הבוקר: שלב הערעור במשפט הולילנד יוצא לדרך

מורשעי פרשת הולילנד, יתייצבו הבוקר בבית המשפט העליון, לתחילת הדיון בערעור שהגישו על הרשעתם ועל עונשי המאסר הכבדים שהטיל עליהם השופט דוד רוזן (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: David Vaaknin/POOL)

התקווה האחרונה: מורשעי פרשת הולילנד, יתייצבו הבוקר (שני) בבית המשפט העליון בירושלים לרגע לו חיכו מאז הורשעו, הרגע בו יחל הדיון בערעור שהגישו על הרשעתם ועל עונשי המאסר הכבדים שהוטלו עליהם.

את הערעור הגישו שמונה מתוך עשרה נאשמים, בראשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, זאת לצד חבר מועצת עיריית ירושלים אלי שמחיוף, איש העסקים החרדי מאיר רבין, אנשי העסקים דני דנקנר, אורי שטרית והלל צ'רני.

המערערים טוענים כי השופט דוד רוזן לא התחשב בהם וגזר עונשי מאסר כבדים. עוד יטענו כולם כי השופט מסתמך על עדותו של עד המדינה בפרשה, שמואל דכנר, שבטרם הספיק לסיים את עדותו בפרשה ובעיצומה של החקירה הנגדית, נפטר.

המערערים יטענו כי עורכי דינם לא הספיקו לחקור את עד המדינה ובמידה והיו עושים זאת היו נחשפים מסכת השקרים לאורך השנים ולאורך הפרשה שחשפה שחיתות בלתי מתקבלת בין הון לשלטון.

ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נחשד כי נטל 2.5 מיליון שקל אותם קיבל מיזמי הפרויקט שהעבירו את הסכום המדובר באמצעות שמואל דכנר. בכתב האישום נכתב כי רוב סכום השוחד הגיע אל עמותת "יד שרה" ושאר הסכום נתרם לישיבה בראשה עומד בנו של לופוליאנסקי.

לופוליאנסקי יטען בבית המשפט באמצעות פרקליטו, עורך הדין יאיר גולן, כי התרומות של עד המדינה לארגון "יד שרה" בראשו הוא עומד, לא הגיעו לכיסו הפרטי כפי שציין השופט רוזן שגזר את דינו לשש שנות מאסר.

הפרקליט יטען כי התרומות המדוברות היו לגיטימיות לחלוטין כמו כל אדם אחר שהיה תורם לארגון. במסגרת טענות הללו יחדד הפרקליט את המסר כי גם אלמלא התרומות הללו - דעתו של מרשו באישור הפרויקט לא משתנה.

פרקליטו, עו"ד אייל גולן, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מה הם טענותיהם בערעור: "הטענה שלנו היא שלופוליאנסקי ראה ב'יד שרה' את משימת חייו אבל הוא גם היה מודע לפחות לחלק מהתרומות אבל לא היה לו שום יסוד של שחיתות".

לדבריו, "הוא האמין בתום לב שהתרומות כשרות ולא ממניעים מושחתים". ולכן, סבר פרקליטו כי "ההרשעה בעבירת שוחד לא צריכה להישאר".

"אנחנו טוענים ש'יד שרה' זו זרוע ארוכה של המדינה. זה ארגון חברתי שמטרתו לתרום לכל החברה", הסביר הפרקליט, "זה שונה מכל התקדימים של עמותות סקטוריאליות. זה לטובת כל עם ישראל וכך הוא ראה את זה ולכן לא היה בו את היסוד הנפשי של עבירות שוחד במיוחד שמוסכם שהוא לא לקח אגורה לכיסו והכול היה לתרומות לארגון הזה".

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט יטענו בפני שופטי בית המשפט העליון כי לא הוכח באופן ברור כי אולמרט ידע על מאות אלפי שקלים שנתן עד המדינה שמואל דכנר ליוסי אולמרט - אחיו.

עוד יטענו הפרקליטים כי עדת המדינה כנגד אולמרט שיקרה בעדותה כאשר טענה כי עדכנה את מרשם בסכום נכבד שהעביר עד המדינה ליוסי אולמרט.

עו"ד אירית באומהורן פרקליטתו של חבר מועצת עיריית ירושלים אלי שמחיוף תטען בפני שופטי המשפט כי עונשו חרג באופן משמעותי מהקבוע בחוק או מפסקי דין אחרים שניתנו במעשים דומים. לטענתה אין לייחס חשיבות רבה לעדותו של עד המדינה בעניינו של שמחיוף כפי שעשה השופט דוד רוזן.

שאר המואשמים יטענו טענות דומות ושופטי בית המשפט העליון צפויים לשמוע את טענות כל המורשעים על פני כמה דיונים שיתקיימו בשבועות הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר