צפו: בלש מאיים על עצור באגרוף

שבועיים לאחר שבלש משטרה התחפש לרועה צאן ערבי, בכדי לעצור גורמי ימין קיצוניים, ארגון חננו הגיש תלונה למח"ש נגד בלש שתועד מאיים באגרוף על עצור. צפו בוידאו (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ארגון חננו)

שבועיים לאחר שבלש משטרה התחפש לרועה צאן ערבי ויצא עם ערבים נוספים לקרבת הישוב כוכב השחר בבנימין, בכדי לעצור גורמי ימין קיצוניים בשעת תקיפת ערבים, הוגשה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים.

התלונה הוגשה כנגד שוטרים ובלשים שהשתתפו בפעילות, וזאת בשל חשד לביצוע עבירות איומים, מסירת עדות כוזבת ושיבוש הליכי חקירה.

התלונה הוגשה על ידי ארגון חוננו המייצג דרך קבע אנשי ימין שנעצרים על ידי המשטרה. בתלונה, אשר הוגשה בידי עו"ד דוד הלוי המייצג שלושה מהעצורים בתיק, מפורטת התנהלות השוטרים, אשר חלקה לדבריו השפיע ישירות על האפשרות להגשת כתב אישום בתיק.

בסרטון שנמצא בחומר החקירה וצולם במצלמה שהיתה ברשות שוטר יס"מ, נראה אחד הבלשים כשהוא מאיים לכאורה באגרוף על אחד העצורים היושב אזוק בניידת. כאשר השוטר מבין שהוא מצלם התנהגות פסולה של הבלש, הוא מכסה על פי החשד את המצלמה ומכבה אותה בניגוד לנהלים, המצריכים כיבוי מצלמה רק בסיום הפעילות ותוך הודעה מסודרת על כך.

בנוסף התלונן העצור כי מספר בלשי משטרה היכו אותו בטרם הוכנס לניידת, אירוע שעל פי טענת הפרקליט ישנם מספר עדים מתושבי מעלה שלמה, השכונה בה בוצע המעצר, וכן נטען כי בלש משטרה דחף את ילדיו בני ה-9 ו-11 של אחד העצורים אשר שהו עימו ברכב בזמן המעצר.

אולם מעבר לכך טוען עו"ד הלוי לשיבוש הראייה המרכזית בתיק. בדיון שנערך בעניין 'הראיות לכאורה' בתיק ובקשת המעצר של החשודים, ציינה הפרקליטה כי הבלש שהתחפש באירוע לערבי, ועל עדותו מבוסס התיק, השמיד פתק בו תיאר את מעשי החשודים בזמן אמת מיד לאחר האירוע, ורק בהמשך כתב דו"ח חדש, בו נקשרים חלק מהעצורים לתקיפה עצמה.

"הבלש לא דיווח כי השמיד את הפתק האמור ולא ציין במזכר כלשהו עובדה זו ורק בעקבות פניית הפרקליטות ובשיח שהתקיים בין הפרקליטה לשוטר אושני נודע דבר השמדתו של הפתק האמור", כתב עו"ד הלוי בתלונה והבהיר כי מבחינה ראייתית ללא עדות השוטר לא היה מוגש כתב אישום שכן הסרטון שצילמה המשטרה באירוע מראה בבירור כי העצורים לא השתתפו בתקיפה.

"צפייה בסרטון אשר מתעד את האירוע, מצביעה על כך שעדותו של הבלש הינה שקרית ואינה עולה בקנה אחד עם הצפייה בסרטון", הוסיף הלוי. "לדוגמא מוסר אושני בדו"ח החדש שחיבר, כי במהלך האירוע אחד החשודים נצפה כשהוא אוחז במקל במהלך האירוע, אולם דברים אלו אינם מתיישבים עם הנראה בסרטון, שם ניתן להבחין בחשוד בבירור כשהוא הולך וידיו בכיסים וללא מקל".

לדברי עו"ד הלוי הבלש מתאר כי החשוד אותו הפליל איים עליו בתביעה אזרחית על מעצר שווא וציין כי הוא סטודנט למשפטים, "דבר אשר מעלה יותר מחשש, כי הזיהוי "הוודאי" כמו גם צרוף ולידתו של ה"מקל" נולדו והגיעו לחלל העולם רק בעקבות האיום של מרשי בתביעה משפטית ו/או לחילופין מתוך להיטות יתר של השוטר אושני או של חוקרים אחרים לייצר ראיות אשר יאפשרו הגשת כתב אישום".

"מדובר בהתנהלות חמורה וקשה של המשטרה המחייבת בדיקה מעמיקה ויפה שעה אחת קודם", מסר בתגובה עו"ד הלוי מארגון חוננו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר