הטבח בבית הכנסת • השוטר משחזר:

"הבחנתי בשני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם"

שבע דקות לאחר הדיווח על הטבח המזעזע בבית הכנסת, חוסלו שני המחבלים בידי השוטרים • רב-פקד א' שירה במחבלים משחזר: "הבחנתי בשוטר פצוע ירי והשני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיווננו, ביצעתי ירי לעברם עד שנוטרלו" • הלוויותיהם של שלושה מהנרצחים הי"ד, יצאו יחד בשעה 15:00 מבית הכנסת "קהילת בני תורה" ברוב אגסי, בו נרצחו, להר המנוחות • מצמרר (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon/GPO/FLASH90)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: שבע דקות אחרי קבלת הדיווח על ירי בבית כנסת ברחוב שמעון אגסי בשכונת הר נוף בירושלים, חוסלו המחבלים על ידי שוטרים המשרתים במחוז ירושלים.

השוטרים פעלו בזירה מורכבת, בעודם בזירה, המחבלים המשיכו בטבח המזוויע. השוטרים צמצמו טווח וחתרו למגע מיידי עם המחבלים עד שהצליחו לחסלם.

אל שני שוטרי התנועה שהגיעו לזירת הפיגוע עם קבלת הדיווח הראשוני, הצטרף שוטר מיחידת זיהוי פלילי מטא"ר. בהגיעו לזירה הוא הבחין בשוטר שנפצע מירי.

השוטר צמצם טווח והבחין בשני מחבלים עם סכיני מטבחיים ואקדח רצים מתוך בית הכנסת לעבר השוטרים, השוטר ירה אף הוא לעבר המחבלים והביא להריגתם.

עם נטרול המחבלים הוא נכנס פנימה עם שוטרים נוספים שהצטרפו וערכו סריקה בתוך הישיבה לשלילת מחבלים נוספים.

צפו: קרב יריות עם המחבלים (באדיבות ערוץ 10)

רב-פקד א' שהרג את המחבלים בקרב יריות, סיפר על שאירע באותן דקות קריטיות: "שמעתי דיווח בקשר על שמיעת יריות בהר נוף, הייתי בכניסה לעיר, משם נסעתי במהירות לזירת האירוע, הבחנתי בשוטרים מגיעים לכניסה לישיבה, צמצמתי טווח תוך שאני מוודא שאין ירי נוסף מהגובה".

"הגעתי לכניסה לישיבה", הוא מספר. "הבחנתי בשוטר פצוע ירי והשני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיווננו, ביצעתי ירי לעברם עד שנוטרלו ואז נכנסתי עם שוטרים נוספים לסריקות בתוך הישיבה".

"הדבר הראשון שעלה לי בראש זה הפיגוע של ישיבת 'מרכז הרב', ניסיתי להיכנס פנימה עם השוטרים ותוך חילופי אש נטרלנו את המחבלים", הוא משחזר.

מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות השוטרים ואמר כי "השוטרים פעלו באומץ רב ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר". לדבריו, "מדובר באירוע חמור וקשה".

המפקד הדגיש כי "משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של השוטרים ברחבי העיר, מתן מענה מהיר לכל אירוע כפי שנעשה בפיגוע זה ובפיגועים הקודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר, באמצעות כוחות משטרה רבים".

בפיגוע נהרגו ארבעה בני אדם, בהם הרב משה טברסקי הי"ד ראש כולל תורת משה, ושמונה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שני שוטרים: האחד באורח אנוש והשני באורח בינוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות