"פרשה גדולה ומתוחכמת"

זיוף תעודות הרבנות: עונשי מאסר כבדים על הנאשמים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר את דינם של שבעה רבנים שהיו מעורבים בפרשיית הזיופים בתוארי רבנות לחיילי צה"ל והטיל על רובם עונשי מאסר כבדים, הנעים בין עשרה חודשים לשבעה שנות מאסר בפועל. השופט אמנון כהן: "ניצלו את רצון המערכת להיטיב עם אנשיה להגדלת רווחיהם הפרטיים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

פרשת הזיוף: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) את דינם של שבעה רבנים מהרבנות הראשית לישראל שהיו מעורבים בפרשיית הזיופים בתוארי רבנות לחיילי צה"ל והטיל על רובם עונשי מאסר כבדים.

בית המשפט גזר על הרב יצחק אוחנה מי שמשמש כיום כעוזרו האישי של הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו עשרה חודשי מאסר בפועל.

על הרב מאיר רוזנטל, ראש לשכת הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר נגזרו שבעת שנות מאסר בפועל.

במרכז הפרשה, אותה הגדיר השופט אמנון כהן כאחת הפרשות החמורות בארץ, מעורבים רבנים בכירים שחלקם כבר הורשעו וחלקם עדיין באמצע הליכי המשפט, בחשד להענקת תעודות הסמכה כוזבות לרבנות עבור יותר מאלף חיילי צה"ל, שוטרים ואנשי שרות בתי הסוהר שבאמצעותן קיבלו שלא כדין מהמדינה מאות מיליוני שקלים כתוספות שכר.

"הנאשמים ניצלו את רצון המערכת להיטיב עם אנשיה לטובת הזדמנות עסקית להגדלת רווחיהם הפרטיים על חשבון המערכת הציבורית", קבע השופט במהלך הדיון.

הרב רוזנטל שהיה אחראי על הנפקת התעודות הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות והלבנת הון. השופט גזר עליו שבע שנות מאסר בפועל עשרים וארבע חודשים על תנאי וחצי מיליון שקל קנס.

השופט כהן הרשיע את הרב יצחק אוחנה בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר בתצהיר שהגיש לבג"צ.

כמו נגזר על מאיר רואימי מי שהקים וניהל את מכללת בית שאן שם הונפקו ההסמכות לרבנות נגזרו שלוש שנות מאסר בפועל ו-200 אלף שקל קנס.

הרב אהרון גוטסדינר, סגן הרב המשטרתי הראשי לשעבר, נשלח לארבע שנות מאסר.

עו"ד עודד הכהן, המייצג את הרב רוזנטל, אמר בתגובה כי "אנחנו נערער הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. בית המשפט נשען על קביעות שעומדות בניגוד מוחלט לאמת העובדתית. אי אפשר לטעון שהמערכת עצמה עין. איך היא עשתה את זה כשלאחר מכן היא נותנת יד ומכשירה דברים שהיא מתנגדת אליהם, ולא נאמרה מילה על מי שנתן את השוחד?".

עו"ד מיכאל עירוני, המייצג את מאיר רואימי, אמר בתגובה כי "אין ספק שמדובר בעונש כבד. ההרשעה אינה מבוססת על דברים אמיתיים. קשה לראות את מרשי, שכיהן בתפקיד זוטר, בזמן שאחרים גדולים ממנו לא עמדו למשפט. זו הרגשה שתפסו את הש"ג. ננסה להוכיח את טענותינו בבית המשפט העליון".

התובעת עו"ד שירה קני טל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה לאחר גזר הדין כי "כפי שקבע היום בית המשפט מדובר בפרשת שחיתות חמורה ביותר של הנפקה שיטתית תוך ניצול ציני של מעמדה של הרבנות הראשית. בית המשפט העביר מסר שמי ששולח ידו לקופה הציבורית - דינו מאסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר