אחרי 8 שנים: הספר העתיק שנגנב בפראג נמצא בישראל

לפני כשמונה שנים נגנב ספר הקהילות היהודיות מהמוזיאון בפראג, אחרי פעולות חקירה מאומצות הוא נמצא אמש אצל מנהל בית מכירות של פריטי יודאיקה והוא נעצר (פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(חטיבת דובר המשטרה)

שמונה שנים אחרי שנגנב, התגלה הספר העתיק בעל משמעות יהודית והיסטורית, שנגנב על פי החשד מהמוזיאון היהודי בפראג. זאת לאחר פעילות מאומצת של אגף החקירה והמודיעין לה"ב 433 יאח"ה. השוטרים עיכבו כמה חשודים במעורבות בפרשה.

מדובר בספר הקהילות היהודיות של קהילה יהודית בצ׳כיה, אשר נכתב בין השנים 1835-1860, ונגנב על פי החשד לפני שמונה שנים מבית כנסת ששייך למשרדי המוזיאון היהודי בפראג. במסגרת שיתוף הפעולה בין רשויות האכיפה ובסיוע חטיבת המודיעין משטרת ישראל, ביצעה להב 433 יאח״ה פעולות חקירה לאיתור הספר והחשודים בגניבתו, לאחר שרשויות צ׳כיה פנו בבקשה לסיוע, לאור החשד כי המעורבים לכאורה בגניבתו מתגוררים בישראל.

מאז קבלת הבקשה, בוצעו פעולות חקירה ולאחרונה, לאור מידע הנוגע לניסיונות מכירה אינטרנטית של הספר, חודשו המאמצים לאיתורו.

שוטרי להב 433 הגיעו לביתו של מנהל בית מכירות של פריטי יודאיקה בפתח תקוה ואיתרו את הספר, שערכו ההיסטורי והדתי גבוה מאוד וערכו הכספי מוערך בכ-550,000 קרונות צ׳כיות, השווים לכ-20,000 יורו.

היחידה עיכבה לחקירה את מנהל בית המכירות, אשר הציע את הספר למכירה וכן ארבעה חשודים שעל פי החשד היו מעורבים בגניבתו או בסחר בו. כמו כן ערכה היחידה חיפושים בבתי החשודים.

בתום חקירתם שוחררו החשודים לבתיהם בתנאים מגבילים. בהמשך ייגבו עדויות ממעורבים. במשטרה מסרו ל"כיכר השבת" כי ייתכן ובהמשך תעכב או תעצור המשטרה חשודים נוספים בפרשה. וייתכנו עיכובים ומעצרים נוספים.

החקירה הגלויה בראשיתה, אולם למותר לציין כי מיד לכשיתאפשר הדבר יוחזר הספר לבעליו - המוזיאון היהודי בפראג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר