הניצב החשוד: סגן המפכ"ל ניסים מור

הותר לפרסום: הניצב החשוד במעשים חמורים שפרש בשל כך מהמשטרה הוא סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור. המפכ"ל דנינו: "אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום" (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור (צילום: פלאש 90)

בשעה האחרונה (שני) הותר לפרסום כי הניצב הבכיר החשוד במעשים חמורים ופרש בעקבות כך מהמשטרה הוא סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור.

בהודעת המחלקה לחקירות שוטרים הבוקר נכתב כי הקצין הבכיר נחקר בחשד לעבירות חמורות תוך ניצול יחסי מרות. "בשלב זה החקירה בעיצומה. החשוד נחקר על חשד לשיבוש מהלכי משפט וכן להשמדת ראיה, עבירה שביצע מיד לאחר שזומן טלפונית לחקירה על ידי ראש מח"ש".

עוד נאמר בהודעת מח"ש: "יצוין כי המידע שהוביל לפתיחה בחקירה, הועבר למח"ש על ידי קצין משטרה ששמע על המעשה שביצע החשוד ודיווח - כמתחייב מתפקידו. בתום חקירתו, שוחרר החשוד לביתו בתנאי מעצר בית מלא למשך חמישה ימים".

החקירה עצמה אושרה על ידי הגורמים הבכירים ביותר במשרד המשפטים לרבות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

בחקירה זו סופגת הקצונה הבכירה במשטרת ישראל מכה תדמיתית קשה נוספת, זאת בשל שורת הפרשות החמורות והמביכות בצמרת המשטרה.

רק בסוף השבוע האחרון דווח כי מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, פורש מהמשטרה בשל חקירת מח"ש נגדו בה הודה במעשים פסולים. רק בזמן האחרון פרשו מתפקידם לא פחות משישה ניצבים במשטרה ונראה שהארגון על סף קריסה.

מוקדם יותר אמר המפכ"ל יוחנן דנינו כי "אנחנו אכן נמצאים בעיצומו של משבר שעובר על הארגון אבל מהמשבר הזה אנחנו נצא ממנו מחוזקים".

"צבר האירועים קשה, מביך ומתסכל, זה אירוע מאוד חמור שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום והוא מצטרף לסדרת אירועים שבהם היו מעורבים בכירים בארגון. סדרת האירועים פוגעת באימון הציבור והם מחייבים טיפול שורש", הודה דנינו.

דנינו הוסיף, "הוכחתי לאורך הקדנציה שלי שאני לא אתפשר על נורמות וערכים. מי שיעבור על הדרך, לא ישאר בארגון ותהא דרגתו אשר תהא".

"אני אומר לאזרחי ישראל יש לכם משטרה שאפשר לסמוך עליה למרות כל האירועים ואולי בגלל הדרך שבה אנו מטפלים בהם, אפשר להבין שאנחנו משטרה אמינה", הדגיש המפכ"ל. עם זאת, דנינו הבהיר כי אינו מתכוון לפרוש מוקדם מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר