לאחר 16 שנה: פוענח רצח נועה אייל

לאחר חקירה שנמשכה 16 שנה הצליחה המשטרה לפענח את רצח הצעירה נועה אייל. פענוח הרצח התאפשר לאחר שהרוצח ירק ברחוב. בפנים: כל הפרטים (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
החשוד ברצח בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה עצרה חשוד מרכזי ברצח הנערה נועה אייל בירושלים בתחילת 1998. כך הותר היום (שלישי) לפרסום. כאמור, בתום מצוד שנמשך לא פחות מ-16 שנים עצרו לפני כשבועיים החוקרים את ד', תושב ירושלים יהודי בן 38, חשמלאי רכב נשוי ואב לשתי בנות, בחשד לכך שהוא העומד מאחורי הרצח המזעזע של אייל, רצח שהסעיר את כל המדינה.

בתחילה חשבו החוקרים כי מדובר בערבי שעומד מאחורי הרצח, אך כאמור, כעת מתברר כי מדובר בחשוד יהודי.
פענוח הרצח התאפשר לאחר מספר מהלכי חקירה מתקדמים של החוקרים. אייל הייתה בת 17 כשנרצחה. היא נראתה לאחרונה בכיכר הדווידקה, שם פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת מגוריה, רמות.

רצח שהסעיר מדינה שלמה

בשלב מסוים הגיע לתחנה ד' עם מכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה ככל הנראה ד' מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות. על פי החשד, הוא עצר את כלי הרכב, חבט באייל באבן ורצח אותה. משלא שבה לביתה, החלו למחרת הוריה לחפש אותה, ובשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה ביער, לא הרחק מביתה.

כאמור, הרצח עורר סערה במדינה, כאשר החוקרים חשבו בתחילה כי מדובר ככל הנראה ברוצח ערבי. ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עשרות אלפי עדויות(!) בניסיון להתחקות אחר הרוצח.

אלא שלפני כמה שנים, מ', אביו של ד', נעצר בגין עבירות אחרות ובמשטרה לקחו ממנו דגימת DNA. במשך שש שנים לא ניסו החוקרים לקשר את הדגימה למקרה, אך בשנה האחרונה הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות DNA שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של מ'.

איכון סלולריים מ-1998

מניתוח ממצאי הסריקה התברר לחוקרים כי מרכיבים מסוימים מה-DNA של מ' דומים מאוד לזה שנמצא על גופתה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

ככל שהתקדמה החקירה התמקדו החוקרים בד', זאת משום שהתברר כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג מונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח.

בנוסף, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים מ-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כשנחשפו החוקרים לאיכון הטלפון הסלולרי של ד', הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, משם נאספה אייל לפני שנעלמה.

ירק ברחוב ונלכד

חוקרי הימ"ר החלו במעקב סמוי אחר החשוד זאת בין היתר בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA. החוקרים האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו. לאחר שד' נצפה יורק ברחוב הגיעו כמה שוטרים, לקחו את דגימת הרוק והעבירו אותה לבדיקת המעבדה. לאחר מכן התברר כי יש התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל.

לפני כשבועיים נעצר ד', אך למרות הראיות כנגדו הוא הכחיש כל קשר לאירוע. ביום ראשון האחרון הגיעו בלשי הימ"ר לבית משפט השלום בעיר והציגו בפני בית המשפט הצהרת תובע, וביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש כתב האישום נגדו.

"מנסים לעכל"

ממשפחתה של אייל נמסר: "זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך.

"לפני אי אלו ימים, קיבלנו ידיעה מאנשי המשטרה, על התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה של נועה שלנו זיכרונה לברכה. כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים מהימים ההם, לפני כ-17 שנה. תקופה ארוכה של תעלומה בלתי פתורה. היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת, טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה.

"אנו זקוקים להרבה שקט ומנוחה על מנת לעכל ולהבין כיצד להתמודד עם התמונה המשתנה. אנחנו יודעים שהמשטרה לא ויתרה כל השנים, ופעלה בכל דרך כדי לפענח את המקרה. זהו חוב מוסרי של המשטרה, בראש בראשונה לנועה, למשפחה, ולציבור כולו בחברה דמוקרטית מתוקנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר