי בשביל זה. אלו שטוענים שהרבניות לא הולכות כך זה לא ראיה משום שהרבנית יכולה לומר רק מה בעלה פוסק ולא מה היא פוסקת. הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה בעד השאל וכן הוא בירך את מי שהלכה עם שאל. הערביות למדו מבנות ישראל ולא
שם טוב
אמר כל לבוש שונה מהרגיל זה פריצות! כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ: "דבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט... וידוע דעת חכם אחד אשר רצה לחלק בין אשכנזיות לספרדיות בענין הזה [
מ.
ואתם תהיו המוזרים
מגיבון
הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בלבוש הזה יש נצנצים
יונתן
תורה לא לומדים מרדיו אלא מספרי הרב. אתה רוצה לומר שאמותינו הקדושות הלכו כמו פינגווינים מספיק לשנאת הקדושה. אנני רוצה לומר מה כל מיני רבנים רוצים להתיר על פי התורה... תפתח בספר באתי לגני ותראה דברים כתובים בהסכמת הרב עובדיה ולא הרב רדיו.
תלמיד הרב
וספר "באתי לגני" לעומתו אין לו נאמנות כלל. גם אין קשר לאמותנו, בזמנם כולן הלכו כך ולכן הן לא היו יוצאות דופן ולא נראות כמו פינגווינים. גם מה שהרב עובדיה נתן הסכמה זה באופן כללי בלי לרדת לפרטים
א. ב.
14
לכנות אשה יהודיה צנועה בכינויים אנטישמיים! גועל נפש!
מזועזעת
שאל מאשר ללכת עם לבוש קצר,שיחטיא את בחורי ישראל.
רחל
למה לא ללכת עם לבוש נורמלי שמותר ע"פ כל הרבנים?
יעלי
ללכת עם שאל, ורק שחור ולכסות את כל פניה כמו חמאס., ומאיזה סיבה הוא קרא לה לבדיקה ביטחונית וסירבה,. לא דיברה פשוט המשיכה ללכת, גם כשצעק אני יורה, גם כשצעק לעצור סירבה להוציא הגה מהפה.,. גם כשראתה את כל המאבטחים רצים לכיוונה לא טרחה לפתוח תפה העקום שלה.,. ועוד בזמן מלחמה כשכל יום יש כמה סיכולי פיגועי
חרדית
13
מפגרת, למה את לא עוצרת? מה את חושבת לעצמך? צניעות? תראי איזו צנועה יצאת כאן...
המום
יהודי לא אומר בשום אופן מגיע ליהודי שנפגע אלא אם הוא שונא יהודים או שונא חלק מהם בגלל שהוא נגוע בכת זימרי והרבנים המתירים פאות וכדומה
א.מ
אני לא מבין דבר אחד: הרי זה באמת יכול לקרות שאיזו מחבלת תתעטף בשאל, ותחביא שם פצצה, לא? והיא ה"צדיקה" התנהלה בצורה מחשידה, תאר לך, ה' ישמור אילו זה היה בסוף נגמר בפיגוע, מה ההינו אומרים? האחריות של כל אחד ואחת לא להתנהל בצורה מחשידה. (במיוחד בתקופה הרגישה הזו) אין לי בעייה שתלך עם 10 שאלים, אבל
המום
חשבתי שעל עצם השאל אתה מדבר, סליחה !
א.מ.
12
הצניעות שלה זה כן כמו שהאמהות שלנו היו הולכות ככה הלכו שרה רבקה רחל ולאה וזה מה שאמר הרב עובדיה!!!! אבל שאומרים לה לעצור ובמיוחד שהמצב עכשיו הוא כ"כ רגיש אז היא היתה צריכה לעצור וזה היה ממש לא בסדר.כי אמרו לה לעצור והיא לא עצרה. אבל על הלבוש שלה הלוואי שכולנו נזכהה!! וזה ממש לא כמו המוסלמיות כי אם ה
עמ"י חי
ואשתו של הרב עובדיה לא הלכה עם שאל או רעלה, וכמובן לא לבשה שמיכה על הראש! הוא לא התנגד לזה! והמוסלמיות הצבועות ידועות בצביעות שלהן, כמו השאליות בדיוק
מאיר
בלי צביעות ומשחקי מילים !
תלמיד
כשכל הנשים החרדיות לובשות פאות, אין שום סיבה להיות יוצאת דופן וללבוש משהו מוזר שכולם יסתכלו עלייך
הילה
11
יש שאלים, ויש שאלים. יש נשים צנועות שהולכות עם שאל, אבל לא לובשות רעלה! אלא מכסות את הראש במטפחת צנועה שמכסה את האוזן ואין אפי שערה אחת בחוץ. ככה לא טועים בינן לבין הישמעליות. צריך להזהר כי יש בעיה משום חוקות הגויים. אודה ולא אבוש. איני נמנית על הצדיקות הלובשות שאל צנוע אבל יש להעריך אותן ולשאוף לדר
א.נ
חוקות הגויים זה מתי שהגויים לא עושים טוב
א.מ.
את הסנדל בצורה שהגויים קושרים, בלי קשר לצניעות. תפסיק לבלבל במוח
טל
לכי לשועפט ותראי את כל החברות שלך, נראות בדיוק כמוך. וגם יוצאים להם ילדים ערבים, כמו שיצאו לך. כי ככה זה כשעוזבים את היהדות ונדבקים באיסלאם.
זועבי
10
יש דרכם פחות מזיקות לבדוק בני אדם שנראים חשודים מאשר לירות בהם ולהזיק לבריאות שלהם כל כך. מה, הם לא יודעים שגם בעם ישראל נשארו כמה יהודיות צנועות? וההסתה הגזענית שלכם ממש דוחה.
יוכבד
מחזיקה תיק נפץ ביד!
חושב
בסתם ערביה? במקרים של ספק פיקוח נפש אי אפשר לחכות יותר מידי, על האישה היה להישמע להוראות השוטרים, במקרה זה נראה שהיא אשמה בפציעה שלה
טל
9
גברת שאלית נכבדה, עדיף שתורידי את השאל המגוחך, תתלבשי בצניעות אמיתית. ואל תגרמי לבושות לכלל בנות ישראל. מה הועלת ב"צניעות" המדומה שלך? שכל הגברים ירוצו אחרייך עם אקדחים...? שהצלחת להרעיד לבבות? רעש והמולה וחילול ה' אחד גדול... קחי לתשומת ליבך ותתחילי לנהוג בשפיות.
בת ישראל צנועה
מה בדיוק צנוע בך? שלבשת חולצה שכל אחד וכל אחת רואה דרכה בדיוק מה יש מתחת... השאל מסתיר את גוף האשה וזאת באמת צניעות כי צניעות זה להצניע ולהצניע זה להסתיר ולא להראות. הבנת?
צנועה באמת
לא מכסים את חוסר הידע בנושא צניעות. מדומה כל מי שלא הולכת עם שאל תבדקי מה כותב הרב עובדיה יוסף על שאל ומה אומר הרב אלישיב על פאה. צניעות אמיתית זה מה שיש ברחוב ? על זה את החכמה לא יוצאת... תזהרי מכת זימרי לפעמים זה בא לאט לאט
א.מ.
הגרי"ש אלישיב, שבעלונים ובחוברות מצטטים אותו כאוסר, ומוציאים את דבריו מהקשרם, או ממציאים בשמו וכו', אמר בוידאו שפורסם באינטרנט מפגישתו עם כמה ת"ח ("יש לנו כמה שאלות לברר"), שיש גדולים שהתעקשו על כך שנשותיהם ילבשו פאה, ומיד הביא גדול אחד לדוגמא שלא הסכים לעלות לירושלים אם אשתו תיאלץ להוריד את הפאה.
שלמה
8
מאת אחד הרבנים שליט"א: "לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכס
צבי
יש בתורתינו א ואח"כ ב ואחכ"כ ג אתה מציג את הדברים הפוך ! קודם כל העיקר ההשקפה ואח"כ ההלכה. ברור שלא למדת את הנושאים: פאה נוכרית ושאל משום שאתה מנסה להראות כמה ההשקפה חשובה יותר מההלכה! אבל צדיק יקר הספרדים בד"כ הפוך קודם כל מה מותר ומה אסור ואח"כ למה והשקפה לכן אציע לך תלמד את הנושא ואל תמנע עצמך
א.מ.
אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, ושם שימש כרב הקהילה הספרדית, ומשם החל
ב. לוי
ואח"כ כל מיני סוגי השקפה
צבי לצדיק
הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בלבוש הזה יש נצנצים
רפאל
7
שבת היא:ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם--לדעת, אני ה
שבת קודש
למי יש כח לקרוא?
בכעי
6
ולרסס את כל השאלים
אבי
????????????????????????
חכם עיניו בראשו
כשכל נשות העולם לבשו כך. אבל כיום, זה זר ומוזר, מושך תשומת לב ואין בו אלא פריצות. ואגב גם רבקה לא כיסתה את פניה וכמו שכתוב "וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת עֵינֶיהָ וַתֵּרֶא אֶת יִצְחָק וַתִּפֹּל מֵעַל הַגָּמָל". ואח"כ "ותקח הצעיף ותתכס" שעד אז לא התכסתה.
משה
אני חייבת להגיב לשטויות שאתה מדבר 4 האמהות לא הלכו כך אלה הרבנים הגדולים יצאו נגד התופעה הזאת זה חוסר צניעות מי אתה שתבוא ותגיד שכך הלכו האמהות הקדושות.
אושרת
תבדקי טוב אם הרבנים שלך הם לא בלק ובלעם ולבן וזימרי חכמה בלילה. תלכי למוצ"ים אנשי הביזנס שלך ותבדקי אם ההלכות שלהם לא מושפעות מהמצב הפיננסי בסמינר או אצלם בבית וכו' בואי חכמה, לא נרחיב את היריעה את נטפלת למקום הלא נכון וחבל.
א.מ.
5
אם באמת היה צנוע ללכת עם השאל כמו הערביות אז גם הרבנית קנייבסקי הרבנית מרגלית יוסף וכו' היו הולכות כך..
שירה
והיה מעודד ומברך את מי שהלכה עם שאלים ואת בעלה ... מראה הרבניות לא ראיה להלכה כמוגם שידוע בהרבה מקרים. אכן מעשה רב כמובן זה חשוב אך הלכה לומדים מהכתוב של אותו רב.
מגיבון
בנו הרב א. יוסף מעיד עדות גמורה שהטעו אותו אינשי דלא מעלי וזה כמו לבוש אדום שאסור. אשה עם רעלה או שאל, כולם מסתכלים עליה בכל מקום שהיא הולכת. וכמובן שבשום מקום בכתובים הרב עובדיה לא עודד "שאל"
ידידיה
מי שמפריע לו רעלות מצבו עגום ביותר וחבל!
מגיבון
הוא מנסה להמציא דברים
שי
4
רק הבעלי תשובה וכודמה הם החכמים והם יודעים מה התורה רוצה זה הרי כזה טיפשי כל גדולי ישראל ללא יוצא מן הכלל כולל רבני העדה החרדית לא הולכים עם הדברים האלה רק מי שרוצה להיות יותר צדיק מהאפפיור ולא מבין שזה יגרום לידלים שלו להיות חילוניים עושה את זה!!
יהונתן
מארי מקומות: ספר באתי לגני יביע אומר ספר עולמות של טוהר רואים שם גם תמונות של יותר צנוע משאל... אתם דומים יותר לאפיפיור וזה לא קשור לחוזרים בתשובה הצניעות הזאת . נכון שאסור להתבלט בשל כך וכו'
א.מ.
◄ הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות! הרב א. יוסף, בנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה לובשת לבוש הכי פשוט בצבע שחור
משה
3
פה גדול זה מה שיש להם נציגי היצר, זרועות האופנה והחוכמה הנורמאלית...
תם ונשלם
אף אחד לא בא להגן על הפאות ועל הלבוש הצמוד שלצערנו נהוג בהרבה חוגים. אבל מכאן ועד ללכת כמו הערביות, יש גבול. ותפסיקו עם הטענות על אמותנו הקדושות. בתקופה שלהן, כולן היו נוהגות כך וכך היה ולא אחרת. אבל היום, זה לא מציאותי וזה מושך תשומת לב יותר מאשר מצניע. אם הנשים הללו היו באמת רוצות צניעות, היו הולכ
הרבנית+
שכן ללכת בשאל גם אם לא כולן נוהגות כך. נכון בנושא של תשומת לב יש כאלה שאולי מחפשות אבל לא כולן.
א.מ.
ודאי שכן.
הרבנית+
ומחפשת תשומת לב בצורה כזו. רובן גם נשים שלא מסופקות כראוי וד"ל, וגם הבעלים שלהם רועים בשדות זרים רח"ל.
חנן
2
אני הייתי שם זה היה ממש מפחיד שבאמצע התפילה בכותל שומעים יריות כולם היו בלחץ בגלל אישה משוגעת אני לא מבין מה הייתה הבעי'ה שלה לענות ולהזדהות לשוטר כשאמר לה לעצור ה' ישמור כל הסוג של האנשים האלו!!!
בןמוש
תרים ראשך מחוץ לקופסה ותבין שיש עוד דעות בעולם ואולי השוטר טעה טעות חמורה. זכור ! מחיר הצניעות הוא גדול עצום .
עיברי
אין הולכין בחוקות הגויים, ולא מידמין להן--לא במלבוש, ולא בשיער, וכיוצא בהן: שנאמר "ולא תלכו בחוקות הגוי"
ת
לא הולכים בחוקות הגוי היכן שהוא לא בסדר. אבל בנות ישראל האם צריכות לחשוף את עצמן בגלל שהגויות צנועות ?. כך חשבו לפני כ25 שנה ולאיזה מצב הגיעו הקרויות "חרדיות" אין המקום יכול להכיל את הכאב.
א.מ.
1
ומי יכול להרהר אחרי קודש הקודשים הרה"ק מליובאוויטש זצ"ל שפסק כך? ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על ה
צדיק בן צדיק
למרות שהוא יודע את האמת הוא מסלף אותה
א.מ.
תברר עם הוריך אם כלב קשור להולדתך
רפי גינת
ההמשך אם לא הבנת "כלב לא הולך... אבל אתה יהודי צריך ללכת לפי ההלכה וללמוד אותה כראוי ופאה באופן הכי ברור דומה לשיער שלה איך אתה מביא סוללה של רבנים ומסלף חלק מדבריהם שאחרים כמותך פירשו את אותם רבנים אחרת. אני חוזר בי ממה שאמרתי קודם סליחה ומחילה ובבקשה תבינו שהדבר מצד אחד פשוט וצמד שני עמוק עד לב ה
א.מ.
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
נפתלי
ווואוווו...כל הפוסקים שאמרתה מסכימים עם הרב עובדיה בעניני הפאה!!!....הגזמתה אז אולי תמסור את האישה שתהיה לך לכולם כדי שידעו כמה טובת מראה היא...אישה צריכה למוצא חן אך ורק בעיני בעלה!!! וגבר שאומר לאשתו להסיים פאה ארוכה ומסוללסלת בלונדנית ולהתאפר כי הוא רוצה שיראו שיש לו אישה יפה הוא גבר שכל התורה של
אבי
אף אחד לא מסכים עם הרב עובדיה, רוב חבריו חלקו עליו. ואין חובה לספרדיות ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקו
יהודה
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
מנחם
הרב קניבסקי אסר פאות וששאלו אז איך יש לך נינם ונכדות שהולכים הם פאות הוא אמר הם לא שאלו אותי!!! כל גדולי הדור של פעם אסרו זאת...תחשוב לבד מה הקטע לחסות את השער ולהסים שער יותר יפה ממה שהיה להם הקטע זה לחסות את השער אחרי החתונה לומה כי השיער הוא זה שגורם לאישה להתיפות!!! ודבר שני ברור שאשה צריכה להיו
אבי

אולי גם יעניין אותך:

עוד במשטרה :