משפחת מחבל הטרקטור - מוחמד ג'עאביס - תובעת פיצויים מהמדינה

משפחת המחבל שהרג את אברהם וואעלס, טוענת כי בנם הרג בשוגג ורק לאחר מכן נוצרה מהומה ברחוב שגרמה לו להפוך את האוטובוס, לדבריהם: "השוטרים נהגו בפזיזות" (משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הר' אברהם וואעלס הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

משפחתו של מחבל הטרקטור, מוחמד ג'עאביס, הגישה לאחרונה תביעת פיצויים מהמדינה בסך של עד 2.5 מיליון שקלים. בתביעה טוען בא כוח המשפחה, כי מפגע הטרקטור לא פעל ממניע לאומני, וכי פגיעתו באברך הרב אברהם וואעלס שהשגיח על הבנייה, הייתה בשוגג. בני המשפחה מבקרים את פעולתם של השוטרים שלדבריהם הייתה 'בפזיזות'.

כזכור, מוחמד ג'עאביס בן ה-19, ביצע עבודות חפירה באתר בנייה באמצעות דחפור השייך לחברה שבבעלות משפחתו, וואעלס שימש כמשגיח מטעם ארגון 'אתרא קדישא' ופיקח על המצאות קברים באתר. מדיווחים של אזרחים בזירה עלה, כי ג'אעביס דרס את וואעלס למוות, המשיך לעבר רחוב החומה השלישית, שם הפך אוטובוס שלמרבה הנס היה ריק מנוסעים.

בכתב התביעה, שפורסם בחדשות 2, נכתב לעומת זאת, כי מוחמד פגע בוואעלס בשוגג, דבר שעורר מהומה במקום, מצד אזרחים שהיו עדים לאירוע וחשבו כי מדובר בפיגוע. כך שהעדים לאירוע הקיפו את הטרקטור של ג'אעביס והחלו להמטיר עליו אבנים. בשל כך, ברח הצעיר עם הטרקטור כדי לחמוק מזעם ההמון.

בעת שיצא לכביש הראשי בצעו כוחות הביטחון ירי לעברו, זאת מבלי לבצע ירי אזהרה. באשר להפיכת האוטובוס טוענים במשפחתו של מוחמד, הדבר אירע רק לאחר שהוא ספג עשרות קליעי אקדח ולא שלט יותר במעשיו. כדי לבסס את התביעה, תציג המשפחה בבית המשפט, סרטון המתעד את תחילת האירוע.

מהסרטון - טוענים בני המשפחה - מוכח מעבר לכל ספק כי מוחמד לא התנהג כמי שרצה לבצע פיגוע, בנוסף הם מעוררים שאלות משמעותית נוספות בכתב התביעה, ביניהן, העבודה שמוחמד עבר חצי יום לפני התלקחות האירוע מבלי שהיה בינו לבין העובדים האחרים, כל אברהם וואעלס, שום התנגשות.

כמו כן נטען בכתב התביעה, לא ברור מדוע לא פרץ ג'אעביס אל הכביש הסואן ובמקום זאת פנה ימינה אל רחוב צדדי

"מוחמד עבד חצי יום עד להתלקחות האירוע, אכל ושתה עם מי שהיה במקום", כותבת המשפחה בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד וסים דכוור. "הוא הגיע מביתו לצרכי עבודה, ואם רצה לבצע פיגוע למה לא עשה כן בדרכו לעבודה או בכל מקום אחר? וואלעס ז"ל ומוחמד עבדו במקום מבלי שהייתה ביניהם כל בעיה", מתארת המשפחה. "מי שמנסה לעשות פיגוע, מדוע שלא יפנה לכביש סואן? גם תוך כדי הירי רואים כי מוחמד מנסה לעבור עם הדחפור ליד האוטובוס, מבלי לפגוע באף אדם, בזמן שנורו עשרות כדורים לעברו".

מהמשטרה נמסר בתגובה לכתבה בחדשות 2 כי לא התקבלה אצלם התביעה האמורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר