מתקפל? הפועלים הערבים באשקלון ישובו לעבודה

לאחר שספג גינויים מכל קצות הקשת הפוליטית, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מתקפל ומציע כי הפועלים הערבים ישובו לעבודה בעוד ילדי הגנים יעברו ללמוד במתנ"ס (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר איתמר שמעוני עם השר אהרונוביץ' (צילום ארכיון: אדי ישראל / פלאש 90)

לאחר שספג שורת גינויים מכל קצות הקשת הפוליטית, ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מתקפל ומציע הצעת פשרה בעניין העסקת פועלים ערבים בעיר.

לפי ההחלטה שהתקבלה הבוקר (ראשון), הפועלים הערבים ישובו לעבודתם במתחם גני הילדים ואילו הילדים יעברו ללמוד במתנ"ס העירוני.

מדובר בפועלים ערבים שעסקו בעבודת מיגון גני הילדים כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "צוק איתן" שהסתיים לפני כמה חודשים, ובעקבות החלטת ראש העיר בסוף שבוע שעבר עבודתם הופסקה עד להודעה החדשה כאשר כעת מסתמן כי הם ישובו לעבודתם.

הצעת הפשרה של ראש העיר הגיעה לאחר שהתבצעה בדיקה יחד עם פיקוד העורף והתברר כי לפועלים הערבים נשארה עבודה של שבוע בלבד ולכן הוחלט להביא את ההצעה בפני ההורים ובמידה והם יאשרו זאת, הפועלים הערבים ישובו לעבודתם עוד השבוע.

בעיריית אשקלון אמרו הבוקר כי ההצעה הגיעה על מנת להפחית את החיכוך בין הפועלים הערבים והילדים הלומדים באותם שעות בהם מתבצעות העבודות וכחלק מהחלטה שלא לעכב את הבנייה הוחלט כי נציגי העירייה יפגשו עם ההורים בכדי לאשר את הצעת הפשרה.

ראש העיר איתמר שמעוני אמר: "בחנתי אפשרות שעבודות המיגון יחלו בשעה 16:00, כשהילדים שבים לבתיהם, אבל העובדים לא יכולים לעבוד בחושך. לצערי ההחלטות שלי יצאו מפרופורציה. בסך הכול הייתי קשוב להורים בגנים המדוברים. בשום מצב לא הוריתי לסלק ערבים מאשקלון".

מאז התרחשות הטבח האכזרי בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, אזרחים ישראלים רבים קראו להפסיק להעסיק עובדים ערבים, זאת מאחר ואחד המרצחים שביצע את הטבח הנורא עבד במכולת בסמוך לבית הכנסת בו אירע הפיגוע.

החלטתו של ראש העיר אשקלון הביאה לביקורת נוקבת מצד כל הקשת הפוליטית מראש הממשלה ושרי הממשלה שקראו ליועץ המשפטי לבדוק את ההחלטה אותה הגדירו כגזענית. ראש העיר עצמו נשאר איתן בעמדתו וכתב לתושביו באמצעות דף הפייסבוק האישי כי הוא לא נרתע מהביקורת "למרות הכל, אמשיך להיות האוזן הקשבת שלכם ולצעוד יחד איתכם באש ובמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר