אולי הבעיה היא שגל הירש אשכנזי?

תארו לכם שבכל התפקידים היוקרתיים של המשטרה היו אשכנזים. לא דנינו. לא לוי. לא ארביב. לא ברכה. לא ניסו. ונניח שהיה מתגלה צורך בטיפול יסודי במערכת, והמפכ"ל המוצנח היה מזרחי (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תארו לכם שהמצב היה הפוך: הרוב המכריע של הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל היה אשכנזי. בכל התפקידים היוקרתיים היו אשכנזים. לא דנינו. לא לוי. לא ארביב. לא ברכה. לא ניסו. ולא כל האחרים. כמעט רק אשכנזים. ונניח שהיה מתגלה צורך בטיפול יסודי במערכת המשטרתית הכושלת, כפי שקורה היום.

ועוד נניח שהמועמד לתפקיד המפכ"ל היה אז ספרדי, אולי דנינו, שהיה מפקד אוגדה במלחמת לבנון השנייה בדיוק בנתונים הקשים של הירש. כפי שקורה עכשיו, כל בכירי המשטרה היו מתנגדים בתוקף למינוי באותן הטענות הנשמעות כלפי הירש. אך מה היה קורה אז?

לא קשה לנחש. מיד היו קמים אישים פוליטיים שונים, אישי ציבור ומי לא, בצעקות שבר על כך שלא רוצים את האוגדונר למפכ"ל - כי הוא ספרדי. האשכנזים לא רוצים ספרדי שישלוט עליהם. לא רוצים ספרדי בכלל. ודאי שלא בראש הפירמידה. היו אומרים שהאשכנזים רוצים את המשטרה נקייה מספרדים. כי לדעתם הספרדים הם גורמי הפשיעה ולא מי שבולם אותה. היו טוענים שלדעת האשכנזים, הספרדים ראויים לאכלס את בתי הכלא ולא לשמור עליהם.

מיד היו מגישים בג"ץ על הפליה, על גזענות, על אפרטהייד. היו בודקים כמה מהבכירים במשטרה בכל הדרגים הם אשכנזים. מכינים רשימות חיסול. מדברים על הצורך ברביזיה מגזרית מוחלטת. על הצורך שיהיו לפחות חמישים אחוז ספרדים. על הצורך בהפליה מתקנת. היו מאשימים את האשכנזים שהם מכניסים את הספרדים לכלא. על ההשפלה והביזוי. על האבסורד הבלתי נתפס שבמאה העשרים ואחת שולט במשטרה רוב מוחלט של מגזר אחד.

היו תולים באשכנזיותם של הניצבים את הגורם המרכזי לעבירות בתחום האישות, שהביאו לפיטוריהם של שבעה מהם. היו הפגנות. היו מהומות. היו מקימים ועדת חקירה. ראש הממשלה היה מתערב מיד. איזו מהומה תקשורתית הייתה קמה.

כל תכניות האקטואליה בתקשורת האלקטרונית והכתובה היו עוסקים ללא הרף, כדרכם הצדקנית והמעושה, בדיון על עשרות שנים של הפליה ודיכוי. היו מזכירים את ילדי התימנים החטופים. את המעברות. שעות על שעות היו דנים בהתעללות השוטרים האשכנזים באתיופים ובמזרחים.

מחקרים היו נערכים על הגזענות הכרונית של האשכנזים. על השקרים שלהם כאילו הם הקימו את המדינה, ולכן בתודעתם הם בעלים על המשטרה ועל כל כוחות הביטחון. שוב ושוב צפה ועולה התנשאותם ויהירותם של האשכנזים הבלתי נסבלים - כך היו טוענים.

אלא שהמצב הוא הפוך. רוב בעלי התפקידים הבכירים במשטרה הם ספרדים. הם גם הרוב המכריע של הנאשמים בכל מיני שחיתויות, שהורחקו משורות המשטרה וגרמו לטלטלה הגדולה ולאי האמון המוחלט בה.

הוחלט על הצורך במינוי חיצוני. המועמד הוא אשכנזי. כל המשטרה התגייסה נגד המינוי. מדברים רק על אי התאמה. על הצנחה מבחוץ. אף מילה על ההתנכלות לאשכנזים. אף מילה על אשמת הספרדים.

רק תארו לכם אם המצב היה הפוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר