המשטרה סיכלה פיגוע פלילי; היעד: עבריין בכיר מהשרון

המשטרה סיכלה פיגוע פלילי, שתוכנן באמצעות מטען חבלה גדול אשר הוסלק והועבר בין מקומות שונים ברחבי הארץ, תוך שיתוף פעולה בין שני ארגוני פשיעה במטרה לחסל עבריין בכיר (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מטען חבלה שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

בפעילות היחידה המרכזית של משטרת ישראל אותר מטען חבלה שהוסלק בדרכו לביצוע פיגוע פלילי באזור השרון.

מדובר בפעילות חוצה ארגוני פשיעה ומחוזות במשטרה, שבמהלכה נעצרו שבעה חשודים באשקלון ובנתניה. מתוכם, חשוד אחד מוגדר יעד בכיר של יחידה מרכזית של משטרת ישראל, וחשוד נוסף מוגדר יעד בכיר של יחידה ארצית במשטרת ישראל. שני החשודים המרכזיים הללו ניהלו את הובלת המטען והסלקתו במקומות שונים ברחבי הארץ.

בסיפור הנוכחי התקיים שיתוף פעולה של ארגון פשיעה מהדרום עם ארגון פשיעה מאזור השרון שחברו יחדיו על מנת לחסל יעד משותף מוכר באזור השרון.

בתאריך 31.3.16 אותר אמצעי לחימה בתוך חניון של בניין רב קומות בשכונת פואבלו אספניול בראשון לציון.

מטען חבלה מוסלק בגג מבנה בחבצלת השרון מתחת לרעפים שהוא עטוף בנייר

למחרת, בתאריך 1.4.16, שני החשודים המרכזיים קיימו תדרוך בפני חשודים נוספים, לרבות תדרוך על הפעלת אמצעי הלחימה. אחד החשודים הוציא את אמצעי הלחימה והעבירו לחשוד אחר, שאמור היה להיות איש הביצוע.

עוד באותו יום הועבר אמצעי הלחימה על ידי אחד מהחשודים בשיירת כלי רכב ליעד הסלקה נוסף - גג מבנה באזור חבצלת השרון - וכל זאת בצורה מתוחכמת ומוסווית.

בשלב זה הבינו חוקרי היחידה המרכזית במשטרה כי אמצעי הלחימה שנמצא בגג המבנה בחבצלת השרון הוא מטען חבלה גדול יחסית שהוסלק בדרכו לפיגוע פלילי באזור השרון.

מטען חבלה שנתפס בדירה בנתניה בחצר הבית מוסלק בתוך דלי

יומיים לאחר מכן, בתאריך 3.4.16, נשלח חשוד נוסף להביא את המטען לביתו של אחד החשודים המרכזיים, ומשם הועבר לדירה אחרת של חשוד נוסף בנתניה.

כאשר התברר כי ישנו סיכוי ממשי שהמטען נלקח ממקום ההסלקה בחבצלת השרון לביצוע פיגוע פלילי וקיים חשש לביטחונו של הציבור, הוחלט בפיקוד היחידה המרכזית של משטרת ישראל על ביצוע מעצרים בו זמנית של כלל החשודים ותפיסת המטען.

במהלך פריצה במקביל לשלוש דירות באשקלון ובנתניה, שבוצעה באותו יום, נעצרו שבעת החשודים. במהלך המעצר תקפו החשודים את הכוח המשטרתי, אחד הקצינים נפצע קל. המטען אותר באחת הדירות ונוטרל למניעת פגיעה בחיי אדם.

מחריד: ניסיון חיסול בחדרה לפני כחצי שנה (צילום: מצלמות אבטחה)

בתום חקירה מאומצת ורחבת מימדים הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל לגבש תשתית ראייתית נגד החשודים בגין אחזקה והובלה של אמצעי לחימה וכן סחר באמצעי לחימה מסוכנים וחמורים.

פרקליטות מחוז דרום צפויה להגיש היום כתב אישום כנגד שבעת החשודים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר